Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa vieläkin Brexit

28.06.2016 |

Toivon todella, todella hartaasti ettei ero astu voimaan ja pidetään uudet vaalit tai kansanäänestys. Vuosikaudet olen ihastellut Brittejä, lähinnä Englantia. Tulevaisuudensuunnitelmat olivat valmiit, toteutettavissa noin vuoden sisään. Kaikki uusiksi.

Kommentit (19)

1/19 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että ero olisi valmista vasta muutaman vuoden sisään. Kuitenkin ero EU:sta vaikeuttaa asioita, etenkin jos ei ole kansalainen.

2/19 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas se on parasta mitä on tapahtunut kymmeniin vuosiin. Nyt vaan alas koko EU.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa itäeurooppalainen, joka sinne muuttamisesta haaveilee. Minun nähdäkseni se oli yksi vahva syy, miksi halusivat eroon.

Vierailija
4/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ero toteudu.kerry sanoi ettei tule tapahtuu.

Vierailija
5/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli puolet kansalaisista haluavat eroon EUsta niin eikö niitä pitäisi myöskin kuunnella?

Omasta maastaanhan päättävät. 

Vierailija
6/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa itäeurooppalainen, joka sinne muuttamisesta haaveilee. Minun nähdäkseni se oli yksi vahva syy, miksi halusivat eroon.

Niin, heillä on jo tarpeeksi näitä puolalaisia, virolaisia ja muita itäeurooppalaisia.

Vierailija
7/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, heillä on jo tarpeeksi näitä puolalaisia, virolaisia ja muita itäeurooppalaisia.

Puola ei ole Itä-Euroopassa.

Vierailija
8/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomi on kumpaakin mainuttua maata idemmässä koko EUn itäisin kohtakin mantereella on Suomessa Hattuvaarassa.

Vierailija
9/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomi on kumpaakin mainuttua maata idemmässä koko EUn itäisin kohtakin mantereella on Suomessa Hattuvaarassa.

äSuomen itäisin piste sijaitsee Ilomantsin Virmajärven pienessä saaressa. Paikan koordinaatit ovat 62°54,5'N 31°35,2'E ja se sijaitsee idempänä kuin esimerkiksi Pietari, Kiova, Odessa ja Istanbul. Vuosina 1995-2003 se oli Euroopan Unionin itäisin piste, kunnes Kypros liittyi yhteisöön. Nykyisin pistettä markkinoidaankin EU:n mantereen itäisimpänä kohtana."

Netistä löysin.

Vierailija
10/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäeuroopaksi tupataan kutsua entisiä n-liiton (varsovanliiton) maita jotka jäivät toisen maailmansodan jälkeen n-liiton käytännön hallintaan. Pelkkä maantiede ei sanele kaikkea.

Vierailija
11/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakorttityyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

painu takaisin puolaan sitten polakki

Vierailija
12/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Brexit tapahtunut, jos pakolaiskriisi olisi saatu ratkaistua tehokkaammin? Minä luulen että viime aikojen hajaannus on suuresti seurausta siitä, että eurooppalaiset ovat säikähtäneet hallitsematonta maahantuloa.

Olisiko kannattanut jo alusta alkaen ottaa tiukempi linja asiaan? Harmittaa, jos nämä maailmanhalaajat lopulta hajottavat koko EU:n! Kalliit on unelmat, jos niiden takia menetetään yhteinen eurooppa.

Vierailija
13/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelakorttityyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

painu takaisin puolaan sitten polakki

Vierailija
14/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Brexit tapahtunut, jos pakolaiskriisi olisi saatu ratkaistua tehokkaammin? Minä luulen että viime aikojen hajaannus on suuresti seurausta siitä, että eurooppalaiset ovat säikähtäneet hallitsematonta maahantuloa.

Olisiko kannattanut jo alusta alkaen ottaa tiukempi linja asiaan? Harmittaa, jos nämä maailmanhalaajat lopulta hajottavat koko EU:n! Kalliit on unelmat, jos niiden takia menetetään yhteinen eurooppa.

Briannian maahanmuuttoon pakolaiskriisi ei vaikuttanut niinkään paljon, koska kyseessä oli saari jonne ei niin vaan tultu. Toki Claisin viidakkoleirillä olijat vaanivat Britteihin meneviä rekkoja joihin pujahtaa.

Eniten tuntuvat kyllästyneen EUn sisäiseen maahanmuuttoon polakkeja on maassa 700 000 ja on siellä suomalaisiakin töissä ja monia on äänestyksen jälkeen jo kehoitettu palaamaan kotiin.

Lontoo on pitkään ollut monikulttuurinen, mutta se on perua imperiumin aikaisisista siirtomaista, niistä on väki päässyt helposti muuttamaan juuri britanniaan.

Vierailija
15/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule totetutumaan mitään täydellistä Britannian eroa EU:sta, kyse on ihan liian suurista taloudellisista intresseistä, jotta sellainen voisi ikinä toteutua. Ehkä jokin räätälöity malli voi toteutua, Britannia jättäytyy ehkä muodollisesti EU:n ulkopuolelle, mutta noudattaa käytännössä pitkälti EU:n lakeja. Eli Britannian asema käytännössä huononee, koska eivät voi olla itse luomassa EU-lainsäädäntöä. Mutta monet brittiäänestäjät eivät ymmärrä tästä kokonaisuudesta juuri mitään, joten tämä on tietysti poliitikoilta yksi tapa hoitaa asia.

Vierailija
16/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briannian maahanmuuttoon pakolaiskriisi ei vaikuttanut niinkään paljon, koska kyseessä oli saari jonne ei niin vaan tultu. Toki Claisin viidakkoleirillä olijat vaanivat Britteihin meneviä rekkoja joihin pujahtaa.

Eniten tuntuvat kyllästyneen EUn sisäiseen maahanmuuttoon polakkeja on maassa 700 000 ja on siellä suomalaisiakin töissä ja monia on äänestyksen jälkeen jo kehoitettu palaamaan kotiin.

Lontoo on pitkään ollut monikulttuurinen, mutta se on perua imperiumin aikaisisista siirtomaista, niistä on väki päässyt helposti muuttamaan juuri britanniaan.

Joo, ei pakolaiskriisillä ole ollut juuri mitään vaikutusta tai sitten brexit-kampanjoijat ovat tahallaan liioitelleet pakolaisasiaa Britannian kannalta, Britanniahan ei ole ollut myöskään Schengen-maa. EU:n sisäinen siirtotyövoima on sen sijaan vaikuttanut asiaan. Mutta vapaa liikkuvuus tulee jossain muodossa jatkumaan EU:n ja Britannian välillä jatkossakin, siitä voi olla lähes 100% varma.

Vierailija
17/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäeuroopaksi tupataan kutsua entisiä n-liiton (varsovanliiton) maita jotka jäivät toisen maailmansodan jälkeen n-liiton käytännön hallintaan. Pelkkä maantiede ei sanele kaikkea.

Hoh hoijaa taitaa olla yleisempikin näkemys Suomessa tuo, mutta en ole vastaavaa näkemystä kuullut muualla EU-alueella. Kyllä Suomi vaan on Itä-Euroopassa, täytyy tosin sanoa että EUn alueella taidetaan monin paikoin kouluissakin opettaa, jos Suomea edes mainitaan, että Neuvostoliitto miehitti Suomen toisessa maailmansodassa, on ollut jopa ruotsalaisissa koulukirjoissa.

Vierailija
18/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa taitaa olla yleisempikin näkemys Suomessa tuo, mutta en ole vastaavaa näkemystä kuullut muualla EU-alueella. Kyllä Suomi vaan on Itä-Euroopassa, täytyy tosin sanoa että EUn alueella taidetaan monin paikoin kouluissakin opettaa, jos Suomea edes mainitaan, että Neuvostoliitto miehitti Suomen toisessa maailmansodassa, on ollut jopa ruotsalaisissa koulukirjoissa.

En sanonut suomesta yhtään mitään joten hohhoijaa itsellesi.

Suomi oli mitä oli ja muut kuvittelivat mitä kuvittelivat. Olisi ehkä hyödyllisempää katsoa eteenpäin ja miettiä minne ollaan menossa kuin tuijotella peruutuspeiliin ja piehtaroida itsesäälissä.

Vierailija
19/19 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut suomesta yhtään mitään joten hohhoijaa itsellesi.

Suomi oli mitä oli ja muut kuvittelivat mitä kuvittelivat. Olisi ehkä hyödyllisempää katsoa eteenpäin ja miettiä minne ollaan menossa kuin tuijotella peruutuspeiliin ja piehtaroida itsesäälissä.

Kirjoitit kuitenkin suomeksi ja vastaavaa ajattelua havaitsin kun vielä asuin Suomessa.

En tosiaan piehtaroi itsesäälissä vaan jätin Suomen jo viime vuosikymmenellä ja olen nauttinut vapaasta liikkuvuudesta. Ehkä Suomitieouteni on hieman vanhentunut, mutta tuolloin Suomessa useat ajattelivat Suomen olevan Länsi-Eurooppaa monet ajattelivat maantieteestä poiketen että Suomi olisi osa skandinaaviaa, tosin ulkomailla tuohon käsityskseen olen törmännyt jo niin usein että yleensä en jaksa alkaa korjaamaan enää, ehkä se muuttuu faktaksi kun sitä tarpeeksi toistetaan aivan kuin, että suomalaisille Suomi oli osa Länsi-Eurooppaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän