Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan postilla kestää selvittää osoite?

Vierailija
30.06.2016 |

Minulle on lähetetty paketti viime viikon puoli välissä, mutta vahingossa vanhaan osoitteeseen vanhalla sukunimellä. Olin yhteydessä Postiin ja sieltä sanottiin, että menee osoitteenselvitykseen. Asiakaspalvelija ei kuitenkaan suostunut ottamaan mitään paketin tietoja (ei lähetystunnusta, tavarat menivät kirjekuoreen), ei lähettäjän tietoja, ei minun uusia tai vanhoja tietojani eikä sitä, minne paketti on matkalla, vaikka tiedän nämä kaikki. Sanoi vain, että siellä sitten selvitetään ja menee joitakin päiviä.

Ei ole palautunut lähettäjälle, eikä näkynyt minullakaan. Aspa ei myöskään vastannut siihen, että mitäs jos jakaja kuitenkin jakaa väärillä tiedoilla paketin sinne vanhaan osoitteeseen. Mietin vain, että kuinkahan kauan tässä vielä pitää jännitellä, että saanko tavarat vai en. Kun asuin tuossa osoitteessa, ikävä kyllä jakaja jakoi vanhan vuokralaisen postit meille kuukausia, joten pelkään että tavaroilleni käy samoin ja sille tielle jäävät.

Mietin myös sitä, että mistä tietävät, minkä paketin saaja on epäselvä, jos eivät suostu ottamaan mitään tietoja? Kuinka kauan tuo osoitteenselvitys yleensä kestää, jos olisi käynyt tuuri eikä jakaja ole jakanut pakettia? Asuin viimeksi tuossa osoitteessa useampi vuosi sitten, jos sillä on jotakin merkitystä.

Aion olla huomenna uudestaan yhteydessä Postiin ja kysellä sieltäkin näitä ja antaa vaikka väkisin ne tiedot. Kyllähän se paketti löytyy niillä tiedoilla vai? Varsinkin kun tiedän, että on menossa kaupunkiin x ja siellä on vain yksi Postin palvelupiste, johon se voi mennä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole pakko olla nimeä ovessa, postin on aika vaikea selvittää, kuka osoitteessa asuu. Jos sattuu laiska saaja, ei palauta virheelliseen osoitteeseen tullutta postia.

Vierailija
22/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapanani on puhua paketista kun tulee tavaraa, mutta ovat siis mahtuneet kirjeeseen, jonka takia myöskään tuota lähetystunnusta ei ole. Harmittaa vain vietävästi, kun sen talon jakaja tuppaa jakamaan ihan väärillä tiedoilla arkaluontoisiakin lähetyksiä. Minullekin tuli sinne osoitteeseen entisen vuokralaisen posteja vaikka ja mistä kuukausi tolkulla. Ajattelin vain, että olisi voinut antaa ohjeistuksen jakajalle, jonka alueeseen kuuluu tuo talo, ettei jaa tähän asuntoon tätä kirjettä jossa on lähettäjä x tiedot. Mutta eipä se kai mene niin helposti kuin kuvittelisi :)

Ap[/

Tuskin ne postinjakajia voivat mitenkään ohjeistaa, sillä heille tulee valmiiksi jakelukeskuksesta käsitellyt postit.

Jos sinun asuntoon on tullut kuukausikaupalla edellisen asukkaan postia, johtuu se, ettei asiakas ole tehnyt erillistä sopimusta postin kanssa.

Posti jaetaan siihen osoitteeseen, mikä on ollut lähetyksessä ja toivottavasti asukas vie lähetyksen postiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä lykyssä saat kirjeesi takaisin.

Itse muuttaneena ja osoitemuutokset tehneenä olen hakenut postia entisestä asunnosta , soitin ovikelloa ja kyselin oliko tullut postia ( muutosta useampi kuukausi) odottelin tiettyä kirjettä mikä ei ollut tullut perille.

Uusi asukas antoi mulle 10-15 cm korkean pinon postia, ei ollut viitsinyt tehdä niille mitään...

Joten jos mahdollista soita uudelle asukkaalle , käy siellä tai pyydä jotakuta kaveria tai entistä naapuria kyselemään asiasta.

Ja laita se osoite oikein sinne huutonettiin.

Vierailija
24/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä postilaisena on pakko kommentoida sen verran että posti jaetaan nimen ja osoitteen perusteella. Jos nimi ei täsmää osoitteeseen eikä ole osoitteen muutosta niin katsotaan ns. 'muuttaneet listalta'.

Jos ei löydy sieltä niin kirje käytetään osoitteessa tarran kanssa, tarrassa kirje pyydetään palauttamaan jos on mennyt väärään osoitteeseen. Toki kaikki ei vääriä lähetyksiä palauta mutta näin on ohjeet.

No enpä ole koskaan saanut postia jossa olisi joku tarra väärästä osoitteesta. Yleensä niissä on ollut rasti vanhan osoitteen päällä, ilmeisesti osoitteen uuden asukkaan toimesta.

Vierailija
25/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt osoitteenmuutoksen viimeksi n. puolisen vuotta sitten. Ja tuossa osoitteessa tosiaan asuin useampi vuosi sitten viimeksi.

Ap

Pelkkä osoitteenmuutos maistraatille ei riitä, vaan postin (ja taloyhtiölle ilmoitus)

kanssa tehdään erillinen sopimus osoitteenmuutoksesta, jonka voi tehdä netissä ja on maksullinen ja voimassa 1-12 kk jonka jälkeen taas tehdään uudestaan.

Vierailija
26/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti jaetaan siihen osoitteeseen mikä kuoressa on. Ei ole postinjakajan asia asuuko se tyyppi siellä enää vai ei.

Mun osoitteseen 3B tulee välillä saman kadun 38:n postia, ne lykkään postin laatikkoon tai jakajalle kun seuraavan kerran näen. Jos tulee väärällä nimellä mutta minun osoitteella vedän ruksin osoitteen päälle ja saateteksti "väärä osoite" ja vien postin laatikkoon.

Mitä sinä niitä sille postinjakajalle antelet? Se heittää ne roskiin.

Postia ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun postiosoite. On lähettäjän ongelma tietää oikea osoite.

Vierailija
27/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne postinjakajia voivat mitenkään ohjeistaa, sillä heille tulee valmiiksi jakelukeskuksesta käsitellyt postit.

Jos sinun asuntoon on tullut kuukausikaupalla edellisen asukkaan postia, johtuu se, ettei asiakas ole tehnyt erillistä sopimusta postin kanssa.

Posti jaetaan siihen osoitteeseen, mikä on ollut lähetyksessä ja toivottavasti asukas vie lähetyksen postiin.

En minäkään ustko että postinjakaja tekee muuta kuin survoo kirjeet osoitteen mukaisiin laatikoihin. Jos kirje johonkin tarkastusseulaan jää, niin se tapahtuu lajittelussa ennen kuin posti menee jakeluun. Robotti kai ne osoitteet lukee kuorista ja ehkä vartaa nimiä osoiterekisteriin tai sitten ei.

Vierailija
28/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt osoitteenmuutoksen viimeksi n. puolisen vuotta sitten. Ja tuossa osoitteessa tosiaan asuin useampi vuosi sitten viimeksi.

Ap

Pelkkä osoitteenmuutos maistraatille ei riitä, vaan postin (ja taloyhtiölle ilmoitus)

kanssa tehdään erillinen sopimus osoitteenmuutoksesta, jonka voi tehdä netissä ja on maksullinen ja voimassa 1-12 kk jonka jälkeen taas tehdään uudestaan.

Jos haluaa välittää postin niin sitä ei tarvitse ilmoittaa maistraattiin eikä taloyhtiölle.

Kunhan tekee netissä Postille ilmoituksen ja maksaa maksun.

Vierailija
29/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti jaetaan siihen osoitteeseen mikä kuoressa on. Ei ole postinjakajan asia asuuko se tyyppi siellä enää vai ei.

Mun osoitteseen 3B tulee välillä saman kadun 38:n postia, ne lykkään postin laatikkoon tai jakajalle kun seuraavan kerran näen. Jos tulee väärällä nimellä mutta minun osoitteella vedän ruksin osoitteen päälle ja saateteksti "väärä osoite" ja vien postin laatikkoon.

Mitä sinä niitä sille postinjakajalle antelet? Se heittää ne roskiin.

Postia ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun postiosoite. On lähettäjän ongelma tietää oikea osoite.

wt.

Miedän talon numero on 18 ja samalla kadulla on myös 1B ja nämä menee joskus sekaisin ja sanomattakin on selvää meillä on eri nimet. Ei ne kyllä niitä nimiä tarkista, vaan osoite on se minkä mukaan jaetaan. Itse olen vienyt väärät kirjeet joko oikeaan postilaatikkoon (jos on samalla kadulla) tai postin postilaatikkoon uudelleen jaettavaksi.

Yllättävän paljon näitä jaluvirheitä tuntuu tulevan vaikka postia tulee nykyisin tosi vähän.

Vierailija
30/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä postilaisena on pakko kommentoida sen verran että posti jaetaan nimen ja osoitteen perusteella. Jos nimi ei täsmää osoitteeseen eikä ole osoitteen muutosta niin katsotaan ns. 'muuttaneet listalta'.

Jos ei löydy sieltä niin kirje käytetään osoitteessa tarran kanssa, tarrassa kirje pyydetään palauttamaan jos on mennyt väärään osoitteeseen. Toki kaikki ei vääriä lähetyksiä palauta mutta näin on ohjeet.

Menisikin noin niin ei olisi mitään ongelmaa. Tuossa talossa vain kun oli se jakaja, joka jakoi pelkän osoitteen perusteella ilman mitään tarroja tai muitakaan. Oli kyllä muutenkin erittäin tyly ja elämäänsä kyllästyneen näköinen sen verran mitä häntä näin. Nyt sitten nykyisen vuokralaisen tiedot numeropalvelusta esille vai?

Ap

No joo, jos hän pelkästään jakaa postin niin ei tietenkään voi tietää ketä osoitteessa asuu... Minä olin pienessä toimipaikassa töissä ja lajittelin itse postin jonka jaoin.

Kai sitä ihminen saa pyytää postinsa lähetettäväksi mihin tahansa osoitteeseen?!? Ei kai se ole postin tehävä toimia minään poliisina ja estää postin lähetys "väärään osoitteeseen"?

Vierailija
31/31 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yrittää saada nykyisen asukkaan puhelinnumero, en asu enää edes samalla paikkakunnalla joten hankala käydä kysymässä :) Odottelen vielä, mitä posti tuo tänään tullessaan ja jos ei näy niin sitten koitan saada sen numeron. Tai onhan hyvinkin voinut käydä niin, että se robotti tai mikä lie joka lukee osoitteet ja nimet, on huomannut että väärä nimi ja osoite. No, aika näyttää.

Ap