Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen väkivaltainen käytös

Vierailija
28.06.2016 |

Lähinnä toivoisin kokemuksia siihen onko kerran väkivaltaisesti käyttäytynyt mies voinut "muuttua"? Siis että on jäänyt oikeasti siihen yhteen kertaan?

Meillä juhannuksena tuli tälläinen tilanne eteen. On ollut tästä hyvin pahoillaan ja toki uskon että katuu, itse olen kuitenkin aina ollut sitä mieltä että se joka lyö kerran lyö toisenkin kerran.
Vaikea tilanne enkä todella tiedä mitä teen, olen ollut poissa kotona siitä asti.
Aina olen sanonut että etten siedä väkivaltaa tippaakaan ja lähden heti mutta myönnän että nyt kun tilanne sattui omalle kohdalle niin koen tilanteen hyvin vaikeaksi.
Ja kun joku sitä kuitenkin kysyy niin minä 25v ja mieheni 33v, yhdessä oltu kaksi vuotta.
Kiitos asiallisista kommenteista!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että ei, emme ole alkoholiongelmaisia.

Ap

Vierailija
2/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette olleet vasta kaksi vuotta yhdessä eikä ole lapsia, niin sitten varsinkin ero. Eroa suosittelisin muutenkin, mutta erityisesti nyt. Ikinä nuo väkivaltaisuudet ei tule jäämään yhteen kertaan. Jos annat tämän anteeksi, annat myös seuraavan anteeksi. Ja sitä seuraavan. Sitten huomaatkin tuhlanneesi 10 vuotta elämästäsi ja oman mielenterveytesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vielä pahempi, jos on väkivaltainen selvin päin. Alkoholinkäytön voi lopettaa.

Vierailija
4/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EROA AINA JOS KUMPPANI ON VÄKIVALTAINEN. Ihan sama kuinka vaikealta eroaminen tuntuu, aina on todella suuri riski, että väkivaltainen käytös uusiutuu. Parempi pelata varman päälle, ja mielestäni mitään hyvää ei voi menettää kun eroaa ihmisestä, joka on kerrankin käyttäytynyt väkivaltaisesti syyntakeisena ja ilman hyväksyttävää syytä. Hyväksyttävä syy ei ole se, että kumppania sattui vähän ärsyttämään vaan esim. se, että käytti väkivaltaa itsepuolustukseksi.

Vierailija
5/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on lyhyt aika seurustelulle. Ehkä juuri sellainen että siinä kohtaa voisi testata että joko sen ensimmäisen lyönnin voisi antaa.

Vierailija
6/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko kerrasta. Kokemusta on. On myös väkivaltainen lapsia kohtaan.

Vierailija
7/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä sai miehen raivostumaan niin paljon, että piti lyödä, mikä teidän elämässä on muuttunu viimeaikoina, että hermostui niin kovasti? Onko mies esittäny sulle jotain toista persoonaa ja nyt alkaa niin sanotusti kulissi pettämään, olisko miehessäs narsistin vikaa? On vain osannu peittää sen tähän saakka. Minkälainen se tilanne oli kun mies löi? Mieti myös siltä kantilta, että jos teille tulisi lapsia tai olisi vaikka edes lemmikki, niin kuinkas sitten jos mies lyö vielä puolustuskyvyttömämpää kohdetta? Haluatko sallia sen ja ajatella että kyllä se siitä parantaa tapansa?

Vierailija
8/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Samaa mieltä sisimmässä olen ja saman neuvon antaisin samassa tilanteessa olevalle ystävälle. Silti tuntuu todella vaikealta tehdä päätös asiassa ja haluan uskoa ettei niin kävisi. Tiedostan kuitenkin sen että väkivaltaisuus on usein käytösmalli josta ei helposti pääse eroon.

Ap

Vierailija
9/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui? Millaisessa tilanteessa mies löi? Vaikea uskoa ettei henkistä väkivaltaa olisi ollut ennen tätä, joten aivan puskista tuo tuskin on tullut. Usein sitä on vain todella sokea omalle tilanteelleen ja sitä antaa anteeksi ties millaista vähättelyä ja perseilyä, ennen kuin jossain vaiheessa havahtuu - usein aikojen kuluttua - että hitto, miksi en herännyt ensimmäisiin merkkeihin heti ja koonnut vain kamppeitani, ennen kuin tilanne eskaloituu aivan hirveäksi. 

Samaistun tuohon tunteeseen, että lähteminen on vaikeaa, mutta nyt kun omalta osaltani se kaikki on ohi, olen kiitollinen että uskalsin tehdä sen! Mun(kaan) kokema väkivalta ei ollut omasta mielestäni niin mittavaa tai niin oikeaa, sellaista kuin elokuvissa, toisten kertomana tai oikeasti hakatuilla naisilla, joten häpeilin senkin takia tilannettani ja herkkyyttäni ja yritin käytökselläni mukautua ettei riitoja tulisi. Yllättävää, mutta niitä tuli silti vaikka olisin päälläni seissyt. Lähteminen oli vaikeaa osin myös siksi, että meillä oli asunto jossa oli vuoden määräaikainen vuokrasopimus ja väkivalta alkoi välittömästi samana iltana kun kamat oli saatu samaan kämppään. 

Oma vastaavani ei kauheasti lyönyt, mutta se ei kaukana ollut, sillä pistin suhteen poikki ennen kuin mentiin niin pitkälle. Sen sijaan kaikenlainen laiminlyönti, kiusanteko, henkinen väkivalta ja manipulointi oli mittavaa. Lisäksi mies oli fyysisesti todella uhkaava välillä. Kerrankin se tuli silmille jostain ja yritti heittää mua kännykällä ja juoksi perässäni ulos huoneesta raivotakseen kun olin kehdannut herraa arvostella. Joskus se painosti mua niin kauan että sai mut itkemään ja yritti nk. murtaa mut, eli saada myöntämään että olin tehnyt väärin. Sen mielestä en koskaan pystynyt myöntämään omia virheitäni tai pystynyt ottamaan vastaan kritiikkiä, mutta ei ottanut tyyppi huomioon että vittuilu ei ole kritiikkiä nähnytkään. 

Mies ei koskaan käynyt tilanteita läpi, ja jos yritin, se kiihtyi nollasta sataan ja alkoi huutaa niin että naapuriin kuului. Usein se myös vetäytyi omaan huoneeseensa päiväkausiksi murjottamaan eikä pitänyt kiirettä sopimiseen. 

Vierailija
10/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon. 

Vierailija
11/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teit miehellesi? Ihana yksipuolinen miesvihasatu.

Vierailija
12/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mikä sai miehen raivostumaan niin paljon, että piti lyödä, mikä teidän elämässä on muuttunu viimeaikoina, että hermostui niin kovasti? Onko mies esittäny sulle jotain toista persoonaa ja nyt alkaa niin sanotusti kulissi pettämään, olisko miehessäs narsistin vikaa? On vain osannu peittää sen tähän saakka. Minkälainen se tilanne oli kun mies löi? Mieti myös siltä kantilta, että jos teille tulisi lapsia tai olisi vaikka edes lemmikki, niin kuinkas sitten jos mies lyö vielä puolustuskyvyttömämpää kohdetta? Haluatko sallia sen ja ajatella että kyllä se siitä parantaa tapansa?

Riitatilanne joka syntyi mustasukkaisuudesta, jota ei aiemmin ole suhteessa esiintynyt. Olen aika tiukka nainen itsekin ja sanoin pahasti ( en tällä yritä oikeuttaa tekoa).

Ei varsinaisesti lyönyt vaan tönäisi aika rajusti päin seinää ja löin pääni. Sairaslomalla ollut maanantaista lähtien sillä lääkäri epäili aivotärähdystä ja takaraivoon tuli verinen "haava".

Tämän viikon olen töistä pois.

Ap

Vierailija
13/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa oltu 20v ja pelästyin, kun se läväytti kätensä mun tyynylle pään viereen. Mutta joo, se tappo hyttysen. 21v sitten sain monesti nyrkistä ja vieläkin olen säikky. Älä pilaa elämääsi.

Vierailija
14/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskot että katuu? Siis onko kertonut katuvansa?

Itse ajattelisin että jos toinen katuu, häpeää tekoaan ja oikeasti tekee kaikkensa estääkseen uuden voisin harkita jatkamista. Se että lupaa ettei toistu ei ole oikein minkään arvoista. Mutta se että hakisi ammattiapua ja lisäksi selvittäisi yhdessä mikä ajoi tilanteen siihen esim kova työstressi, voimakas humalatila jne. Sitten tekisi konkreettisia muutoksia elämässään jolla varmistaisi ettei toistu ( muutto keveämpiin töihi , alkoholin jättäminen pois kuvioista ym).

Jos harkitset jatkavasi niin huolehdi tuplaehkäisystä jos olette yhdessä. Raskaus nyt olisi todella huono juttu kannaltasi mutta sillä mies sitoisi sinut tavallaan loppuelämäksesi yhteen lapsen kautta.

Tsemppiä teit sitten mitä tahansa

Vierailija
15/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit miehellesi? Ihana yksipuolinen miesvihasatu.

Ai mitäkö tein? Puolustauduin hänen aivan puskista tulleiden väitteiden edessä.

Lisänä vielä että henkistä väkivaltaa en koe olleen, meillä on paljon huumoria, iloa ja kommunikaatiota ollut suhteessa. Hän kannustaa harrastamaan ja tapaamaan ystäviä eikä vahtaa menoja tms. Siksi koenkin että tilanne tuli tosiaan puskista ja vahva epäusko tapahtunutta kohtaa on.

Ap

Vierailija
16/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttikö mies sinua uskottomuudesta? Turhan monella (pettävällä...) miehellä kilahtaa päässä, jos hän uskoo vaimon pettävän.

Vierailija
17/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitatilanne joka syntyi mustasukkaisuudesta, jota ei aiemmin ole suhteessa esiintynyt. Olen aika tiukka nainen itsekin ja sanoin pahasti ( en tällä yritä oikeuttaa tekoa).

Ei varsinaisesti lyönyt vaan tönäisi aika rajusti päin seinää ja löin pääni. Sairaslomalla ollut maanantaista lähtien sillä lääkäri epäili aivotärähdystä ja takaraivoon tuli verinen "haava".

Ap

Jos eroatte, niin opitko edes omasta vittuilustasi ja henkisestä väkivallastasi miestä kohtaan mitään?

Turha ulista, jos perjantai iltana vittuiltuaan nakkikioskilla on pää vähän kipeä.

Vierailija
18/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ämmät oppii sen, että miehelläkin on se napsahtamispiste vittuilun ja päänaukomisen suhteen?

Uliuliuluuuu ja uhria ollaan.

Vierailija
19/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos eroatte, niin opitko edes omasta vittuilustasi ja henkisestä väkivallastasi miestä kohtaan mitään?

Turha ulista, jos perjantai iltana vittuiltuaan nakkikioskilla on pää vähän kipeä.

En koe kyllä harrastaneeni väkivaltaa häntä kohtaan, kuten sanoin, puolustauduin hänen perättömiä väitteitään kohtaan.

Kysyin häneltä vaan että mistä hän tälläisen jutun keksi ja kun jankkaaminen ei loppunut, sanoin että tuollaisella käytöksellä ainakin ajat minut pettämään. Siitä napsahti.

Ap

Vierailija
20/24 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat tuolla että ystävää neuvoisin lähtemään mutta kun sattui omalle kohdalle en tiedä mitä tehdä.

Minunkaan kokemukset eivät ole erityisen pahoja, eli kunnolla en ole turpaani saanut. Erilaista tönimistä yms oli vuosia sitten. Enää ei ole. Eli ihminen voi muuttua, mutta uskoisin että tämä on aika harvinaista. Mutta kuitenkin se väkivallan pelko elää sisälläni vahvasti riitatilanteissa. Tunnistan sen tietyn raivon mikä joskus miehessä on. Nykyään emme riitele niin pahasti kuin joskus aiemmin, mutta tiedostan milloin on hyvä puhaltaa peli poikki. Tämä ei tarkoita että minun käytökseni tekisi väkivallasta tai sen pelosta hyväksyttävää. Minua ei pelotella hiljaiseksi. Jonkin aikaa sitten tuli tilanne, jossa mies käyttäytyi uhkaavasti, ei uhkaillut tai koskenut minuun, mutta tuli liian lähelle huutamaan. Sanoin hänelle että anna tulla, lyö. Hän säikähti itse sitä kun tajusi että luulin tilanteen johtavan väkivaltaan ja perääntyi välittömästi. Tämä käytös tapahtuu ainoastaan kun mies on todella todella humalassa (ja ei edelleenkään ole väkivallalle selitystä tai känni ei tee siitä hyväksyttävää).

En sanoa mitä sinun pitäisi tehdä, lähteä vai jäädä. Mutta jos päätät jäädä, asia täytyy puhua halki, hyvä olisi jutella ehkä terapeutin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän