Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa kalmanhajua: tänään on "syöpäperhe-päivä" ! Yhdyssanavirheineen kaikkineen!

Vierailija
01.07.2016 |

Aikalailla makaaberia, mielestäni.

Juuri tänään itkin viime kesänä syöpään kuollutta parasta ystävääni. Ketjun idea oli se, että jos tunnet jonkun, joka on kuollut tai sairastaa, niin jaa tämä lässynlässyn... ja vaaleanpunaista sydäntä melkein joka sanan välissä.
Sairasta. Jotain ihme jeesustelua.

Huh. Niin, itselläni on hyvänlaatuinen syöpä tutkimusten alla myöskin, Olen sinkku, joten tähän perhesessioon en varmaan kuulu: en siis tykkää.

Syöpäperhepäivä... :( ei helevati sentään.

Ootteko muut jo törmänneet tähän teemapävään?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää nuo huonolla suomella kirjoitetut "vain 15 prosenttia kavereistani jakaa tämän ja tiedän ketä ne ovat". Aargh!

Minäkin tiedän, ketkä kavereistani jakaisivat tuon päivityksen: ne, jotka jakavat Jounin kaupan kilpailuja, mietelauseita ja pelikutsuja.

Vierailija
22/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen törmännyt. Mielestä erittäin typerä teksti, joka ei hyödytä yhtäkään syöpäpotilasta. Samaa sarjaa niiden älyttömien rintasyöpätietoisuusjuttujen kanssa.

Minullakin on kuollut läheinen syöpään ja tuollaiset lässytykset ainoastaan ärsyttävät, eikä tulisi mieleenkään kopioida tuollaista kirjoitusvirheitä täynnä olevaa paskaa omalle seinälleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan ole sen ihmeempi "syöpä perhepäivä" tai "kissani on maailman ihmeellisin" tai "kannatan seksuaalisten vähemmistöjen tasa-arvoa" -päivä. Syöpä on syöpä, perhettä tai ei . Itsellä molemmat, tuplaten.(siis kaksi eri syöpää parhaillaan jyllää, enkä ihmeitä voi).  Enkä ota nokkiini jos joku haluaa osoittaa ymmärrystä, tunteita tms. Facebookissa. Mikä EI OLE mikään STT.

Relatkaa helvetti ja nauttikaa elämästä, niin kauan kuin sitä kestää. Itse aion ainankin nauttia tästä (ehkä viimeisestä) kesästä mieheni kanssa.

Vierailija
24/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google käännös.... :-(

Eilen oli kansainvälinen cancer -survivor päivä

Vierailija
25/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EI!

Vierailija
26/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänlaatuista syöpää ei ole olemassa.

Oli juuri tulossa kysymään, mikä on hyvä laatuinen syöpä? 

Vierailija
27/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. On kyllä oikein osuva esimerkki siitä, millaista ihmisten ajatuksenjuoksu nykyään on. Jaa tämä tyhjänpäiväinen hymiöillä ja kirjoitusvirheillä kuorrutettu latteus, niin tunnet itsesi niiiin hyväksi ihmiseksi. Päivän hyvä työsi on tehty. Luoja. Minkä vuoksi idiotismi on niin suosittua nykyään? Toivottavasti tuo ei satu kovin monen sellaisen silmiin, jolla esim on lapsi sairastunut.

Vierailija
28/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teksti menee siis näin:

tänään on syöpä perhe-päivä. voinko pyytää palvelusta?? vain muutama teistä tekee sen, ja minä tiedän keitä he mahdollisesti ovat. ❤ jos tiedät jonkun, joka taisteli taistelun syöpää vastaan ja nukkui pois, tai joku, joka kamppailee yhä, tai on selvinnyt siitä ❤ kopio ja liitä tämä seinällesi, osoittaaksesi tukea , kunnioitusta ja rakkautta.

#cancersucks ❤

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Juuri tää oli parin kaverin seinällä... Sain syövän tuosta tekstistä. Toivottavasti muistavat mua ens syöpienperhepäivänä 👍🏼

Vierailija
29/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että basaliooma on. Se ei edes leviä ja lääkärit ovat jopa väläytelleet sen nimen vaihtamista pois ihosyövistä.

Vierailija
30/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miesten eturauhassyöpä voi olla hyvänlaatuinen.

Vierailija
31/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla tähän niiden mielipiteitä, jotka ovat tuota tekstiä jakaneet. Mikä logiikka takana?

Vierailija
32/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyvisolusyöpä on suht vaaraton. Se kasvaa paikallisesti ja harvoin leviää.

Vierailija
33/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kiertojutuista tulee sama fiilis, kuin lapsenakin joistakin ihmeellisistä tarrakiertojutuista ja joistakin muista kiertopaskoista, "jos et jatka tätä, saat kyllä katua ja maailma tipahtaa päällesi kahden päivän päästä". Järkeä saa käyttää näissäkin ja kannattaa miettiä, että mitä kohtaa se itsessä puhuttelee ja miksi. Nämä sisältää jotain taikauskoa ja magiaa, aivan kuin jollain jakamisella olisi merkitystä, tai jonkun ketjun katkaiseminen muuttaisikin maailmanjärjestystä. Tietenkin hyvä on jakaa jotain oikeaa ja aitoa, joka johtaa todella johonkin hyvään asiaan. Mutta nämä diipadaapaliirulaarun, kuten tämäkin syöpäperhejuttu oli, ei muuta mitään. Ei kerrassaan mitään.

Vielä tuollainen "tiedän ketkä ei jaa tätä" laittaa miettimään, että olenko minä se huono ihminen, joka ei jaa tällaista jonkun kötöstämää, muka tärkeää sontaa? Tässä kohtaa hyvä itseluottamus sanoo, että mitä väliä, mun ego ei tarvitse tätä tekokuvitelmaa.

Vierailija
34/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Myös miesten eturauhassyöpä voi olla hyvänlaatuinen.

Ei voi. Eturauhasen liikakasvu voi olla hyvänlaatuinen, mutta syöpä ei.

Vierailija
35/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin ihmettelin kun tuon luin, että

1) mikä syöpäPERHEpäivä? Mikä tarkoitus tuolla perheellä tuossa on? Haluavatko syöpäpotilaan perheenjäsenet perhettään kutsuttavan syöpäperheeksi?

2) milloin tämä päivä sitten oikeasti on? Nuo Facebookissa kiertävät teemapäivät ovat minusta jotenkin hassuja, kun eihän niistä voi tietää, minä päivänä se viesti on oikeasti laitettu liikkeelle. Kiva sitten fiilistellä jotain teemapäivää ja huomata, että joku kaveri vietti samaa päivää kolme kuukautta sitten. Että se siitä päivästä.

3) mitä tuo päivitys tai teemapäivän viettäminen sitten ylipäätään tarkoittaa? Se, että kopioi seinälleen jonkun kaverin päivityksen, ei aja asiaa eteenpäin yhtään. Eri asia ovat sellaiset päivitykset, jotka liittyvät johonkin irl tapahtuvaan asiaan. Jos olisi vaikka joku verenluovutuksen teemaviikko, niin sitten väki kirjoittelisi, että muistathan käydä luovuttamassa verta, minäkin kävin tai joku liikenneturvakampanja, että varokaa nyt uusia ekaluokkalaisia siellä liikenteessä. Mutta pelkkä virtuaalisyöpäpäivä? Kenenkään syöpä ei muuksi muutu sillä fb-päivityksellä.

Vierailija
36/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä kiertojutuista tulee sama fiilis, kuin lapsenakin joistakin ihmeellisistä tarrakiertojutuista ja joistakin muista kiertopaskoista, "jos et jatka tätä, saat kyllä katua ja maailma tipahtaa päällesi kahden päivän päästä". Järkeä saa käyttää näissäkin ja kannattaa miettiä, että mitä kohtaa se itsessä puhuttelee ja miksi. Nämä sisältää jotain taikauskoa ja magiaa, aivan kuin jollain jakamisella olisi merkitystä, tai jonkun ketjun katkaiseminen muuttaisikin maailmanjärjestystä. Tietenkin hyvä on jakaa jotain oikeaa ja aitoa, joka johtaa todella johonkin hyvään asiaan. Mutta nämä diipadaapaliirulaarun, kuten tämäkin syöpäperhejuttu oli, ei muuta mitään. Ei kerrassaan mitään.

Vielä tuollainen "tiedän ketkä ei jaa tätä" laittaa miettimään, että olenko minä se huono ihminen, joka ei jaa tällaista jonkun kötöstämää, muka tärkeää sontaa? Tässä kohtaa hyvä itseluottamus sanoo, että mitä väliä, mun ego ei tarvitse tätä tekokuvitelmaa.

Niin, tuossa jää miettimään, että miten se, että joku minun kavereistani julkaisee jotain uutisvirrassani ja satun sen lukemaan, velvoittaa minut julkaisemaan jotain omalla seinälläni. Tuolla tavallahan voisi kirjoittaa mitä tahansa facebookiin tyyliin "sinun, joka luet tämän päivityksen, tulee nyt mennä vessanpöntön päälle seisomaan laulamaan "Jumalan kämmenellä" ja sen jälkeen kietoa itsesi vessapaperiin ja mennä tanssimaan macarenaa naapurisi ovelle. Jos et tätä tee, voit myös maksaa 10 000 euroa pankkitilille FIXXXXXXXX. Jos et tee kumpaakaan näistä, niin kaikki hiuksesi putoavat ensi yönä."

Vierailija
37/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, tuo on vaan jonkun naamakirjassa jakoon laittama ja keksitty juttu. Samaa teemaa on käytetty lähes samoilla lauseilla muissaki tapauksissa, koskien juuri syöpää.

Vierailija
38/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jos mukana olisi ollut linkki miten lahjoittaa jollekin syöpäjärjestölle. Vaikka vaan euron. Auttaisi silti enemmän kuin lässytys.

Vierailija
39/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että basaliooma on. Se ei edes leviä ja lääkärit ovat jopa väläytelleet sen nimen vaihtamista pois ihosyövistä.

Hoitamattomana sekin tulee pahanlaatuiseksi ja voi tehdä etäpesäkkeitä. En itse haluaisi kuulua niihin harvoihin, joille niin käy, joten olen tyytyväinen niiden hoidosta. Leikkaamalla ja kryo-hoidolla on poistettu. Ja aivan vieressä oli pahanlaatuinen ihosyöpä.

Vierailija
40/52 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö! Sitä paitsi se syöpäperhepäivä oli tammikuussa.