Pojan nimeksi Sequa?
Lausutaan siis ihan Sekua. Meillä suht eksoottinen sukunimi, joten sopii siihen.
Mitä mieltä?
Kommentit (13)
Onko se samaa kulttuuritaustaa sukunimen kanssa? Mitä se tarkoittaa?
Jos se vaan on hatusta vetäisty Sekua, niin Sekoksihan häntä tullaan aina kutsumaan. Ei tuo äänteellisestikään kovin kaunis ole.
Jos nimi hyväksytään, niin antakaa palaa. Typerähän se toki on, mutta if it floats your boat...
Nimi on kaunis, mutta en tiedä miten käytännöllinen se olisi, jos Suomessa asutte. Nimeä varmaan joutuu tavailemaan usein asioidessa tai uusia ihmisiä tavatessa. Monet tulevat lausumaan virheellisesti Segua. Kannattaa pitää nuo seikat mielessä.
Vierailija kirjoitti:
onko jompikumpi vanhemmista ulkomaalainen? jos olette kumpikin suomalaisia kristittyjä, niin onneksi viranomaiset eivät salli tuollaisen nimen ottoa.
Mies kristitty ulkkis, itse olen uskonnoton suomalainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se samaa kulttuuritaustaa sukunimen kanssa? Mitä se tarkoittaa?
Jos se vaan on hatusta vetäisty Sekua, niin Sekoksihan häntä tullaan aina kutsumaan. Ei tuo äänteellisestikään kovin kaunis ole.
Ei ole. Keksittiin nimi itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nimi on kaunis, mutta en tiedä miten käytännöllinen se olisi, jos Suomessa asutte. Nimeä varmaan joutuu tavailemaan usein asioidessa tai uusia ihmisiä tavatessa. Monet tulevat lausumaan virheellisesti Segua. Kannattaa pitää nuo seikat mielessä.
Suomessa asutaan kyllä. Mielestäni nimi on helppo lausua jne. Täytyy kyllä aina sanoa, että kirjoitetaan q:lla. Mutta niinhän tosi monissa tavallisissakin nimissä täytyy tavata erikseen, esim. Rebekka vai Rebecka.
Ap
onko jompikumpi vanhemmista ulkomaalainen? jos olette kumpikin suomalaisia kristittyjä, niin onneksi viranomaiset eivät salli tuollaisen nimen ottoa.