Voiko eri sukupuolta olevat lapset asua jaetussa huoneessa?
Meillä siis asuntoasiat mietinnän alla, nykyinen koti on huippupaikalla ja lasten makuuhuone on tarpeeksi iso jaettavaksi esim. sermillä tai kaapistolla järkevästi. Lapset ovat siis 7 v. tyttö ja 3 v. poika.
Lukemissani keskusteluissa näyttää lasten sukupuoli olevan ihmisten mielestä ratkaiseva tekijä makkarin jakamisessa. Eli lapset samaa sukupuolta = jaettu huone ok, muuten ei.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (55)
Olen elävä todiste, että voi. Ei tarvitse olla erillisiä huoneita.
Kamalaa se oli, nimenomaan murrosiän kynnyksellä kun olin 11-12 v. 14 v isoveli toi mm. kavereitaan ja toki sinne meidän huoneeseen. Lukivat mun päiväkirjat, tutkivat mun alusvaatteet. Joku kokeili onko tissti jo kasvaneet. KA-MA-LAA. Onneksi vanhemmat tajusi tilanteen ja antoivat oman makuuhuoneensa mulle. He tekivät sitten olkkarin nurkkaan oman soppensa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sukupuolella on? En ole kuullutkaan, että se jotenkin haittaisi?
Minusta ei ainakaan olisi kiva vaihtaa vaatteita melkein 13v pojan edessä. Eikä veljestänikään varmaan minun edessäni.
Se on täysin normaalia ja ok. Itsekin jaoin lapsena huoneen veljeni kanssa ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi murrosikäinen tarvii oman huoneen?
Liittyiskö jatkuvaan runkkaamiseen, ainakin pojilla.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan yhden Suomen suurimman kaupungin ydinkeskustassa, ja lapset jakavat huoneen. Ei ole aikomustakaan muuttaa palveluiden ääreltä pois, ja isompi asunto keskustasta on taloudellisesti mahdoton ratkaisu. Lapset viettää paljon aikaa kavereillaan ja kaupungilla.
Jaa. Mun mielestä olisi tärkeää että lapset viihtyvät kotona, myös murrosiässä.
Kelakorttityyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sukupuolella on? En ole kuullutkaan, että se jotenkin haittaisi?
Minusta ei ainakaan olisi kiva vaihtaa vaatteita melkein 13v pojan edessä. Eikä veljestänikään varmaan minun edessäni.
Vaatteet voi vaihtaa eriaikaa ja ei toisen tarvi silloin olla huoneessa ;)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei tarvitsisi? Murrosikä on sellainen fyysinen ja psyykkinen myllerrys, että oma tila on enemmän kuin tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se onnistu. Kuitenkin toinen sattuu paikalle joskus kesken vaatteidenvaihdon tai toinen tekee kiusaa (tai kaverit tekee) tahallaan. Murrosiässä yhteinen huone on ihan helvettiä. Sanon kokemuksesta.
Meillä varmaan toimi sentakia isosiskon kanssa asuminen samassa huoneessa hyvin koska en minä ollut ikinä kotona. Silloin käytiin kotona syömässä ja nukkumassa, muuten oltiin ulkona lähes aina, joku Ritari Ässä katottiin ja taas takaisin ulos.
Homma on erilaista plekesukupolvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minua ärsyttäisi ainakin todella paljon lähteä pois omasta huoneestani aina, kun veljeni päättää vaihtaa vaatteet. Ja entä kaverit? En TODELLAKAAN jaksaisi mitään jonneja huoneessani, jos yritän vaikka levätä tms.
Vierailija kirjoitti:
On se kiva murkun tuoda seurustelukumppani tai kavereita kylään, kun ei ole omaa huonetta!
Voihan se pienempi olla pois huoneesta sen ajan kun on kavereita kylässä. Näin ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa se oli, nimenomaan murrosiän kynnyksellä kun olin 11-12 v. 14 v isoveli toi mm. kavereitaan ja toki sinne meidän huoneeseen. Lukivat mun päiväkirjat, tutkivat mun alusvaatteet. Joku kokeili onko tissti jo kasvaneet. KA-MA-LAA. Onneksi vanhemmat tajusi tilanteen ja antoivat oman makuuhuoneensa mulle. He tekivät sitten olkkarin nurkkaan oman soppensa.
Vanhempiesi olisi pitänyt kurittaa veljeäsi jos se oli noin idiootti.
S
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan yhden Suomen suurimman kaupungin ydinkeskustassa, ja lapset jakavat huoneen. Ei ole aikomustakaan muuttaa palveluiden ääreltä pois, ja isompi asunto keskustasta on taloudellisesti mahdoton ratkaisu. Lapset viettää paljon aikaa kavereillaan ja kaupungilla.
Tätä mä juuri en halusis että lapset luuhaa pitkin kyliä kun kotio ei voi kavereita tuoda. Ehdottomasti oma huone viimmestään siinä vaiheessa kun siirrytään ylä-asteelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kiva murkun tuoda seurustelukumppani tai kavereita kylään, kun ei ole omaa huonetta!
Voihan se pienempi olla pois huoneesta sen ajan kun on kavereita kylässä. Näin ainakin meillä.
No minä ja veljeni olemme suunnilleen samanikäisiä (minä 14 ja hänkin pian 13), joten jos hän itse toisi jonkun tyttöystävänsä sinne, niin minua suoraansanoen vituttaisi ihan helvetisti poistua OMASTA huoneestani jopa moneksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, me ainakin sovittiin siskon kanssa nuo hommat jos halusi olla rauhassa tai kavereita oli kylässä eikä mua edes päästetty huoneeseen, ajettiin ulos samantien jos jotain kamoja kävin vaikka hakemassa. Ihan hyvin ainakin meiltä se yhteiselo sujui.
Vaikeaa hoitaa itsetyydystys, jos ei oo omaa huonetta. Puhumattakaan sitten pussailusta ym
No joillakin voi olla tosi pieni ikäero, kuten mun tytöillä ja molemmilla on poikaystävät. Kimppakivaako niiden pitäisi harrastaa
Me aiotaan ratkaista asia siirtymällä itse olkkariin nukkumaan kun muksut haluaa omat huoneet. Ellei sit voiteta lotossa niin voidaan ostaa 4h+ keittiö.
Omat vanhemmat nukkui myös olkkarissa meidän murkkuvuodet, onnistuu jos on iso olohuone mihin saa sängyn esim sermin taakse.