Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttävää sairaanhoitajalta?

SH
29.06.2016 |

Vastailen kysymyksiinne tämän aamun.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislalasi? Paljonko työkokemusta?

Vierailija
2/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislalasi? Paljonko työkokemusta?

En varsinaisesti ole erikoistunut, suuntautunut olen sisätauteihin ja kirurgiaan. Työkokemusta 8v valmistumisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panetko komeiden lääkärien kanssa siivouskopissa?

Vierailija
4/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole töissä?

Vierailija
5/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panetko komeiden lääkärien kanssa siivouskopissa?

En.

Vierailija
6/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole töissä?

Menen tänään iltavuoroon 12.45 alkaen.

Vierailija
7/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisviha ja kyvyttömyys hymyilyyn vaatimus alalle pääsemisessä, vai tuleeko nämä kokemuksen myötä?

Vierailija
8/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkäri koaguloi suonta kiinni, mitä välineitä hän tähän tarvitsee?

Vierailija
9/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut kiinnostaa sairaanhoitajan työ. Mietityttää kuitenkin kun välillä veren ja haavojen näkeminen meinaa hirvittää, voiko olla, että siihen tottuu?

Vierailija
10/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisviha ja kyvyttömyys hymyilyyn vaatimus alalle pääsemisessä, vai tuleeko nämä kokemuksen myötä?

Olen valitettavasti huomannut saman, monet (vanhemmat) hoitajat ovat juuri tällaisia kuin kuvailit. Itselleni työ on mielekästä, koen sen olevan osaltaan asiakaspalvelua ja potilashan siinä on keskipisteenä. Itse hoidan potilaani niin kuin haluaisin itseäni hoidettavan - kunnioittavasti, ammattitaidolla ja hymyillen.

Vierailija
11/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko että sis-kir suuntautuminen on vähän sellainen "kaiken kattava"? Kamppailen valinnasta lapsiin ja sis-kir suuntautumisen kanssa, lapset sinänsä kiinnostavat enemmän mutta pelkään että henkinen kantti ei kestä (itsellä pieni lapsi) ja sitten olen jumissa suuntautumiseni kanssa... - sh-op.

Vierailija
12/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kerroppas mistä johtuu migreenin kestoaurat, vaikkei kipua kuulu eikä näy. Estolääkkeet (deprakine) lopetettu viikko sitten, auroja ei ollut lääkityksen aikana, mutta migreenikipua/kohtauksia se ei estänyt laisinkaan. :D

Vierailija
13/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lääkäri koaguloi suonta kiinni, mitä välineitä hän tähän tarvitsee?

Tämän voi hoitaa diatermilla.

Vierailija
14/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut kiinnostaa sairaanhoitajan työ. Mietityttää kuitenkin kun välillä veren ja haavojen näkeminen meinaa hirvittää, voiko olla, että siihen tottuu?

Joko siihen tottuu tai sitten ei. Itseäni jännitti aikanaan kanyloinnit kovasti, sillä inhoan itse sitä tunnetta minkä saan jos minulle asetetaan kanyyli. Tästä opin kyllä eroon melko nopeasti, nimenomaan siedätyshoidolla katsomalla kanylointeja ja tekemällä itse.

Vierailija
15/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko että sis-kir suuntautuminen on vähän sellainen "kaiken kattava"? Kamppailen valinnasta lapsiin ja sis-kir suuntautumisen kanssa, lapset sinänsä kiinnostavat enemmän mutta pelkään että henkinen kantti ei kestä (itsellä pieni lapsi) ja sitten olen jumissa suuntautumiseni kanssa... - sh-op.

Kattavuus riippuu varmasti siitä, missä tämän suuntaavan harjoittelun suorittaa. Itse olen ollut "pienissä leikkureissa", eli lähinnä päiväkirran juttuja, tähystyksiä ym. Myös työpaikat vaikuttavat tähän, leikkurissa en ole juurikaan töissä ollut, enemmänkin sisätautien puolella sekä päivystyksessä jonkin aikaa, olen myös pitänyt vastaanottoa. Lapsethan ovat ihana vaihtoehto, itsellä ei harjoitteluissa ollut kovin hyvä olo sairaiden lasten kanssa - vaikka joutuuhan heitäkin kohtaamaan siltikin.

Vierailija
16/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kerroppas mistä johtuu migreenin kestoaurat, vaikkei kipua kuulu eikä näy. Estolääkkeet (deprakine) lopetettu viikko sitten, auroja ei ollut lääkityksen aikana, mutta migreenikipua/kohtauksia se ei estänyt laisinkaan. :D

En tiedä ymmärsinkö kysymystäsi oikein? Migreeniaurat aiheutuvat näköaivokuorelta lähtevästä sähköaallosta, joka kulkee kuorella eteenpäin edeten joka aiheuttaa hermosolujen toiminnan vähentymistä/hidastumista ja verenkierron supistumista hetkeksi aikaa. Ilmaantuvat aurat sitten liittyvät siihen, miten pitkälle se aalto etenee, eli esim. näköaivokuoren ylittäessään ilmaantuu näköoireita ja tuntoaivokuorialueen ylittäessään ilmaantuu tunto-oireita esim. pistelyt, puutumiset.. Sitä en osaa sanoa että miksi päänsärkyä ei nyt sitten tule. Deprakine on estänyt sinulla näiden sähköaaltojen muodostumisen ja kulkemisen (farmakologista selitystä en nyt osaa sanoa, mutta natriumvalproaattiahan käytetään myös epilepsian hoitoon..), mutta kipua se ei poista. Vastasikohan tämä nyt kysymykseesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä