Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autatko sinä köyhän näköistä lapsiperhettä?

Vierailija
29.06.2016 |

Nyt kun tuntuu olevan joku buumi auttaa köyhän näköistä lapsiperhettä niin autatko sinä? ajatteletko lainkaan että heillä voi olla säästöjä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Autan vain eläimiä, sillä heillä ei voi olla säästöjä. Täytyy kuitenkin olla tarkkana, sillä jotkut eläimet luulevat saavansa ruokaa ja kodin.

Vierailija
2/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Vain hyvintoimeentulevat saattavat näyttää köyhiltä. Köyhät eivät ikinä näytä köyhiltä, pikemminkin päinvastoin. Suomessa siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Suomessa ei tueta mitään muuta porukkaa niin paljon kuin näitä ns.köyhiä lapsiperheitä.

Ovat vielä tottuneet niin hyvään elintasoon, että on vielä vara nirsoillakkin avusta (mm. joululahjakeräykset yms.)

Opiskeijoita voin auttaa, heillä on oikeasti tiukkaa rahasta.

Vierailija
4/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lapsiperheitä hyysätään jo nyt tarpeeksi. Jos perhe näyttää köyhältä niin ovat itse laittaneet rahat vääriin paikkoihin

Vierailija
5/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta, jos he eivät pyydä apua. Hyvä esimerkkini köyhän näköisestä perheestä on veljeni suurperhe. Minä ylhäisessä auttamishalussani ajattelin, että kyllä he varmaan jotain apua tarvitsisivat. Ostivat sitten oman mökkisaaren. Tuskin ois tarvetta mun avustuksille :D.

Vierailija
6/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tukia köyhät lapsiperheet oikein saavat kun niitä oikein kadehditaan? Kertokaapas minullekin.

Itse olen superköyhä, ja varmasti näytän sellaiselta mutta silti minulla on sydäntä auttaa muita joilla on vaikeaa. Mutta niinhän se menee, varakkaat ihmiset kadehtii ja haukkuu, köyhät ovat empaattisempia.

Vierailija
7/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tukia köyhät lapsiperheet oikein saavat kun niitä oikein kadehditaan? Kertokaapas minullekin.

Itse olen superköyhä, ja varmasti näytän sellaiselta mutta silti minulla on sydäntä auttaa muita joilla on vaikeaa. Mutta niinhän se menee, varakkaat ihmiset kadehtii ja haukkuu, köyhät ovat empaattisempia.

Meille ainakin eräs rouva antoi rahaa ja myyjä antoi ruokaa vaikka meillä on kymmeniä tuhansia euroja säästössä. Ollaan kai sitten köyhä lapsiperhe.

Vierailija
8/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat sukulaisia, niin autan. Mutta en rahallisesti vaan esim. vaatelahjoituksilla tms.

Vierailija
9/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta mitään perheitä. Mikä buumi? Joku kaupunkilaisten trendi taas?

Vierailija
10/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta. Autan vain eläimiä, sillä heillä ei voi olla säästöjä. Täytyy kuitenkin olla tarkkana, sillä jotkut eläimet luulevat saavansa ruokaa ja kodin.

Ja ihmiset ei ole eläimiä? Ei me kyllä kasvejakaan olla.

Vierailija
11/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Tai oikeastaan, juuri sitä vartenhan maksan veroja että sossu auttaa. En usko että suomessa yksikään perhe on siinä jamassa että todella tarvitsee henkensä pitimiksi kenenkään yksityishenkilön lahjoituksia.

Vierailija
12/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan jos ovat maahanmuuttokriittisiä

Vierailija
13/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on näitä köyhiä lapsiperheitä ja en auta. Julmaa sanoa, mutta joillekin syrjäytyminen on tietoinen valinta, tunnen näitä ihmisiä ja se on epämiellyttävä fakta. Siinä tekee karhunpalveluksen syytämällä heille lisää rahaa tai muuta apua. Sukulaiseni ainakin tarvitsisivat vain ammattilaisapua ja jotain ihan muuta kuin elämänkoulua että viitsisivät joskus mennä töihin.

Vierailija
14/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua köyhää lapsiperhettä voisin auttaa toki kykyjeni mukaan, mutta en täysin tuntematonta perhettä, josta en oikeasti tiedä, ovatko köyhiä. Ulkokuori voi pettää enkä usko että välttämättä edes erottaisin köyhät normaalituloisista pelkästään ulkoisten seikkojen perusteella.

Vierailija
15/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska olen siihen liian köyhä. Eikä ulkonäkö varallisuutta kerro.

Vierailija
16/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani köyhä pelaa kaikki rahansa ja vielä vanhempiensakin rahat, joten en auta. Sitten voisin auttaa, jos hän edes yrittäisi saada elämänsä kuntoon, mutta nyt kaikki apu menee suoraan RAY:lle. Hänen lapsilleen ostan kaikkea kivaa, kun heitä näen.

Vierailija
17/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta, jos he eivät pyydä apua. Hyvä esimerkkini köyhän näköisestä perheestä on veljeni suurperhe. Minä ylhäisessä auttamishalussani ajattelin, että kyllä he varmaan jotain apua tarvitsisivat. Ostivat sitten oman mökkisaaren. Tuskin ois tarvetta mun avustuksille :D.

Jestas! Ottiko veljesi apusi vastaan?! :D

En tiedä köyhän näköisestä. Meidän kaveripiirissä kaikki ovat välillä olleet köyhiä ja tiukoilla, varsinkin silloin kun lapset olivat pieniä, eikä kukaan edelleenkään ole varakas. On luonnollista kierrättää vaatteita, tarvikkeita, huonekaluja. Vahdimme ilmaiseksi ja ristiin toistemme lapsia. Jos joku saa viljelypalstallaan ison sadon, hän jakaa sitä muillekin. Olemme remppatalkoissa toisillamme. Tarkoitatko tällaista apua, ap? 

Vierailija
18/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailemassa kirjoitti:

En auta. Suomessa ei tueta mitään muuta porukkaa niin paljon kuin näitä ns.köyhiä lapsiperheitä.

Ovat vielä tottuneet niin hyvään elintasoon, että on vielä vara nirsoillakkin avusta (mm. joululahjakeräykset yms.)

Itseasiassa saisin 200€/kk enemmän jos hakisi työttömyyskorvausta. Lapsiperheitä ei todellakaan tueta mitenkään hyvin. Työtön, asumistukea nostava toimeentulotuen piirissä olevaa tuetaan eniten. Kotihoidontukeni on 400€/kk eli yritäppä itse elää sillä ja ruokkia perheesi. Tule sitten kajehtimaan tukiani kun sen teet.

Vierailija
19/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailemassa kirjoitti:

Itseasiassa saisin 200€/kk enemmän jos hakisi työttömyyskorvausta. Lapsiperheitä ei todellakaan tueta mitenkään hyvin. Työtön, asumistukea nostava toimeentulotuen piirissä olevaa tuetaan eniten. Kotihoidontukeni on 400€/kk eli yritäppä itse elää sillä ja ruokkia perheesi. Tule sitten kajehtimaan tukiani kun sen teet.

No et säkään pelkällä kotihoidontuella sitä perhettäs elätä. Jos olet yh on sulla kuitenki lisäks vielä asumistuki, korotetut lapsilisät, toimeentulotuki... mitä kaikkia näitä onkaan. En tiedä töissä käyvänä yksin asuvana ihmisenä. Jos taas et ole yh ,  niin puolison tulot.

Yksin asuva työtön on köyhempi kuin lapsiperhe. Opiskelija vielä siitä köyhempi, kun joutuu elämään osittain lainalla.

20/20 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailemassa kirjoitti:

No et säkään pelkällä kotihoidontuella sitä perhettäs elätä. Jos olet yh on sulla kuitenki lisäks vielä asumistuki, korotetut lapsilisät, toimeentulotuki... mitä kaikkia näitä onkaan. En tiedä töissä käyvänä yksin asuvana ihmisenä. Jos taas et ole yh ,  niin puolison tulot.

Yksin asuva työtön on köyhempi kuin lapsiperhe. Opiskelija vielä siitä köyhempi, kun joutuu elämään osittain lainalla.

Jep jep...olen tästä asiasta täysin samaa mieltä! Kummasti lapsiperheet "unohtavat" aina mainita tukiaan, kun valittavat köyhyyttään :D