Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOKUUN mahankasvattajat maanantain pinoon...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna olin taas neuvolassa, kolmas kerta jo mulle. Yksi kerroista on ollut lääkärineuvola viikolla 12. Tänään kaikki oli OK, ja verenpainekaan ei ollut koholla kuin ihan vähän ja siitä olen todella iloinen. Painoakaan ei ole tullut kuin pari kiloa, mikä sekin on minusta sopivan vähän=) Laskeskelin juuri että olen nähnyt vauvan ultralla jo neljä kertaa, kävin alkuraskauden ultrassa, np ultrassa ja yhdessä ultrassa sairaalassa jossa tarkastettiin viikot. Lisäksi lapsivesipunktiossa käydessäni ultralttiin.

Meillä esikoispoika on neljävuotias kun vauva syntyy ja on kokenut päiväkotikävijä. Poika on vilkas ja vaatii kokoajan toimintaa, joten olen ihan varma että hän jää päiväkotiin osa-aikaiseksi, varmaankin noin kolmeksi päiväksi viikossa. Olen kyllä minäkin miettinyt miten pk:ssa tähän suhtaudutaan, mutta tunnen että mulla ei ole tässä vaihtoehtoja.

Aurinkoista maanantain jatkoa kaikille hiirulaisille!

Vierailija
22/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynneistä unohtui kommentoida. Mulla oli eka neuvola 9+ viikoilla, toka, neuvolalääkäri oli reilu viikko sit 13+ viikolla. Seuraava neuvola onkin vasta maaliskuun 24. päivä. Siitä viikon päästä maaliskuun vika päivä on sit rakenneultra.

Sit vielä tuosta useamman lapsen kanssa kotona olosta. Olen huomannu et jos rytmittää päivät niin jaksaa paremmin itsekin. Mulle tulee onneks pakostakin rytmistys sitä kautta kun kakkonen aloitta eskarin syksyllä. Sitä sit viedään aina yhdeksäks hoitoon ja käydään varmaan leikkipuistos. Sit koti syömään ja toivon mukaan kumpikin pienistä lapsista menee päiväunille. Yhdeltä sit mennään taas poikaa hakemaan eskarista ellei esikoisen koulu satu loppumaan just samaan aikaan. Vuoden päästä keväällä meinasin et poika vois tulla ite kotiin (jos pk suostuu siihen) kun joutuu sitä samaa matkaa kulkemaan kuitenkin sit jo seuraavana syksynä kouluun. Mulla myös mies tekee pari päivää viikossa töitä kotona joten sen puolesta olen etuasemassa niihin nähden joiden miehet tekevät pitkiä työpäiviä/viikkoja.

Peeveli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen käynyt neuvolassa tähän mennessä näin:

1. neuvola rv 7+

1. neuvolalääkäri rv 11+

2. neuvola rv 15+

3. neuvola varattuna rv 20+

Mielestäni siis aika usein noita käyntejä on ollut, kun ottaa huomioon, että olen uudelleensynnyttäjä.

Vierailija
24/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaakin sitten olla niin ihana auringon paiste ulkona että väkisinkin suupielet osoittaa taivasta kohti =).

Mulla oli ensimmäinen neuvola rv 8 ja lääkäri rv 10 ja nyt on sitten toinen neuvola keskiviikkona rv 16+3. Sieltä sitten varataan aika rakenne ultraan joka tehään täällä rv 20 ja mulla varataan ylimääräinen lääkäri käynti siihen samaan!

Kyl eilen illalla oli niin ihana tunne kun ensimmäisen kerran tunsi ihan selvästi muutaman potkun, joitain pieniä liikkeitä olen tuntennut jo muutaman viikon ajan, mutta nyt ei voinnu kyllä erehtyy yhtään mistä oli kysymys!

Paha olo on onneks väistynnyt mut edelleen väsymys vaivaa ja kamalat päänsäryt välillä, ne onihan hirmussii kun tuntuu et mikään ei auta, joku muukin valitteli täällä samaa asiaa eli paljon voimii vaan sinne!!!!

Miuku ja pikku Tirppa rv 16+1

Vierailija
25/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa, kun pikku_ruu on raahautunut paikalle... :)

Täällä on ollut vähän kiireitä taas..Tohinaa on riittänyt tuon ylisuuren 12 viikkoisen nöffin pennun kanssa..Ylisuuri siksi, että on pentueensa suurin ja tavanomaista suurempi ikäisekseen..Ja käsittämättömän kova pää sillä on..

Niistä neuvolakäynneistä..

6+5 ultra

7+6 neuvola

10+4 lääkärineuvola

13+0 np-ja rakenneultra

17+6 neuvola (tulossa siis)

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, saisi kyllä alkaa tuntumaan jo useammin ja voimakkaammin, sillä näin näitä on tunnusteltu jo pari viikkoa..

Ylihuomenna on siis neuvola ja ekaa kertaa kuulen vasta sydänäänet..Tähän mennessä niitä ei ole saatu aikaiseksi..Toki ne näkyi hyvin jo ekassa ultrassa ja np-ultrassa siellä liikuttiinkin jo vauhdikkaasti..

Esikoisen hoidostako oli puhetta??Mä pidän pojan tarhassa elokuun loppuun ainakin.Sitten yritän päästä kanssa johonkin seurakunnan kerhoon sen kanssa..

Olotilat alkaa olemaan ihan kohtalaiset jo..Lukuunottamatta, että sain nyt iki ihanan flunssan juuri, joka vetää olon taas aivan voimattomaksi..Niska-hartiaseudun kivut ei jätä rauhaan millään..Tosin lääkärit jo uhkailivat, ettei parannusta ole luvassa ennen synnytystä..En kyllä enään juuri elättele toiveita töihin paluusta ennen mammaloman alkua..Tähän saakka on saikut kirjoitettu A-todistuksella viikko-kaksi kerrallaan, mutta seuraavasta lääkäri uhkasi jo B-todistuksella ja sit lähdetään puhumaan vähintään 2 kk saikusta kerrallaan..Johan mä olenkin ollut saikulla 4kk..

Eipä muuta..Nyt välipalaa pojalle..Ja itselle.

Mukavat päivänjatkot

pikkuruu & möttiäinen rv 17+4

Vierailija
26/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hiukan huolestunut eilisestä kaatumisestani...

Oltiin laskiais mäessä ja esikoista vahtiessa kaaduin loivassa mäessä ihan selälleni. Tarkemmin ottaen mätkähdin olkapää edellä ja ainoa tälli tuli siis olkapäähän. Vatsaan, takapuoleen ja lantioon ei osunut/sattunut ollenkaan. Ei ole vuotoja eikä mitään epätavallisia kipuja... Mitäs olette mieltä? itseäni kuintenkin hiukan häiritsee asia...

Liikkeitä ei olla meillä vielä tunnettu... kait... Muutaman kerran on ollut epäilyjä ja aavistuksia, mutta silti olen melko epävarma asiasta.

On itseasiassa tosi malttamaton fiilis asian suhteen ja tuntuu että minä olen tyyliin viimeinen ja ainut äiti liikkeiden suhteen :)

Väsymys on minulla vielä jonkun asteista... nytkin haukottaa töissä :)

Asiakaspalvelualalla on muuten tosi kivaa kun olen alkanut himoitsemaan asiakkaiden herkullisen tuoksuisia nahkatakkeja!!! :D

Tuossa oli aiemmin puhetta noista neuvolakäyntien väleistä, niin onkohan ihan normaalia kun minulla oli 10+4 lääkäri neuvola, ja seuraava neuvola-aika sitten viikoilla 17+5!? Ikävää odotella niin pitkään :(

Esikoinen aloitti eilen vihdoin suureksi iloksemme pottailun :)

Tähän asti hän on kiltisti käynyt potalla istumassa mutta tuloksia sinne ei ole tullut... Nyt ollaan muutama viikko oltu ilman vaippoja ja jatkuvasti on kyselty " pissattaako ja kakattako?" aina on vastaus " ei" ja hetken päästä pissit housussa/lattialla... No sitte eilen poika marssi vessaan veti housut alas, istui potalle ja teki pissan... ilmoitti ylpeänä asiasta ja kehuttiin kovasti :) Siitä tähän asti on koko ajan mennyt itse oma toimisesti potalle aina kun on ollut hätä ja tehnyt tarpeet pottaan... Aina tietysti juhlallisesti ilmoittaen ja kehuista nauttien :)

Tuntui vaan niin hassulta että yks kaks toinen vaan keksi sen kaiken sen toitottamisen jälkeen... :)

kivaa maanantaita!

RouvaKole, poju 2,5v ja rv 15+3

Vierailija
27/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku_ruulla... :)

eli meillä

10+4 lääkäri neuvola

11+4 np-ultra

17+5 neuvola (tulossa)

:) normaalia siis, mutta ikävää odotella...

Voisin kuunnella sydänääniä vaikka joka päivä!

Vierailija
28/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, nyt alkoi minuakin kauhistuttaa tuo arki sitten elokuun alun jälkeen. En ole tähän mennessä ajatellutkaan, että olisi joku hoitoon vienti tarpeen.... Mutta nyt kun luin tuota ketjua, niin rupesin itsekin asiaa pohtimaan. Meilläkin tyttö on aikas vilkas ja osaa olla tosi vaativa. Nyt viime viikkoina olen alkanut epäilemään jotain lähestyvää 2vuoden uhmaa...??Vai mitä lie kiukkua sitten ilmassa aina välillä..??

(on kyllä myös vähän kipeänä nyt)

Mutta päällimmäisenä ajatuksena kuitenkin on, että tyttö jatkaisi kotona. Hän on ollut varsin vähän missään hoidossa ja tuskin siis sitten syksylläkään vien.... Ellei se sitten tule osoittautumaan ainoaksi vaihtoehdoksi. Ja olen vakaasti sitä mieltä, että vaikuttaa niin kovin, kovin paljon arjen sujumiseen se, millainen tuo uusi tulokas on. Toiset vauvat kun nukkuvat yöt hyvin jo heti alkuun ja nukkuvat päivällä hyviä unia, syövät hyvin- ja ovat siis perustyytyväisiä. Ja kun tuo esikoinen ei ollu vauvana mitään noista edellämainutuista, niin eikös se ole jo ihan oikeutettua odottaa tämän kakkosen olevan kaikkea tuota ? :) Ja kaiken aana ja oona pitäisin sitä, että äiti saa nukutta tarpeeksi. Itse esikoisen aikana nukuin erittäin huonosti (myös silloin kun vauva olisi nukkunut valvoin itse:( ) Ja väsyneenä kaikki tuntuu niin kovin raskaalta. Ja pelottaa kyllä ajatus, että jos vauva nukkuu huonosti niin miten niistä päivistä sitten selvitään...??!! (esikoinen heräilee vieläkin monesti yössä)

Mutta katsotaan siis tilannetta sitten.

Tuo lastentarhaopen kommentti noista aikatauluista oli kyllä mielestäni hyvä ja ajattelemisen arvoinen. Me kun tuon 1v10kk kanssakin tupataan olemaan aina myöhässä tai ainakin on kauhea kiire, niin miten sitte kahden kanssa....?

Mulla neuvola oli rv 10+ ,jota ennen olin käynyt jo kaksi kertaa ultrassa läkärillä ja siis samalla tehtiin sisätutkimus,

-äskeisestä johten en mennyt neuvolalääkäriin.

Np-ultra viikolla 12 kaksi kertaa (ekan mittaajan saamien raja-arvojen takia jouduin uudelleen lääkärin mitattavaksi)

Neuvola viikolla 16+6.

Rakenneultra tulossa viikolla 20+

Ja seuraava nla rv 22.

Kuulin, että " ohjeiden" mukaan välttämättä ei tarvitsisi olla neuvolaa tuossa ultrien välissä. Näin meillä täällä Kanta-hämeessä.

Liikkeet tuntuu kovasti. Epäilen jo nähneeni vatsan läpi potkuja. Mutta heti kun sanon miehelle ja hän ryntää paikalle, niin pikkuveijari rauhottuu... :)

Rakenneultrasta vielä gallup-tyyppinen kysymys: meinaatteko kysyä sukupuoliveikkausta? Me kun ei osata päättää...toisaalta olis kiva arvuutella loppuun asti....

Jahas, annetaas tilaa muillekin...

Päivän jatkoja!!

Katzu ja asukki 17+4

Vierailija
29/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minä en ole vielä mammavaatteita tarvinnut, maha on vielä pieni pömppö. Käytän housuja, jotka ennen olleet väljät, nyt ok. En voi sanoa, että olisin tuntenut liikkeitä. Illalla sängyssä olen niitä kuulostellut käsi vatsalla, ja ollut välillä tuntevinani jotain, tiedä sitten, oliko vauva tosiaan asialla. Odotellaan!

Mulla oli eka neuvola rv 11+, sitten lääkärineuvola (mieslääkäri :(, ei niin kiva) 15+

Rakenneultra on 23.3, jollain toisellakin oli se tulossa samana päivänä ja sitten seuraava neuvola on ultran jälkeisel viikol. Ultraa nyt tietenkin odotan kauheasti, että näkisi taas vauvan. Huolettaa, että kasvaako se siellä niin kuin pitää, kun ei maha ole tän isompi.. Täytyy nyt vaan yrittää olla iloinen, kun ei ole mitään pahoja vaivoja ainakaan vielä, ja nauttia odotuksesta.

Töissä en ole vielä kertonut, ajattelin että ultran jälkeen vasta (ellen sitten yhtäkkiä paisu niin että kaikki huomaa). Talviloma on samalla viikolla kuin ultra, kaupunkiloma on myös tiedossa, ihanaa! Minä ja mieheni menemme siskoni luo Göteborgiin. Siellä pääsee ainakin shoppailemaan. Matkakuume on jo kova! Se olisi sitten " vauvan" eka ulkomaanmatka. Tämän loman jälkeen tuskin pitkään aikaan menen mihkään kauemmas.

Nyt on ihana talvimaisema, kun tuli lunta. Kuitenkin toivon, että lomani aikaan (3 vkon päästä) olisi jo keväisempää, ettei tarvitsisi enää talvitakkia matkalle... Hauskaa loppuiltaa, nyt poistun.

Mantse nyt 16+1

Vierailija
30/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkii pakko oli tulla kirjottaa ku kävin h&m kattelee mammavaatteita ni meinasin seota,aivan ihania ja trendikkäitä housuja ostin yhet nyt mut ihastuin yhtiin sammareihin,jotka on kyllä kesällä on kuumat! nyt ostin sellaset reisitaskuhousut ja tosi kivat,ja sitten 1 mammapaidan...:)

ei vaan mitkään omat housut mene jalkaan vaikka ei toi masu nyt niin kauheen iso oo...

mut nyt lepää taas ja ehkä kauppaan jos jaksaa :)

Vierailija
31/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kauan odotettu neuvola. Sydänäänet kuuluivat taas hyvin ja sitä jumpsutusta on niin ihana kuunnella. Tietää että masussa on kaikki hyvin. Hemoglobiini oli laskenut 126->107. Rautatapletit kehiin.

Mä oon käynyt seuraavasti neuvolassa.

Ekä käynti 8+5

lääkäri 10+6

np-ultra 13+0

neuvola 15+4 tanään

ultra olis 4.4 20+5

neuvola 18.4 22+5 silloin sitten täytetään äitiysraha ja pakkaus laput

Isompien lasten hoidosta on ollut puhe. Mä olen ollut kotona esikoisen syntynästä asti ja lapset ovat olleet kotona. Sitrten kun ikä on riittänyt niin srk:n kerhossa kahdesti viikossa.

Multa on neljännen ja viiden lapsen kohdalla usein kysytty. Tai todettu et kai sä viet isommat hoitoon niin pääset helpommalla. En tosiaankaan lapset ovat tottuneet olemaan kotona. Eivät ole muutenkaan olleet hoidossa edes isovanhemmilla tai kummeilla. Kerhossa on sitten opeteltu olemaan ryhmässä.

Mä olen itse ajatellut asiaan näin lapsen kannalta. Miltä se lapsesta voisi tuntua kun uusi vauva tulee taloon ja sit isomman viet hoitoon. Tuleeko lapselle olo että hänet hylätään pienemmän lapset takia. Muutenkin kun esiintyy mustasukkaisuutta pienempää kohtaa. Mulla ainakin itsellä on se olo että hylkään lapseni jos veisin ne hoitoon. ja olisin vauvan kanssa kotona. Rankkaahan se ihan vauva aika on. Meilläkään kukaan lapsista ei ole ollut erityisen helppo. Kitisseet yöt ym.

Toki ymmärrän myös sen että toiset lapset ovat tottuneet hoitoon ja he saavat sieltä kaverit ym. Meillä kun on kotona omasta takaa leikkikavereita. Mutta se on hölmöä jos kotihoidossa olevan lapset laittaisi hoitoon.

Meillä on elokuussa hyvä tilanne. Mies aloittaa 12.8 kesäloman on kuukauden kotona ja siihen perään vielä melki kuukauden isyyslomalla. Toinen lapsista aloitta koulun ja kolmosella alkaa eskari. Esikoinen osaa jo itsekseen mennä kouluun. Mies hoitaa sitten lasten kuljetuksia sun muita jos vauvan kanssa en siihen pysty. eli jos vauva o just silloin syömässä.

Tukivyöstä sen verran. Itse en ole koskaan käyttänyt mutta kaverit ovat kehuneet heillä on ollut anita merkkinen vyö. Eli en tiedä minkälaisia halpa versiot on ja noita vöitähän saa aikas edullisesti kirpparilta

jaahas kuopus tippu sohvalta täytyy rientää pelastamaan

Vierailija
32/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka on joka tekstissään ilmoittanut, että mahaa ei ole vielä; no nyt on. Viikon sisällä on taphtunut ihmeitä. Maha on kasvanut ihan kunnolla, ja sitä ei oikeastaan enää oi peitellä. Aamulla on hiukan vielä piilossa mutta lounaan jälkeen on jo kunnon pallomaha.

Liikkeet on tuntuneet nyt tänään kolmatta päivää. Ensin epäilin niitä ilmakupliksi, mutta kun sydänääniä kuunneltiin taas, siinä samassa se muljaus tuntui ja kuului selvästi doppleriin, ja kätilö varmisti, että kyllä se kuperkeikka oli.

Sillälailla, aika rientää ja kamalan äkkiä nyt kaikki tapahtuukin yhtäkkiä, hui!

No, nyt pötköttämään sohvalle loppuillaksi työpäivän ja sen jälkeisen siivouksen uuvuttamana.

Kaikille hyvää vointia,t.Lilli rv 14+0

Vierailija
33/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tarkka la ei ole vielä selvillä, sen verran tiedän, että se ajottuu elokuulle. Viikkoja nyt jotain 15-16!

Pahoinvoinnit on ohi,mutta närästys on alkanut. Olen kärsinyt edellisissäkn raskauksissa (3) pahasta närästyksestä...ja taas se alkaa. :( Väsymys painaa vielä. Lippu korkeella sen suhteen!

Maha tuntuu kasvavan (ja takapuoli). Housut olen joutunut vaihtamaan jo niihin kaapista löytyviin isoihin malleihin.Ja paino nousee kans. Onko kenelläkään muulla kuin minulla noussut vielä 6 kiloa? Olenko ainoa? Olen syönyt pahoinvointiin, väsymykseen, hyvään mielialaan, pahaan mielialaan, nälkää, kylläisyteen....käytännössä siis lähes koko ajan. Ja kaikki rasvaiset ruuat on erityisen suosiossa! :) Juustot....Aaah!

Meillä on vahin lapsi päiväkodissa (lähtee kouluun syksyllä) ja syksyä mietin ja hartaasti. Olen ajatellut, että hankin toisille lapsille myös pariksi päivää hoitopaikan (toiseksi vanhin menee joka tapauksessa päiväkotiin, mutta tää toinen...). Minä olen nimittäin sitä tyyppiä, että kotoseinät alkaa ahdistaa aika nopeesti. Tykkään liikkua ihmisten ilmoilla ja kuinka paljon helpompaa (mutta tarpeeksi vaikeeta) se on vain yhden lapsen kanssa. Ja lapsen kannalta en näe vaihtoehtoa huonona, kyllähän kerkeen lastenikin kanssa olla tässä arjen pyörteessä....Ja paljon paremmin jaksan touhuta niiden kanssa, kun saan tuuletus päiviä välillä! Tietenkin se aiheuttaa joskus stressiä lähtötilanteissa (päiväkodista on tullut kehoitus, että ennen klo.9 ois lasten oltava hoitopaikassa), mutta niistä selviää! Valmistelen illalla kaikki lähtöä varten valmiiksi, niin aamulla ei ole muuta kuin kuteen päälle ja menox! ...ja nyt menox alakertaan, herkullinen lasagnette taitaa olla valmis! (lue: paljon juustoa päällä )

Vierailija
34/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kommentoida MrsKolen esikoisen pottailusta, että meilläkin tapahtui pottaläpimurto viikonloppuna!! Olin aivan varma, että esikoinen menee kouluunkin vaipat jalassaan, mutta sitten eilen poika vain päätti, että pisut tehdään pottaan (tähän asti halunnut aina vaipan). On se vain jännä juttu, miten lapsi voi tajuta pottailun ihanuuden aivan yhtäkkiä :).

MrsKole:

Esikoinen aloitti eilen vihdoin suureksi iloksemme pottailun :)

Tähän asti hän on kiltisti käynyt potalla istumassa mutta tuloksia sinne ei ole tullut... Nyt ollaan muutama viikko oltu ilman vaippoja ja jatkuvasti on kyselty " pissattaako ja kakattako?" aina on vastaus " ei" ja hetken päästä pissit housussa/lattialla... No sitte eilen poika marssi vessaan veti housut alas, istui potalle ja teki pissan... ilmoitti ylpeänä asiasta ja kehuttiin kovasti :) Siitä tähän asti on koko ajan mennyt itse oma toimisesti potalle aina kun on ollut hätä ja tehnyt tarpeet pottaan... Aina tietysti juhlallisesti ilmoittaen ja kehuista nauttien :)

Tuntui vaan niin hassulta että yks kaks toinen vaan keksi sen kaiken sen toitottamisen jälkeen... :)

RouvaKole, poju 2,5v ja rv 15+3

Vierailija
35/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noi neuvolat/ultrat näin:

Alkuraskauden ultra 6+4

Eka neuvolakäynti 10+0

Ei neuvolalääkäriä, kun just oli tutkittu kaikki Väestöliitossa

np-ultra 12+3

neuvola 15+0 tänään

rakenneultra on 19+3

seuraava neuvola 21.4. 22+5, jolloin täytetään äitiysraha- ja pakkaus laput

neuvolalääkäri joskus viikoilla 24-26

Kauhean pitkä aika odotella! Kuukausi vielä seuraavaan käyntiin, joka onkin sitten onneksi jo rakenneultra! :) Tänään oli taas ihanaa neuvolassa, kun kuultiin pikku quun sydänäänet, syke oli 150-152. Heti alkoi kuulua jumpsutus, kun täti alkoi kuunnella ja pikkuinen potkaisi kerran oikein lujaa dopleriin! Mä en oo vielä tuntenut mitään liikkeitä, mutta en jotenkin vois kuvitellakaan, että niitä vielä tuntuis. Nyt täytyy alkaa kuulostella, kun te kaikki muutkin jo niitä tunnette!

Toivon sormet ja varpaat ristissä, että pomo kertoisi huomisessa tiimipalaverissa mun uutisista muillekin, koska nyt alkaa olla jo kriittistä näiden vaatevalintojen kanssa aamulla. Oli ihanaa, kun viikonloppuna sai olla oikein ylpeenä pömpöttävän vauvamasun kanssa, mutta tylsää kun taas töihin piti pukeutua säkkiin. Jos ei se pomo huomenna kerro muille, niin sitten kyllä alan muuten vaan käyttää mitä vaatteita tahansa, niin ei jää kellekään epäilystä asiasta. Sen verran alkaa tota kumpua kertyä.

Mulle oli jo tullut 3,5kg lisää lähtöpainoon verrattuna, eikö se oo aika paljon??? Ihmetyttää, kun oon kyllä syönyt tosi terveellisesti enkä herkutellut paitsi viikon lomamatkalla. Täytynee alkaa seurata noita syömisiä kuitenkin, kun en halua tulla ihan norsuksi! Olis kiva jaksaa käydä uimassa ja jumpassa mahdollisimman pitkään.

-Q- ja -q- 15+0

Vierailija
36/36 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä mullakin jotain kirjoittaa...

Neuvolat minulla menneet näin:

9+2 neuvola

11+5 np-ultra

12+2 neuvolalääkäri

18+2 ois rakenneultra

Eli aika vähän nuita on ollut tai ainakin itestä tuntuu...

Joku kyseli hempan nostoon apua (pantteri?), mulle neuvottiin syömään tuorepersilijaa, hyvää ja nostaa kuulemma yllättävän hyvin. Iteltäni ei hemppa ole mitattu kuin ekassa neuvolassa joten en tiedä nyt missä mennään. Oon kuitenkin syönyt tuota, koska oon iltaisin väsynyt ja päivällä joskus meinaa huipata..

Pahaolo minullakin on hellittänyt, mutta tuo nukutus vaivaa iltaisin. Onneksi päivät menee jo hyvin ja virkeästi.

Minulle painoa ei ollut vielä edellisessä neuvolassa tullut yhtään, mutta mitähän lie seuraavalla kerralla kun ruoka maistuu vähän turhankin hyvälle ja tuo masu senkun turpoaa... =)

Niki 15+1