^MAANANTAITA SYYSäidit-04^
Kommentit (25)
Esikoisella tarhassa lelupäivä ja nykyään meinaa mennä hankalaksi valita lelua mukaan. Nyt on pari pienen pientä pehmolelua mukana ja ne on tosi suosikkeja, joten toivottavasti muistaa ottaa mukaan ne kotiin taas.
Taidan mennä suihkuun ja sitten pienelle Nalle Puh päälle, niin voin taas perhetyä mammahommiin:)
T: Ynis
flunssa iski uudelleen minuun. et en taida tänään tehä yhtikäs mitään erikoista...
Hiihtolomaviikko oli ja meni.Mukavaa olemista ja tekemistä riitti.Pulkkailua,ulkoilua,luistelua,uimassakin kävimme.Aurinko paistoi koko viikon ja ilmat oli mahtavat!Hyvä niin.
Ainoa kurjuus oli/on että pieni mies oli kokoviikon kipeä ja on yhä!
Viime maanantaina lääkärissä ja tänään mennään taas.Kuumetta ja karsea yskä.Mikä sen keuhkoissa oikeen mättää?Diagnoosihan on infektioastma johon säännöllinen lääkitys mutta kun ei helpota ollenkaan...
Täällä oli monella pienet kipeinä!Ripulia,oksennustautia ja vesirokkoa,HUI!
Toivottavasti uusi viikko alkaa terveemmissä merkeissä,VOIMIA!!!
Meillä alkaa pikkasella sanainen arkku aueta,joka päivä tulee uusia sanoja tai ainakin kova yritys.Papukaijana toistelee meidän perässä=)Nelonen alkoi puhua vasta 3v 3kk iässä(Jota ihmeteltiin ja kummasteltiin.Puheterapiaa,ym) joten nyt on mukavaa kun huomaan että sanoja tulee.
Mutta nyt täytyy alkaa valmistautua päivän touhuihin.Odotan lääkärin soittoa,pääsenkö pikkaisen kanssa johonkin väliin näytölle,sitten pitäis käydä kaupassa ja 2 isommalla tytöllä on tänään hammas-röntgen hammasrautoja varten ja siellä meneekin sitten aikaa.Joten nyt pedit ja koti kuntoon...
Leanna+5
Ps enää kahdet menkat pitäisi kestää ja sitten jää ehkäisy=)Ja minäkö en laske päiviä....
Niinhän se Typyn nuha muuttui flunssaksi ja mullakin kurkku karheana ja sopivan flunssainen olo. Liitytään siis sairastupalaisiin kummatkin :-(
Löytyi taas yksi asia missä mies on parempi: rakentelemaan virityksiä Typyn sänkyyn, jotta duhadedä pystyisi paremmin nukkumaan.
Laskiaista vietettiin ajelulla maalle ja siellä leikittiin lumileikkejä. Uusi pulkka pitää hankkia, sillä entinen on aika huonossa kunnossa :-)
Nealle onskuttelut uskaltamisesta!
Kiipeilijä-Typy pitää mennä pelastamaan...
Keilin
Moi!
Poitsulla (vajaa 5v siis) loppu kuume lauantaina. No, aamulla oliki sit taas yli 38!!! Argh! Kotipäivää täällä siis jälleen vietetään. Viikko kotona jo! Tosi kivaa...
NEALLE ONNEA TAIDON OTTAMISESTA KÄYTTÖÖN!!!!!!!!!!!!!!
Sassan hyvät syömiset meni taudin myötä taas ihan pyllylleen :(
Puuro ei mene ollenkaan, muussi kyllä ja päärynä. Kaikki mitä on muussin seassa aiheuttaa oksentamisen. Toivon tosiaan et johtuu vaan limasuudesta (taas).... Eilen kypsentelin poron jauhista, ei ollu sekään mikään " suksee" . Mutta maku tietty voimakas ja uusi, en luovuta. En nyt edes kokeile enää ennenku tauti poistuu. Ikinä ei saiskaan latistaa taudin aikana ku elimistö muutenki sekasin. Mut sitä kärsivällisyyttä ei oo edelleenkään tarpeeksi...
Tää on tätä negatiivista taas :(
Parempi lopettaa.
Palaan ku jotain viksua asiaa (onko joskus?)..
Kerppu
Meillähän on molemmilla lapsilla säännöllinen astmalääkitys jonka tuplasin molemmilla taudin iskiessä. Ei tosiaan tepsi täälläkään, ainakaan tarpeeksi, molemmat yskii aika lailla. Ja kuume oli molemmilla 40ssa. Eli sitä vaan että samaa rajua tautiahan saattaa olla miehelläskin, ettei meinaa lääkityskään auttaa...
Mietin että pitääkö lähteä tänään lääkäriin mutta kun keskiviikkona on molempien astma-kontrollit omalla iki-ihanalla lääkärillä... Että jos oottais sinne...
Kerppu
Eikä mitään apua.Ja siis pikkumiehellä,ei miehellä=)
Vähän harmittaa.Meidän astmalääkäri on perhe tuttu.Olen jättänyt soittopyynnön lääkäri asemalle ja laittanut tekstiviestiä muttei lääkäristä kuulu mitään.Inhottavaa istua passissa odottamassa hänen soittoaan.Kun ollaan tuttuja on niin helppoa hoitaa ensin muuta ja vasta sitten meidät.Vaikka onhan tuttuudessa hyvätkin puolet,mutta kun tuntuu että aina saan odottaa viimeisenä=(
L+5
Copy-paste viime viikon jorinat, niin se on siinä. Meidän kuulumiset. Viime yönä hoidettiin itkevää poikaa ja pestiin kipeää peppua.
Kakkatermistöä: Yökakka, kummakakka, vellikakka, limakakka. Voi hyvä ihme, kun en osaa enää edes kirjoittaa muusta :/
Yöllä valvoessani ajattelin, että jos Pyörskyn kummakakan syy on jokin vakava sairaus, niin hoidon tarpeessa on paitsi tytär, myös äiti. Minun sietokykyviisarini nojaa jo pohjassa, siinä kuuluisassa tapissa. Toisaalta tältä on kyllä tuntunut ennenkin ja aina on vain jaksanut (johtuu vaihtoehdon puuttumista). Ehkä olen väärä ihminen arvioimaan omaa hoidon tarvettani :)
Sitäkin olen joskus miettinyt, että jos voisin katsoa meidän tilannetta " ulkopuolelta" , niin mitähän ajattelisin? Muita on niiiiin helppo neuvoa :) :)
Saamuska, kuinka teillä voidaan?
Helli, jos samassa paatissa ollaan, niin ohjataanko venho rauhaisaan satamaan, vai puhdistavaan myrskyyn?
Siis oikeesti olin lukenu ihan että sun miehellä!!!!
Ihqua, meidän iki-ihana lääkäri just soitti! Sain purettua mietteitä ja oli samaa mieltä että keskiviikkoon katotaan jos ei ihan yleiskunto mee huonoksi. Lääkärimme oli viime viikon lomalla...
Ei saa Sassa muuten keskiviikkona 1,5v neuvolassa rokotusta. JEE! Allergia-tilanteen takia, ei oteta sotkemaan kuvioita just nyt.
Kerppu
.. Sini kuumeessa ja nuhassa, minä vain nuhassa. Sini alkoi eilen sairastamisen ja viimeyö meni vähän poskelleen, kun nuhanenä ei saanut nukuttua tutti suussa eikä ilman sitä. Eipä nämä onneksi yleensä kestä kauaa..
Mitähän minä äsken tämän koneen kanssa tein?? No sapi nähdä saanko viestin lähtemään.. Meillä tänä aamuna pesty ikkunat sisäpuolelta, jääkaappi hohtaa puhtaana, hyvää piirakkaa on jääkaapissa jne.. Mitä minäkö innostunut huushollaamaan, no en. Äitini on ihana. ;-) Lauantainahan äiti tuli avuksi. Ompelukone kainalossa. Neuloi jo Sinille nätin essunkin.
Sini nukkuu muuten luomivärit silmissä pinniksessään. Meikkasi mummonsa kanssa.. Ihan hirveen pimun näköinen! :-D
Nealle onnittelut kävelyyn lähtemisestä!
Kivaa että Tea pääsit vaihtamaan kunnolla vapaalle!
Sairastupiin paranemisia! Ayapille erityisesti jaksuja!
T@hti, harmi että ollaan kipeinä eikä päästy tapaamaan vaikka tulittekin niin lähelle! Antoisaa ostosreissua!
Lila75 rv 39+4
Uusi viikko ja paastonaika on jälleen edessä. Kukkuun tavoin aion vähentää karkkien ja erityisesti suklaan ostamista ja syömistä. (Suklaakakkutapaaminen on poikkeustilanne ;) Meinaa riistäytyä tämä herkkurumba ihan käsistä. Jospa paasto antaisi voimia itsensä irtirepäisyyn tästä tavasta.
Sairastupiin kovasti paranemista ja jaksua! Kaiken maailman taudit on taas vauhdissa, vesirokosta oksatautiin ja flunssaan. :( Meillä vielä muu perhe pysynyt terveenä, vain minä elän särkylääkkeen voimin pärskien ja kipuillen.
Ynikselle jaksua.
Nekulle onnittelut kävelytaidon aktiivisesta käytöstä!
Jatulle rutistuksia ja voimia.
Ayapille rutistus ja voimia. Toivon helpotusta teille heti.
Tiupa diu.
-Mimmuli ja Nöösä
Erityinen ajatuslähetys iskee ensi sijaisesti sairastupiin. Ayap, Helli, Lila,Keilin,kerppu, Leanna ja Saamuska saa lähetyksen. Olikos muita? Ayap saa erityistsemppauksen, olet sankariemo silmissäni, älä luovuta. Sinua ja sinun jaksamistasi aina pohdin kun itsellä tökkii. Halimus, lämmin sellainen.
Yniksen nallepuh fania olen unohtanut onnitella, joten Onnea! Ja mukava kun synttärit sujui hyvin, samaa sujuvuutta myös arkeen toivon.
Kukkuu taitaa jo painaa töitä, olikos niin? Sinne intoa ja hyvää oloa.
T@hden olisin tahtonut tavata mielelläni, mutta en kiukkumiehen (sen pienen) kanssa, joten toiste sitten. Toivottavasti reissu sujuu hyvin.
Meillä huonot yöt näkyvät päiväkiukkuna, joten päikkärit omassa sängyssä oli tarpeen.
Tea, hyvälle kuulostaa rentoutumisesi! Takakireys on kuulemma minunkin riesana, sanoo mies. Auttaisikohan minullakin biletys? Harmi kun kaikki kaverit on joko raskaana tai imettää pientä vauvaa. Aika monta reissua on jo valmiiksi suunniteltuna:D
Meidän viikkis sujui shoppaillen, tuloksellisesti. Nyt saan ihailla uuttaa isoa keittiönpöytää ja järjestellä intohimoisesti vaatteita uuteen kaappiin. Perheen miehet tuli myös vaatettettua. Hennesiin oli saapunut tosi kivoja kevätvaatteita Motin kokoiselle, tuli oikein valinnan vaikeus kerrankin, taidanpa palailla vielä katselemaan jotain lisää. Kokoa 92 ostin, 86 kokoa on kaapit täynnä. Miehen, tuon antivaateshoppaajan, sain huijattua sovituskoppiin ja sitten vein vaatetta äkkiä sovitettavaksi. Huh! Ja ostipas sitten kerrankin. Mies kun yleensä ostaa vain sukkia ja kalsareita, pienen valituksen jälkeen takin, kengät ja uudet farkut, muu on sitten kuulemma turhaa tuhlausta. Ja kun pitää lähteä jonnekin, niin kauhea urputus vaatekaapilla, että kun tarviis sitä ja ei ole tätä. Ihan noin meidän kesken, meinasi jo huvittaa, kun niin tyytyväisenä katseli peilikuvaansa vaatteita sovitettaessa. Onko muiden miehet rahdattava vaatekauppaan vaiko ihan itse sinne tahtovat?
PähkPähk on myös ohi ja vastaukseni on, Tadaa tadaa, EI. En siis mene töihin. Hui kauhistus ajattelee ehkä moni, minä ajattelen että Huh helpotus. En halua viedä näin pientä lasta hoitoon, en varsinkaan tällaisella aikataululla ja kun ei ole ihan pakko. Muutenkin tämä kokonaiskuvio työmatkoineen kummankin osalta ei olisi lapsiystävällinen toistaiseksi ja tilalla mahdollisesti alkava laajennus kuormittaa myös. Nautimme siis edelleen rauhallisesta kotiympyrästä ja " hiekkalaatikko" kuvioista, kuten mies pientä piiriäni nimittää. Eläkevirkaa en ole hakemassa, vaan tarvittavaa työkokemusta, että saan luvat omalla firmalle. Uskon sen saavani aikanaan kokoon ilman tätäkin paikkaa ja hyvin ymmärtäväisesti tieto otettiin vastaan ja luvattiin pitää mielessä jatkossakin.
Oma mieli on hyvä ja jonkinlaisen kipinän se jätti työelämän suuntaan. Keikkoja olisi kiva tehdä, jos jotain löytyisi, anoppi voi kyllä sen verran hoitaa. Ensi syksynä voisin jo eri tavalla töitä harkita. Tämä oli muutenkin hyvä herätys todellisuuteen, napanuoraa on alettava venyttää, jos hoitoonmeno kuvion haluaa tehdä niinkuin olen ajatellut. Nyt Mottia hoitoon enemmän isovanhemmille ja kummeille. Sitten aikanaan ajattelemme, että jos Motille saisi hoitopaikan jo kuukausi ennen kuin menen itse töihin, voisi pikkuhiljaa päivän pituutta venyttää.
Mutta kauhian iso kiitos kanssa pohdinnoista, vaikkei kukaan tainnut sanoa että jää kotiin:D Ehkä tämä osoittaa, että työhulluus minussa on parantunut, en olisi itsestäni tällaista kotona kökötystä uskonut ennen Mottia. Tai sitten muhun on iskenyt uusi hulluus, olisiko se kaappien järjestely fanaattisuus ja kotihöperyys?:D
Lärpätilärpäti
Aavis ja Motti
Aavis, onnea ratkaisun teosta! Minusta kyllä tuntuu, että teit oikean päätöksen! Johtuisko siitä, että itse jämähtäisin kotiin, jos vaan voisin (miten niin pelkään muutosta) :)
Jaksua sairastupiin! Aivan järkyttävää miten monia taudit kiusaa. Minäkin ihan toissailtana rupesin stressaamaan, kun pikkurinsessa unissaan piereskeli ja vatsasta kuului kauhea kurina monta kertaa. Rupesin jotenkin odottamaan, että kohta oksu lentää kaaressa pitkin sänkyä. Ei kuitenkaan lentänyt...vielä. En muuten saanut aikaseksi tilattua lääkäriaikaa. Kattellaan mitä pieni suoli sanoo:) Tajusin eilen, että ruokavaliosta karsittua tomaattia on tullut vahingossa syötettyä kuitenkin. Täytyy olla tarkempi!
TÄNÄÄN OLI KIVAA ULKONA! :) Se ansaitsee isot kirjaimet:) Esikoinenkin reippaasti käveli kotiin, vaikka oli odottanut pulkkaa. Ei voi pulkkailla, kun jalkakäytävät on hiekotettu tai aurattu niin, että lumet on melkeen sulaneet pois.
Mitähän vielä oli mielessä. Ei kai oikein mitään. Minä olen rampana, kun olen taas nukkunut pari yötä omassa sängyssä:( Onko kellään suositella hyvää patjaa?!
T: Ynis
Voi kurjimus kaikkia sairastajia!Miten ne pöpöt on nyt niin sitkeitä??
Voimia edelleen kaikille!!
Viimeyö meillä parempi,neidille sopii että omaväki on kotona :-)
Hienoa Nekkis!! :-) Enkeli:Mites ois to???
Ynis:Viitsisitkö mitenkää laittaa sen broileripiirakan ohjetta?Meille ei hesaria tule ja ei ole oikein hyvää suolasen piirakan ohjetta..
Aavis:onnittelut päätöksestä!Mä olisin pysyny myös kotona,mut mä olenki niin koti-ihminen.
Tänää käytii vaa kaupassa,ei huvittanu lähtee ulos palelemaa..
Poika mietityttää ja vie yöunetkin...
jatu
Anoppilasta palattu, hengissä ;D Tosin seuraava pätkä sisältää jälleen kerran anoppi-valitusta!
Ei mennyt kyllä ihan nappiin taaskaan tämä vierailu. Neitin ja T:n rytmit on nyt ihan sekaisin. T nukkui huonosti, eihän se reppana osannut nukkua päiväunia eikä asettua yöunille, kun oli vieraassa paikassa. Sen seurauksena unirytmi ihan hukassa ja jatkuvasta ruoan ja herkkujen napostelusta on seurauksena myös se, että maha on sekaisin ja kakka lentää. On se kumma, että mummot ja ukit ei voi uskoa, että ei tarvii antaa kaiken maailman herkkuja jatkuvasti. Toinenhan syö mitä käteen annetaan! Ja Neiti ei tietenkään huutanut anopin luona, jonka seurauksena anoppi varmaan leimasi minut hulluksi, kun olen valitellut iltojen vaikeutta huutamisen suhteen. Vihjaili vain, että niinhän tuo tyttö on kiltisti ja plaaplaaplaa. Yrittipä vihjailla, että jospa maito ei vain riitä. Ja sitten se alkoi se iänikuinen virsi " kyllä minä tiedän ja osaan, kun olen kasvattanut neljä lasta ja ollut päivähoitajana yli 30 vuotta..." Ja meikkiksen verenpaine oli varmaan huippulukemissa. Ei jaksa kuunnella anoppia ja sen valituksia... Ja kumma juttu, että miehen mielestä koko reissu meni toooooooooooosi hyvin!
Onnea Nealle kävelyn riemun löytämisestä!
Pitänee alkaa imuroimaan ja tarttua pölyrättiin, kun lapset nyt sentäs nukkuvat. Kevät auringon ehdoton miinus puoli on se, että se näyttää kaiken pölyn ja lian. Mutta onneksi ikkunoissa on sälekaihtimet joita voi pyöräyttää pienemmälle. Näin asuntokin näyttää hetken siistimmältä!
Sellaista.
Mimmu ja lapsukaiset
Jari Sinkkonen kirjoittaa minusta viisaita ajatuksia (pieniin) poikiin liittyen. Oikotietä onneen ei niistä tai muistakaan kirjoista löydy, mutta voi saada hyviä ajatuksia.
Miten poika käyttäytyy kun on isovanhemmilla? Kohdistuuko vaikea käytös lähinnä sinuun? ...yleensä se tuntuu olevan äiti, joka pahimmat kiukut saa niskoilleen. Onko teillä pojan kanssa mitään kahdestaan tehtävää juttua? *hali*
Rohkenen sanoa oman käsitykseni :) Uskon, että jokainen _kiukutteleva_ ihminen - lapsi tai aikuinen - hakee varmistusta läheltään, että rakastathan silti, vaikka olen NÄIN kamala? Ja uskallathan silti pitää rajat, joita ei saa rikkoa?
Aavis, en ollenkaan koe itseäni sankariksi, mutta kiitos; lämmitti mieltä. Kiitos kaikille voimaintoivotuksille!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6573080&p=&mpage=1&tmode=…
Aavis, piti vielä onnitella päätöksestä :) Onnea!
Minäkin olen selvinnyt viikonlopusta anoppilasta! Oli ihan mukava vierailu vaikka miehen äiti saikin välillä myös minun verenpaineeni nousemaan huippulukemiin (että terveisiä Mimmulle :) ). Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Tytöllä ainakin oli siellä kivaa ja se kai pääasia on ..
Olimme lauantaina miehen kanssa ensin syömässä ja sitten teatterissa. Mukava, rentouttava ja hyvä ilta parisuhteelle. Saimme juteltua rauhassa ja taas istuteltiin ituja kasvamaan tai kasteltiin muuten vaan vanhaa kasvimaata (viitaten taannoin täällä käytyyn keskusteluun parisuhteesta).
Voi itku, kun niin monilla täällä on taas sairautta perheessä, joko pienillä tai isoilla. Nyt kaikille iso paranemissäde ---------------------- sais jo monilla elo-olo helpottaa. Ayap, sinulle erityisesti toivon tässä voimia ja jaksamista (*halaus*). Toivottavasti mitään vakavaa ei teidän pieneltä löydy!
Enkelin Nealle ONNEA kun uskaltautui päästää irti ja lähteä kävelemään. Hienoa :)
En nyt oikein muista mitä muuta täällä on viikonlopun aikana juteltu. Luin kyllä pinot .. en ehkä sitten niin ajatuksella. Tai, minäkin vähän väsyneenä täällä. Jotenkin tuntuu, että päähän ei taas jää mitään kiinni. Plääh.
Ai niin. Aavis, onnea päätöksestä. Seuraat omaa sydäntäsi ja se on se kaikkein oikein mitä ihminen voi itselleen tehdä.
Mukavaa maanantain jatkoa kaikille
Alli
Pikaisesti vaan piti tulla käymään, kun en viikonloppuna ehtinyt pinoutua, oli kyläilyä, synttäriä ja kaikkea kivaa. Nea lähti sitten lauantaina kävelemään! Ihan kunnolla vihdoin uskaltautui ja nyt menee tasaisesti, eikä juuri kaatuile! :-) Ollaan niin iloisia ja Nea ylpeänä mennä tepsuttaa! Onnittelut Antsallekin taidosta! :)
Nekkis syö tossa omenaa ja luettelee kirjaimia. Yöt menneet ihanasti, odotellaan vaan kulmahampaiden kostoa.. Muut hampaat onkin tulleet.
Jatu, voi että...toivottavasti nukuitte paremmin! Ja voimia muutenkin, harmi että kauppareissu ei ollut onnistunut :-( Millos nähdään taas?
Ynikselle jaksamisia, kiljunta ei ole kivaa.. :-/ Toivottavasti arki jotenkin helpottaisi ja jaksaisi paremmin!
Helli, Ayap, Samarin, kovasti paranemisia vatsataudin kourissa oleville, rankalta kuulostaa.. Mukavaa viikkoa toivon kaikille, palailen paremmalla ajalla!
Enkeli1 ja Nea