Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajat eivät oikeasti tiedä mitään hiuspohjan sairauksista ja allergioista.

Vierailija
27.02.2006 |

Hyvä kampaaja on kullanarvoinen, mutta päänahan ongelmien kanssa ei heidän puoleensa kannata kääntyä!

Mulle on viime vuosina kehittynyt hiuspohjaan allergia, joka aiheutuu silikoneista ja vähän myös hajusteista. Tuloksena kutina ja hilseily päänahassa ja olkapäillä/selässä sillä aluella, jossa hiukset koskevat ihoa. Tänä aikana olen kysellyt asiasta perinpohjin joka ainoalta kampaajalta, jolla olen käynyt, käyttänyt hirveät määrät rahaa erilaisiin shampoihin ja hoitoaineisiin, joita kampaajat suosittelevat ja kärsinyt koko ajan kutinasta. Vasta viimeisin kampaaja, jolla kävin joskus vuodenvaihteessa ja mainitsin asiasta, sanoi suoraan että erikoislääkärille - kampaajat eivät tiedä allergioista yhtään mitään, ja se vähä tieto mitä heillä on, on kotoisin sponsoroiduista koulutuksista ja tuoteseminaareista, jossa eri valmistajien edustajat esittelevät herkkäihoisten tuotteitaan (joissa silikoni naamioitu ties mille nimelle tuoteselosteessa) ja vakuuttelevat kilvan, että silikoni tai hajusteet heidän tuotteissaan eivät VOI aiheuttaa yhtään mitään oireita.

No, otin kampaajan vinkistä vaarin ja kävin ihotautilääkärillä pari viikkoa sitten. Selkeä tapaus kuulemma, kyseessä aika yleinen yliherkkyys. Nyt ovat ongelmat ohi kun käytän hajusteettomia ja silikonittomia tuotteita. Aivan uskomaton tunne, kun päänahka ei kutia ja hilseile, ihanaa! Harmittaa, että uskoin ainakin pari vuotta kampaajien lörpötyksiin ja kokeilin ties mitä aineita, enkä mennyt ajoissa ihotautilääkärille.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lääkkeet ja voiteet on haettava lääkäriltä. Meidän koulutus kestää 3vuotta jona aikana pitäisi ehtiä oppimaan kaikenlaista. Päänahan sairauksiin kulutettiin muutama viikko,ei ole aikaa opisekella sitä enempää-eikä tarvetta koska ei meidän tehtävä ole hoitaa sitä päänahkaa kuntoon. Me vain annamme oman alan rajoissa olevia vinkkejä miten päänahkaa tulisi hoitaa. -kampaaja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla