Voiko 4. varasijalta päästä yliopistoon?
Kommentit (42)
Ei usein muuten mutta käy syynäämässä läpi koepaperisi ja tee valitus pisteistäsi (tietty jos on monivalintakokeet ainoa oljenkorsi on vain tarkastaa että pisteet on laskettu oikein, esseistä helpompi valittaa. tai tietysti kysymyksissäkin voi olla tulkinnanvaraisia virheitä, pyydä asiantuntijalausunto jos epäselviä tehtävänantoja) Etenkin lääkikseen on moni päässyt valitusten kautta, kyssäreissä aina virheitä kun on niin laajat kokeet.
Voi toki päästä, mutta luultavasti ne, jotka pääsevät neljänneltä varasijalta tekevät muutakin kuin odottavat paikkaa... Eli, kuten täällä edellä joku ehti ennen minua osuvasti totemanaan että pääsevät jos ja tekevät mahdollisesti oikaisupyynnön, kun kysymyksissä voi tulkinnanvaraisia virheitä (tms).
Minä pääsin sisään varasijalta 14.
"Minä pääsin sisään varasijalta 14." Suuresti onnea opiskelupaikan saamisesta. - saanen kysyä pelkästä uteliaisuudesta ja kenties epätoivoisille uskoa valaen, että minkäalan opiskelupaikan sait?
Sosiaalityöhön ei viime vuonna Helsinkiin päässyt edes 1. varasijalta. Hakijoita 650 ja sisään 20.
Itse en päässyt neljänneltä varasijalta ja muistaakseni kukaan valittu ei perunut. Informaatiotutkimukseen hain.
- Joskus on kieltämättä käynyt mielessä, että vain varasijalta voisi teoriassa päästä. -sen sijaan millään oikaisumenettelyllä ei pitäisi päästä, koska kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia laatia oikaisupyyntöä... Mutta oikeastaan huomaan aattelevani myös, että onneksi paikat jaetaan pääsääntöisesti pääsykokeiden kautta, eikä esim. ylppäritulosten perusteella.
Mites muuten käy niille jotka ovat päässeet sisälle rimaa hipoen tuossa tilanteessa, jossa tällaiset varasijalla alunperin olleet oikaisupyynnön tehneet saavat niiden pyyntöjensä ansiosta korkeammat pisteet (ja pääsevät sisään)? Menettävätkö he silloin sen opiskelupaikkansa, koska kiintiö ylittyisi? Aika julmaa...
Ei kukaan jo hyväksytty menetä opiskelupaikkaa vaan kiintiö joustaa sen verran.
Riippuu alasta. Tiedän eräänkin joka pääsi yliopistoon varasijalta 27.
Vierailija kirjoitti:
Entä toinen varasija?
Voi. Itsekin pääsin nyt opiskelemaan toiselta varasijalta romaanista filologiaa Jyväskylän yliopistoon.:)
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Kuulemma varasijoilta 1-3 ja 5--> voi päästä muttei juuri tuolta varasijalta 4. On kuulemma yleinen vitsi että on edes olemassa tuo varasija 4, koska mahdoton päästä sillä.
Viime vuonna aallon kauppikseenki pääsi varasijalta neljä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma varasijoilta 1-3 ja 5--> voi päästä muttei juuri tuolta varasijalta 4. On kuulemma yleinen vitsi että on edes olemassa tuo varasija 4, koska mahdoton päästä sillä.
Tykkään viisastelijoista. :)
Riippuu alasta ja määristä! Itse pääsin ekalta varasijalta, ja 99% varmuudella Osasinkin odottaa tuota :)
Nyt varasija on jo kolmas. Jännittää.
Riippuu alasta. Lääkikseen tod. näk. ei. Humanistihömppää lukemaan mahdollisesti.