Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erota ystävinä?

siistiero
03.07.2016 |

Olemme mieheni kanssa kasvaneet erilleen. Mies ei haluaisi erota, mutta minä en enää tunne häntä kohtaan sellaista rakkautta kun parisuhteessa pitäisi tuntea. Olemme pitkään käyneet keskusteluja, muutettu erilleen ja takaisin yhteen, molemmilla on ollut välissä muita suhteita. Koen, että saan mieheltä ystävänä kaiken mitä tarvitsen.

En vaan ole kyennyt tekemään lopullista eropäätöstä. Koska on pienet lapset ja vuosien pääosin positiivinen historia. Mieheni on tärkein aikuinen ihminen elämässäni ja en usko, että selviän, jos hän ei enää ole ystäväni.

Miten siis tehdä lopullinen eropäätös ja erota niin, että mies ei saa puhuttua minua takaisin? Tai että oma ikäväni ja yksinäisyyteni ja syyllisyyteni ei aja minua takaisin?

Ja sitten vielä niin, että pysyisimme ystävinä, voisin jutella miehen kanssa kaikesta kuten ennenkin ja voisimme myös lasten kanssa viettää välillä yhdessä laadukasta perheaikaa erosta huolimatta.

Antakaa neuvoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäiset lapset?

Vierailija
2/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Älä eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisesta ihmisestä voi saada tuossa tilanteessa vain niitä asioita joita haluaa. Se on koko paketti tai ei mitään.

Vierailija
4/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suomeksi sanottuna haluaisit miehestä kumppanin, mutta seksin haluaisit jostain muualta?

Vierailija
5/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti totta, ettei minulla ole valtaa siihen miten mieheni minuun suhtautuu. Se on hänen asiansa. Ja ymmärrän, että on vaikeaa olla ystävä jos haluaisi enemmän.

Mieheni on kuitenkin järkevä ja haluaa kaikkien parasta kuten minäkin. Ja on päässyt jo pääosin sinuiksi eron mahdollisuuden kanssa. Ja minusta parasta olisi jatkaa ystävinä erillään omaa suhdetta ja lasten vanhemmuutta.

Eli jos on vinkkejä miten pitäisi toimia että suhde säilyy mahdollisimman hyvänä erosta huolimatta niin niitä otetaan vastaan.

Minusta olisi väärin jatkaa suhdetta ns. "Ottaa koko pakettia" vain koska minulle on tärkeää pysyä hyvissä väleissä.

Vierailija
6/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis suomeksi sanottuna haluaisit miehestä kumppanin, mutta seksin haluaisit jostain muualta?

Seksinkin voisin ottaa mieheltä, koska siinä ei ole ollut vikaa (tiedän ettei ole erottua mahdollista) mutta rakkaussuhdetta ja romantiikkaa etsin muualta, koska sitä ei vaan mieheni kanssa ole.

Vierailija
7/7 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilt tilanteelta mutta ei tuo niin dramaattiselta kuulosta. Eikö tuossa nyt olis muitakin vaihtoehtoja kuin nuo mitä sanot? Miten ne lapset on tässä tilanteessa suhtautunu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä