Pitkään työtön: sain kesätöitä!
Haluaisin jakaa nyt oman tapaukseni, ihan vaan muistutuksena muillekin työttömille, että myös hyviä asioita joskus tapahtuu. :)
Opiskelin viisi vuotta ammattiin, joka ei sitten työllistänytkään. Kolmen vuoden jälkeen sisuunnuin ja masennuksissani hain opiskelemaan uutta ammattia. Paikka irtosi, opiskelut ovat jo loppusuoralla, mutta ei tuo työttömän identiteetti sillä poistunut.
Muutama viikko sitten sain kuitenkin yhteydenoton eräästä harjoittelupaikastani, josta minulle TARJOTTIIN kuukauden pestiä (alkaen perjantaina). Onnesta ja hämmästyksestä soikeana otin tietysti paikan vastaan.
Nyt tässä viimeisiä lomapäiviä vietellessä ja kesäopintoja loppuun puskiessa meinaa välillä iskeä ahdistus: pärjäänkö siellä töissä?? Mutta sitten muistin, kuinka utopinen ajatus TYÖN SAAMINEN on minulle pitkään ollut, joten päätin että prhana minähän pärjään.
Eihän kesätyöllä vielä pitkälle pötkitä, mutta parempi sekin kuin ei mitään. :)
Kommentit (8)
Oikein paljon onnea! Tuli hyvä mieli puolestasi :)
Sinulla on oikea asenne! Älä unohda, että näin saat jalan oven väliin ja tästä saattaa poikia uusia työtilaisuuksia.
Onnea!
Onnea! :) Tärppäisipä minullakin pian, ja että paikka olisi asiallinen ja hyvä työpaikka. Puolitoista vuotta yritystä takana, mutta eiköhön tämä tästä taas joskus!
Vierailija kirjoitti:
Oikein paljon onnea! Tuli hyvä mieli puolestasi :)
Oi miten hyvä mieli minulle tuli kommenteistanne, kiitos :)
-ap
Pärjäät varmasti, onnea :)
Ehkä se myös on ovi tulevaankin.