Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: lihavuudesta - Oikeastiko joku tökkii työkaverinsa vatsaa ja vääntää lihavuudesta vitsiä?

Vierailija
03.07.2016 |

Ei kyllä tulisi omaan mieleen tehdä tuollaista.
”Syrjintää ja ikäviä kommentteja olen kuullut etenkin painoni ollessa 85kg:n molemmin puolin, vaikka olenkin ollut normaalipainon tuntumassa. Nykyaikana ilmeisesti pitäisi olla liki alipainoinen, jotta 25–30-vuotiasta miestä ei haukuttaisi ja ivailtaisi työelämässä. Pääasiassa kilojen karttumisesta ovat huomautelleet keski-ikäiset naiset. Ikävimmät kokemukset ovat niitä, kun keski-ikäiset naispuoliset työkaverit tökkivät sormella vatsaani ’vahingossa’ tai leikillään ja vääntävät vitsiä aiheesta.”
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1467344304399

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmiin kamalin esimerkki tossa Hesarin jutussa oli se, jossa ylipainoista työntekijää ei päästetty tilaisuuksiin tai koulutuksiin, jossa oli paikalla asiakkaita. Aivan järkyttävää!

Ylipaino on ongelma, mutta hyvin henkilökohtainen sellainen ja siitä ei juurikaan ole suoraa haittaa muille ihmisille (vrt alkoholismi, huumeet). Kansantaloudellisesti tietysti ongelma mutta ylipainoisten hyljeksiminen ja karttaminen ei ole ratkaisu asiaan

Vierailija
22/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provoja nuo hesarin kommentit.

Tai ainakaan ne miehet eivät voi olla kovin miehekkään näköisiä/oloisia. Ihan absurdi ajatuskin, että joku tulisi minulle ulisemaan jostakin ulkonäkööni liittyvästä !?!? Tuskin käy kovin moni mamma Bullillekaan nassuttamaan face to face.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Mitä te luulette että armeijaa käymättömille miehille sanotaan, jos edes töihin pääsevät?

En tiedä, mutta kuulisin mielelläni tästä lisää

T. töissä oleva armeijan käymätön mies

Vierailija
24/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset ovat saatanasta seuraavia. Ei enää ikinä naisvaltaselle työpaikalle

Ihan niin kuin keski-ikäiset miehet olisivat yhtään parempia :D

Kärttyisiä, tärkeileviä ukkoja tai sitten kaksimielisiä vitsejä viljeleviä pervopenoja.

Ei vaan, eikö olekin vähän kulunutta leimata ihmisryhmiä tuolla tavalla?

No nykyisellä työpaikalla pomo ja iso osa muista on keski-ikäisiä miehiä eikä ole ongelmia. Tosin me kaikki ollaan akateemisia eli ehkä se on sitten erottava tekijä

Minäkin olen töissä, missä 99 % on akateemisia, tarkemmin sanottuna juristeja. Keski-ikäiset miehet ovat lapsellisempia kuin 10-vuotiaat pojat, raivoavat, juoruavat ja katselevat nokkaansa pitkin. Kahvipöydässä puhutaan laihduttamisesta ja arvostellaan naisten ulkonäköä esim. linnan juhlissa ja haukutaan keski-ikäisiä ja vanhempia naisia. Jotkut naisetkin lähtevät tähän mukaan. Naiset ovat ''tyttöjä'' ja kahvinkeittäjiä näille itse itsensä luomakunnan kruunuiksi ylentäneille herroille.

Hyi helvetti. Korjataan sen verran, että akateemisia oikeiden tieteiden harrastajia eikä tuollaisia

Vierailija
25/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provoja nuo hesarin kommentit.

Tai ainakaan ne miehet eivät voi olla kovin miehekkään näköisiä/oloisia. Ihan absurdi ajatuskin, että joku tulisi minulle ulisemaan jostakin ulkonäkööni liittyvästä !?!? Tuskin käy kovin moni mamma Bullillekaan nassuttamaan face to face.

Sama.

Ei edes kuuluisalla nakkikioskilla ole ollut ongelmia, ellen ole niitä itse aiheuttanut.

Kerran oltiin muuttohommissa ja yksi keski-ikäinen nainen tuli narisemaan kun pönkkäsimme rappukäytävän oven auki. Korotin hiukan ääntä ja sanoin sinänsä ihan rauhallisesti notta tämä kestää nyt tunnin verran ja me laitetaan sut siihen oven väliin jos et nyt pääse jatkamaan matkaasi. Muija luikki matkoihinsa, eikä edes mutissut mennessään.

t. kaksimetrinen läski

Vierailija
26/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojakin on erilaisia. Miesvaltaisilla aloilla on aika yleistä naureskella toisten läskeille. Toisaalta taas naisvaltaisilla aloilla näkee paljon sitä, että kyseessä on tabu. Ainakin meillä ruokatunnilla kukaan ei juuri syö mitään ja puheiden perusteella ei ole moneen päivään syönyt (melkein kaikki lihavia). Mitä enemmän työyhteisössä on kuppikuntia, niin sitä enemmän on luvassa syrjintää.

Vierailija
27/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä onkin, että juuri juristimiehet ovat aivan uskomattoman sovinistisia mulkkuja? Naisvihasjia, ikärasisteja ja läskikyttääjiä. Pikkupoikakerholaisia.

Vierailija
28/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun vatsaa tökittiin leikkisästi niin töräyttelin jokaisella tökkäyksellä pierun ja röhötin röhönaurua. Sitten menin kahvikaapille ja hain pakkauksen suklaadonitseja.

Vierailija
29/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kommentoitu läskejäni työpaikalla, mutta toisaalta en ole antanut siihen mahdollisuutta. En koskaan puhu omasta tai muiden ylipainosta enkä vitsaile sillä. En narise kahvihuoneessa omasta tai muiden syömisistä. En osallistu laihdutuskeskusteluihin. Ja kun joku on jotain kommenttia yrittänyt, pitkä katse on tyypin vaientanut.

Kadulla olen kyllä saanut osakseni huutelua ja kommentteja. Yllättäen myöhemmässä keski-iässä olevilta naisilta. Ovat kyllä saaneet samalla mitalla takaisin :)

Vierailija
30/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli (onneksi nyt jo entinen) kollega, joka jokaikisellä yhteisellä lounaalla alkoi puhua salilla käymisestä ja siitä miten tulikin otettua lautaselle liikaa ruokaa, miten tuli syötyä eilen ihan liikaa, miten jotkut housut ei mahdu jalkaan ym ym. Kyseessä täysin normaalipainoinen, jopa hoikka nuori nainen.

En tiedä mikä hänen motiivinsa oli, yrittää saada mut häpeämään syömistäni tai yhtymään mukaan läskivoivotteluun, koska olen reilusti ylipainoinen, joten tokihan mun pitäisi valittaa läskeistäni ja puhua dieeteistä, mutta hymisin aina jotain epämääräistä ja juttelin toisen työkaverin kanssa ihan muista asioista. Oikeasti ihan kumma, ettei saanut koskaan lounasta syödä rauhassa! Vähensin toki silloin yhteisiä lounaita, onneksi kyseiseltä henkilöltä loppui työt ja nykyään lounaista voi nauttiakin :)

Vierailija
31/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikävän monella työpaikalla on tapana huomautella työkaverin ulkonäöstä (ei koske pelkästään ylipainoa). Pahimpia ovat sekä selkeästi mies- että naisvaltaiset työyhteisöt, joissa työntekijät ovat leipääntyneitä, näköalattomia ja samoissa pienissä piireissä ikänsä pyörineitä. Nämä kokevat kaiken uuden ja erilaisen uhkana, varsinkin taloon vasta tulleen tai nuoren työntekijän ja mikäpä sen helpompi konsti saada tulokas epävarmaksi, kuin ulkonäön nälviminen. Toinen asia, jonka olen pannut merkille on se, että suomalaisissa keski-ikäisissä on paljon heitä, joiden itsetunto on rakentunut lähes pelkästään ulkonäön varaan. Omia vanhenemiseen liittyviä ulkonäköangsteja onkin sitten kätevä projisoida työkavereihin. Mielestäni itse asiassa aika surullista, että itsetunto on noinkin horjuvan perustan varassa eivätkä kyseiset ihmiset tunnu edes tiedostavan asiaa.

Vierailija
32/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein itku tuli noita lukiessa :(

Sinulla on ainakin sydäntä! Uskoni tuonpuoleiseen on häilyväistä, mutta kunnon ihmiselle luovuttaisin vaikka taivaspaikkani...

Vierailija
33/40 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmiin kamalin esimerkki tossa Hesarin jutussa oli se, jossa ylipainoista työntekijää ei päästetty tilaisuuksiin tai koulutuksiin, jossa oli paikalla asiakkaita. Aivan järkyttävää!

Ylipaino on ongelma, mutta hyvin henkilökohtainen sellainen ja siitä ei juurikaan ole suoraa haittaa muille ihmisille (vrt alkoholismi, huumeet). Kansantaloudellisesti tietysti ongelma mutta ylipainoisten hyljeksiminen ja karttaminen ei ole ratkaisu asiaan

Tuo on ylipainoiselle arkipäivää. Tottakai aiheuttaa kansantaloudellisia menetyksiä jos ihminen ei pääse tekemään kykyjään vastaavaa työtä.

Vierailija
34/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin nuorena luonnostaan todella hoikka ja voi jumpeli sitä kitinän määrää vähänkään pulleammilta. Ihan ala-asteelta työpaikalle saakka löytyi monesta paikasta joku pulska, jolle minun kokoni, naamani ja mikä milloinkin oli SUURI ongelma.

Enkä siis voinut koolleni mitään, iän myötä on sitten vihdoin tullut kiloja lisää, tosin persoonani on ilmeisesti sellainen (en keksi enää muuta syytä), että ulkonäöstä saan yhä kuulla sekä hyvällä että pahalla. Siitä on kertakaikkiaan pakko sanoa, 90% ihmisistä kokee tarpeelliseksi mainita jotain ulkonäkööni liittyvää. Olin sitten meikissä tai ilman, hiukset värjännyt tai oma väri, reikäisissä vaatteissa tai ehjissä ja siisteissä, kaikenlaisessa lookissa olen ollut tulilinjalla :D

Kaikkein katkerin olen silti siitä työpaikan keski-ikäisestä, lihavasta, sisäisesti ja ulkoisesti katkerasta ja rumasta ämmästä, joka kehtasi minua haukkua ja teki sen niin piilov*ttuillen, että olisi ollut säälittävää puolustautua, tai siis olisin joutunut alentumaan samalle tasolle. En ole koskaan oppinut nälvimään takaisin ja sillä hetkellä nuo lähinnä huvittavat, viha ja katkeruus tulee vasta jälkeenpäin :(

Että on se kuulkaas ihan kaikinpuolista tuo nälviminen eikä pelkästään lihavien kärsimys.

Vierailija
35/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ylipainoiselle arkipäivää. Tottakai aiheuttaa kansantaloudellisia menetyksiä jos ihminen ei pääse tekemään kykyjään vastaavaa työtä.

Meinaat, että Nokialta poispotkitut DI:t, jotka roikkuu kortistosta, ovat läskejä?

Vierailija
37/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kansantaloudellisesti TIETYSTI ongelma? Käsittääkseni ne ovat ongelmia, jotka opiskelee 30-vuotaaksi valtion elätteinä, sitten tekee pentuja valtion elätteinä, käväsee työssä 40-60 vuotiaana (eli 20 vuotta) ja lorvii valtion elätteinä 100 vuotiaaksi asti! Mikäli lihavat kuolevat aiemmin, heitä pitäisi hurrata, palkita valkoisella ristillä tai millä tahansa, koska tekeevät kansantaloudelle niiiiin suuren palveluksen.

Vierailija
38/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulisi tökkimään minun vatsaani, niin tökkisin hänen nenäänsä, enkä ihan kevyellä kädellä.

Vierailija
39/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavia niin usein arvostellaan? Minusta paljon enemmän pitäisi kiinniittää huomiota niihin fitness ja kehonrakennus kilpailijoihin jotka tunkevat itseensä kaikki mahdolliset kemikaalit. Se on todella sairasta ja iltapäivälehdet tekevät heistä ylistäviä juttuja vaikka ne ihmiset ovat oikeasti todella kateissa sen minäkuvansa kanssa.

Vierailija
40/40 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne kovaa treenaavat ovat usein ja pitkään saikuilla, kun joka paikka kremppaa, kaikki flunssat tarttuu ja tulee liikunnasta vammoja.