Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä poistaa nestettä ja turvotusta?

Vierailija
28.06.2016 |

Tuntuu että kertyy taas nestettä kehoon, olen ihan turvoksissa, jalatkaan ei meinaa mahtua sandaaleihin.
Millähän asiaa voisi auttaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh

Vierailija
2/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomalla päivän ajan vain teetä, kahvia ja juures/kasvis/yrttijuomia. Päivässä lähtee jo turvotus veke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentämällä suolan käyttöä ja juomalla runsaasti vettä. 

Vierailija
4/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ananasta ja juo sitruunavettä.

Vierailija
5/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän vettä. Liiku. Syö persiljaa.Käy lymfassa.

Vierailija
6/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoilla

Vierailija
7/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä tee, ananas, vesimeloni ja mansikka ainakin poistavat nestettä. Ja vihreät pavut ja parsa. Niistä salaatti, vedät sitä pari päivää. Viljat, sokerit, suola pois. 

Vierailija
8/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore selleri

Vierailija
9/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mansikoita. Poistavat nestettä.

Vierailija
10/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko liiasta suolasta, sokerista, kilpirauhasesta, mununaisista, maksasta jne. Eli pitäisi tietää aiheuttaja. 

Vierailija
11/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä tee, ananas, vesimeloni ja mansikka ainakin poistavat nestettä. Ja vihreät pavut ja parsa. Niistä salaatti, vedät sitä pari päivää. Viljat, sokerit, suola pois. 

Hah, tosin vihreää teetä tuskin kannattaa laittaa salaatin joukkoon :D 7

Vierailija
12/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on laskimoissa vikaa, jossain vaiheessa lääkärille. Ei terveellä sydämellä jalat turpoa.

Vierailija
13/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on laskimoissa vikaa, jossain vaiheessa lääkärille. Ei terveellä sydämellä jalat turpoa.

Onko näin? Aika vähän jalat on turvoksissa, lähinnä olen kaikkialta...

Lähdenpä tästä hakemaan ensimmäiseksi vettä...

ap

Vierailija
14/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tosiaan tietää syy turvotukseen! Jos et tiedä, tarvitset lääkäriä. Tai vaikka tietäisikin, saatat tarvita...

Vierailija
15/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin? Aika vähän jalat on turvoksissa, lähinnä olen kaikkialta...

Lähdenpä tästä hakemaan ensimmäiseksi vettä...

ap

Esimerkiksi kilpirauhasturvotuksessa juotu vesi jää kehoon eikä suinkaan kiihdytä olemassa olevaa nestettä ulos. Myös munaisten vajaatoiminnassa voi liika juominen aiheuttaa vain lisää nestettä kehoon (toisaalta pitää juoda riittävästi).

Itse olen saanut turvotuksen pois olemalla kaksi viikkoa ilman sokeria. Olen syönyt paljon hedelmiä, mutta ei mitään herkkuosastoa.  

Vierailija
16/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta syöminen iltakuuteen mennessä. Mulla toimii. Lisäksi tehostetta siitä, että juot kuuden jälkeen vihreää teetä. 

Vierailija
17/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja kuiva valkoviini

Vierailija
18/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta löydät luonnosta nestettä poistavia yrttejä. Laita pari litraa vettä = päivän annos kannuun ja murskaa siihen koivunlehtiä. Ei maistu saunavastalla, vaan kivasti koivulle.

Vierailija
19/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käytössä sekä thyroxinia kilpirauhaslääkityksenä, että estrogeenia vaihdevuosioireisiin. Molempien puute ilmeisesti turvottaa ja kerää nestettä. Mutta olo on muuten ollut hyvä, että tuntuisivat sikäli olevan kohdillaan.

Turvotus on kyllä samanlaista kuin ennen estrogeenin aloittamista, vatsa pömpöttää ym.

Saattaa olla kyllä tämän lämpimän ajan ongelmaa, ja olen syönyt aika suolaista ja makeaa ja iltaisin viime aikoina, ja ottanut viinilasillisen silloin tällöin illalla, ja liikkunut liian vähän...

ap

Vierailija
20/21 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu jalat turvoksissa jo 12-13 vuotiaasta asti. Tutkittiin kaikki muttei mitään löytynyt. Välillä tekis mieli mennä vaan uudestaan, ehkä eniten pelottaa jos sydämessä sit kuitenkin jotain :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi