Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka aloittaa kesälomansa jo juhannuksena?

Vierailija
30.06.2016 |

Siis vapaahtoisesti jo silloin eikä heinäkuun 2. tai 3. viikosta alkaen kuten yleensä on tapana.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa onnistua pitämään tuollainen kesäloma! Juhannuksesta elokuun alkuun. Ja vielä niin, että rauhassa, rentona ja melko levänneenä voisi aloittaa loman juhannuksena.

Ihmettelen tosiaan aina ihmisiä jotka onnistuvat noin tekemään.

Vierailija
22/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ajattele mitään, itsekin aloitin juhannuksesta. Lomat sovitellaan, niin että on perheen yhteistä lomaa ja että lapset eivät joudu olemaan keskenään viikkotolkulla kesällä. Mutta todella paljon ihmettelen aloittajan esittämää kysymystä, miten joku voi edes kysyä jotain tollaista? Tulee mieleen ihminen, joka ei pysty hahmottamaan maailmaan kuin omasta kapeasta katsontakannasta, on jotenkin sairaan itsekeskeistä edes ihmetellä tollaista..

Aivan. Yleensäkään näissä "mitä ajattelet ihmisestä, joka..." -ketjuissa ei ole mitään järkeä. Miksi ihmeessä pitäisi ajatella kenenkään muun touhuista yhtään mitään? Minulla ainakin riittää omassa elämässäni ihmeteltävää aivan tarpeeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen kateellinen, mutta muutaman viikon päästä en enää.

T. työhönsä kypsynyt, joka lomailee vasta elokuussa

Vierailija
24/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää kesälomat aina joko kesäkuussa tai elokuun puolesta välistä alkaen, kun koulut ovat alkaneet. Silloin on kiireistä ja paljon töitä, jonka muut saavat sitten tehdä minun poissaollessani.

Heinäkuussa on hyvä olla töissä, ei tapahdu mitään ja voi vain olla! :-)

Vierailija
25/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla neljä viikkoa talvella ja neljä viikkoa kesällä.lomapäiviä 38 lauantaita ei lasketa.

Vierailija
26/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää, miten kukaan voi pitää lomaansa yhteen pötköön. Neljä viikkoa ja sitten se loma oli siinä. Mä tykkään pilkkoa sen niin, että koko helvetin pitkän ja kuuman kesän aikana olis tasaisesti lepoviikkoja. Eli toukokuussa viikko ja heti kesäkuun alkuun toinen viikko. Sitten heinäkuussa kolmas viikko ja elokuussa viimeinen. Syys-lokakuussa sitten vaikka ylitöitä vapaiden muodossa pois niin pääsee marjastamaan.

Vierailija
27/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi ymmärtää, miten kukaan voi pitää lomaansa yhteen pötköön. Neljä viikkoa ja sitten se loma oli siinä. Mä tykkään pilkkoa sen niin, että koko helvetin pitkän ja kuuman kesän aikana olis tasaisesti lepoviikkoja. Eli toukokuussa viikko ja heti kesäkuun alkuun toinen viikko. Sitten heinäkuussa kolmas viikko ja elokuussa viimeinen. Syys-lokakuussa sitten vaikka ylitöitä vapaiden muodossa pois niin pääsee marjastamaan.

Minä taas en yhtään ymmärrä näitä pätkälomailijoita. Mulla kestää ainakin viikko päästää irti työasioista ja viimeinen lomaviikko menee siinä, että alkaa jo suunnittelemaan odottamassa olevia duuneja. Pidän aina kesällä vähintään neljä viikkoa lomaa yhtä soittoa, tänä kesänä kuusi. Pitkä viikonloppu (pe ja ma vapaana) vastaa mun mielestä ihan yhden viikon lomaa eli mielummin tosi pitkä kesäloma ja sitten näitä pidennettyjä viikonloppuja muuna aikana.

Tietysti, jos ei tee ns. ajatustyötä vaan esim. siivousta tms., niin varmaan työasiat jää työpaikalle, kun oven sulkee takanaan. Asiantuntijaduunissa näin ei useimmiten ole.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin kyllä on taas AP:lla kovin vähän pohdittavaa elämässään, kun tällaisia pitää miettiä. Minä työskentelen noin 700 ihmisen organisaatiossa ja käytännössä puolet aloittaa lomansa juhannuksesta. Tällä viikolla omassa 30 henkilön yksikössäni töissä on ollut 10 ihmistä, joista 3 oli tänään viimeistä päivää ennen lomaa töissä. Ihan normaalikäytäntö ollut ainakin omassa työpaikassani viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
28/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina juhannusviikon ja siitä eteenpäin. Lauantaita ei kulu, mutta se lasketaan käytetyksi. Saan päivän enemmän lomaa.

Vierailija
29/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä nyt pitäisi ajatella? Pitäkööt milloin lystää. Kollegani pitää aina mahdollisimman myöhään ,koska tykkää marjastaa syksyllä. Itse harmittelen joka juhannus, että olishan tästä sen loman jo joutanut aloittaa. Nyt aloitan 11.7. Viime vuonna aloitin jo aiemmin.

Niin, meidän palkat alkaa kolmosella.

Vierailija
30/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan lomani yleensä kesäkuun ekalla tai tokalla viikolla, koska:

- lomakohteissa ei ole tungosta ja hinnat ovat halvemmat kuin loppukesällä.

- tykkään liikkua luonnossa ja alkukesästä Suomen luonto on kauneimmillaan. Osa linnuista alkaa muuttaa etelään jo juhannuksena, eikä loppukesällä enää ole edes linnunlaulua juurikaan.

- en välitä helteestä.

- kesä tuntuu pidemmältä. Jos menisin lomalle vasta loppukesästä, kesä ei tunnu alkavan ennen sitä. Kun olen lomalla kesäkuun alusta heinäkuun alkuun (minulla on 5 vk lomaa), kesä tuntuu alkavan aikaisin ja loppukesällä käyn duunissa mökiltä käsin, se pitkittää kesää. Tämä tietenkin on mitä suurimmassa määrin henkilökohtainen fiilisasia, mutta sitähän ap kysyikin.

Ja jos jotakuta nyt kiinnosti ammattistatus niin olen akateeminen asiantuntija, liksa 4,5 tonnia.

Vierailija
31/31 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on joku junttiduunari joka vetää juhannuksesta 4 viikkoa eteenpäin kossua, kaljaa ja makkaraa. Sitten se palaa muiden kaltaistensa kanssa töihin elokuun alussa ja pari viikkoa potkitaan tehdasta käyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän