Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivullinen pelasti laiturilta tipahtaneen 3-vuotiaan Joensuussa

Vierailija
03.07.2016 |

En voi käsittää miksi vanhempansa eivät vahtineet lastaan laiturilla. Vieras ihminen ehti reagoida ennemmin kuin vanhempansa ja hyppäsi pelastamaan lapsen. Sankarillinen teko.

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/109885-laps…

Nopea toiminta pelasti noin 3-vuotiaan veden varaan joutuneen tytön hengen lauantai-iltapäivänä Jokiasemalla. Joensuulainen 59-vuotias Kari Jussila sukelsi laiturilta pudonneen lapsen perään hetkeäkään epäilemättä.
–  Istuimme siinä laiturilla vaimoni kanssa. Huomasin, että lapsi oli vanhempiensa kanssa aika lähellä laiturin reunaa. Pian kävikin niin, että tyttö tipahti veteen. Ei siinä kukaan ehtinyt mitään sanomaan, kun sukelsin lapsen perään, Jussila kertoo.

Jussilan sanojen mukaan lapsi ehti käydä veteen tiputtuaan muutaman kerran pinnan alla.

–  Kannattelin tytön lähelle laituria, josta hänet nostettiin ylös, Jussila kertaa tapahtumia.

Tyttö oli pelastajan mukaan vähän köhinyt vedestä päästyään, mutta tarvetta ensiavulle ei ollut.

–  Sekä tyttö että vanhemmat pelästyivät tapahtumaa, mutta onneksi kaikesta selvittiin säikähdyksellä, Jussila toteaa helpottuneena.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain toisella oli nopeammat refleksit. Voin kertoa, että oma lapseni kun joutui onnettomuuteen liikenteessä, en muistanut edes hätänumeroa saati että olisin tiennyt mitä muuta tehdä. Se tuli minulle yllätyksenä, koska olen aina ollut nopea reagoimaan ja osaan antaa ensiapua ja olen yhden vieraan lapsen pelastanut hukkumastakin. Silloin toiset vain katsoivat, että mitä se lapsi puuhaa siellä vedessä. Se lapsi oli iso13 vuotias, en saanut sitä yksin edes rantaan, onneksi yksi venäläinen turisti tuli auttamaan. Kukaan muu ei tehnyt mitään, paitsi naureskeli jälkikäteen. Niin sanotusti heittivät läppää miltä se hukkuva näytti.

Vierailija
2/2 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien moka. 3-vuotiasta on pidettävä kädestä kiinni kun ollaan laiturilla.

Kiinnostiko mahdollisesti joku muu Jokiasemalla enemmän kuin oma lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan