En taida enää selvitä kesästä :(
Nuorempana rakastin kesää ja lämpöä. Nyt 40+ ikäisenä tämä pienikin kuumuus tuntuu tukalalle ja ahdistavalle. Sisätiloja ei saa millään viileämmäksi. Ulkona ei tunnu ihan yhtä pahalle mutta en voi ulkonakaan olla yötä päivää.
Muilla samaa vaivaa?
En ole ylipainoinen enkä tietääkseni millään tavalla sairaskaan.
Kommentit (21)
Osta huoneilman jäähdytin. Ei ole vaikeaa.
Hanki kesäasunto Jäämeren rannalta.
Sama vaiva on. Enpä ole tähän oikein ratkaisua keksinyt, kesät on vaan yritettävä jotenkin lusia. Aurinkoa kartan ja pyrin pysyttelemään mahdollisimman paljon varjossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ivalossa ole hyttysiä? Onkohan Murmanskissakin? Pohjois-Norjaakin voisi harkita. Itse asiassa Pohjois-Norja olis varmaan pähee! Kiitos vinkistä!
Ongelmia kehon lämmönsäätelyjärjestelmässä? Jos se on nopeasti ja selkeästi muuttunut, niin kannattaa tutkituttaa onko jotain vakavaa taustalla.
Juotko tarpeeksi vettä, syötkö säännöllisesti?
Oon 45v. Ei haittaa lämpö. Tykkään matkustaa esim. Alanyaan heinä-elokuussa kun järkyttävän kuuma. Musta on vaan ihanaa kun nousee uima-altaasta/merestä ei ole kylmä. Suomessa aina palelen. Kuumuus haittaa ainoastaan nukkuessa, kun en osaa nukkuu ilman peittoo. Hotelleissa onneksi ilmastointi, kotona tietty vähän haittaa nukkumista. Tossa toi mun tytärkin kulkee huppari ja verkkarit päällä kotona, ei näytä olevan kuuma..äitiinsä tullut :)
Kilpirauhasessa ongelmaa? Minulla oli tuo ongelma alle 40-vuotiaana, todettiin myöhemmin kilpirauhasen vajaatoiminta. Olin myös todella huono kuntoinen. Nyt minulla on tyroksiini- lääkitys ja harrastan liikuntaa kolme kertaa viikossa, ja tämä(kin) ongelma poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ivalossa ole hyttysiä? Onkohan Murmanskissakin? Pohjois-Norjaakin voisi harkita. Itse asiassa Pohjois-Norja olis varmaan pähee! Kiitos vinkistä!
Jäämerellä ei enää ole hyttysiä. On muuten upeaa paikkaa tuo Finnmark, toivottavasti saan jatkossa viettää kesäni siellä. Sama vaiva, Kuljen varjosta toiseen ja menen veteläksi helteestä. Hormonit juuri tutkittu, ei vaihdevuosia, mutta kilpparivikaa, taidan olla taas ylikierroksilla.
Minulla tuota aiheutti kilpparin vajis
Mulla oli sama vaiva, ja tuntui pahenevan vuosi vuodelta - kunnes sitten vietin yhden helmi-huhtikuun Australiassa ja lämpöön muuten tottuu kun sitä on jatkuvasti. Seuraava kesä oli Suomessa poikkeuksellisen heltinen, mutta mulla ei tuntunut missään ja vieläkään ei ole kovin pahaksi mennyt.
Toki on tärkeää, että auringolta suojautuu. Hattu päähän ja lasit silmille ja pitkät hihat käyttöön. On hyvä muutenkin pukea tarpeeksi ja oikein, koska se estää hikoilua tai ainakin vähentää haittoja. Ilmavia, hengittäviä vaatteita: väljää mieluummin kuin tiukkaa ja niukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ivalo ei ole Jäämerellä ja Jäämeren rannalla ei ole hyttysiä (Ivalossa on, sääskiksi kutsuvat).
Olen 32 ja kesät ovat vuosi vuodelta yhä tuskaisempia. En usko vaihdevuosienkaan vielä vaivaavan. Onneksi tämä kesä on ollut nyt vähän helpompi, mutta nyt on ollut pari päivää ihan täyttä tuskaa. Maanantaina kun satoi koko päivä oli oikeasti aika mukavaa. Onneksi Suomessa kesä on lyhyt ja superkuumaa tulee hyvin harvoin. En näe syksyn ja talven ongelmana ainakaan Etelä-Suomessa liian kylmää säätä, sillä superkylmää tulee tänne oikeastaan aika harvoin, enkä viime tammikuun noin 25 asteen pakkasilla palellut kuin kerran, jonka jälkeen en sitten enää palellutkaan, vaan pimeyden. Marraskuun pimeys ja ankeus on kaikkein kamalinta. Marraskuu on minusta vuoden kamalin kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Juotko tarpeeksi vettä, syötkö säännöllisesti?
Juon ja syön.
Mulla sama vaiva. Koko ajan kuuma ja tukalaa. Olo on muutenkin nykyään kuin söisi rauhoittavia koko ajan. Hidas, löysä ja alakuloinen.
Enne olin jäntevä, virkeä ja aikaansaava.
Sama vaiva. Lisäksi auringossa olo masentaa.
Mulla sama. Ollut oikeastaan koko aikuisiän, mutta viime vuosina pahentunut. Minä myös nelikymppinen. En vaan yksinkertaisesti pysty olemaan auringossa kun tulee niin tukala olo. Astma on, mutta kilpisrauha-arvot normaalit.
Mikä siinä on ettei voi hankkia ilmastointia kämppäänsä vaan mielummin valitetaan netissä?
Valitan ihan vaan että sua vituttais.
Sijoita ilmastointilaitteeseen?