Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ottaa päähän yliampuva terveilybuumi?

Vierailija
27.06.2016 |

Kuukausittain vaihtuvat muotiruokavaliot, tupakoimattomuus, liikunta, mindfulness, päihteettömyys, fitness, superfood, ei punaista lihaa, jooga, ei prosessoitua ruokaa, varo iltaisin sinistä valoa jne jne. Kaikki varmasti hyviä asioita, mutta ilmiönä koko touhu on mennyt mielestäni överiksi jo ajat sitten. Ei myöskään auta olla huomioimatta tuota touhua kun tunkee silmille ja korville joka tuutista. Ihmiset elävät jo nyt niin vanhoiksi, että pää pettää usein ennen kehoa vrt. muistisairaudet jne. Ai niin omega 3, syö särkeä se kasvattaa järkeä..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisiakin joita ei ota päähän? :D

Vierailija
2/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä voisin sanoa että ottaa päähän. Harvemmin jaksan repiä pelihousujani mistään mutta kieltämättä tämä muutamana viime vuonna reisille räjähtänyt terveysfanatismi alkaa jo hieman hiertämään. Liikaa hyvää asiaa ja tulee ähky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisi aivan sama, mutta rasittavaa kun kaikenlaisia julistajia kaikkialla syyllistässä niitä jotka eivät tempaudu mukaan.

Vierailija
4/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kyllä päähän. Aina kun näen jonkun väkisin tehdyn jutun Jutasta tai Bull Mentulasta tekisi mieleni laittaa joka palstalle vähän faktoja kyseisistä "asiantuntijoista". Mutta annan asioiden mennä omalla painollaan, kukin edestään löytää ne tekojensa hedelmät...

5/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että terveydestä on oikeasti huolestuttu. Terveysruokabuumi takaa, että useimmissa paikoissa on jotain terveellistä syötävää. Ihan tavallisista kaupoistakin saa jo mm. chiaa ja runsaasti luomutuotteita. Ehkä sillä buumilla saa terveellisempää ravintoa kouluihin ja päiväkoteihinkin. 

Lisäksi on hienoa, että tietoa löytyy nykyään paljon. On myös mahtavaa, että erilaiset urheilulajit ovat useamman ihmisen saatavilla. 

Mutta, minua ärsyttää pakottaminen. Minua ei haittaa, että joudun kokkaamaan miehelleni ja lapsilleni lisäaineetonta, prosessoimatonta luomuruokaa, mutta minua haittaisi, jos minut pakotettaisiin tai minua kiusattaisi lopettamaan herkuttelu. Juuri kaiken maailman biggest loserit ja jutat "mikä on sinun p*skavammainen tekosyysi"-asenteensa kanssa saisivat painua hiiteen. 

Vierailija
6/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän nämä ole mitään terveysbuumeja, vaan tuiki tavallisia asioita joille on keksitty raflaavia nimiä. Marjat ja sienet metsästä ovat superfoodia ja meikkaamattomat kasvot ja lakkaamattomat kynnet ovat "nudea" ja kehon normaali liikuttelu on mainitsemisen arvoinen suoritus. Kaikesta normaalista ja tylsästä tehdään väkisin jotain hienoa.

Päivittäinen ruuanlaitto on kokkiharrastus josta otetaan kuvia someen ja juoksulenkit mitataan sports trackerilla ja lisätään Instagramiin/Facebookiin, että katsokaa kun olen sporttinen. Homeinen mökinreuhka minne sulloutuvat kaikki sisaruksen koirineen ja perheineen kuvataan Instagramiin mahdollisimman hienossa valossa ja jätetään mainitsematta se työleiri mikä siellä on. 

Grillissä kyrvähtäneestä makkarasta kuvataan parempi puoli ja lisätään siihen hieno kuvateksti: Barbeque with friends. <3  Kaikki on fantsua, upeaa, ihkua ja hienoa ja marketista ostettu Didrikssonin takki saa oman hashtagin, koska takki maksoi yli 200e. 

Näihin nykyajan pinnallisten ihmisten pelleilyihin tulisi suhtautua mielestäni suopeasti ja ymmärtävästi, kyllä ne siitä kasvavat ja ymmärtävät, että he elävät ihan taviselämää eikä sen tarvitse näyttää mitenkään erikoiselta. Lomalla voi käydä ilman, että mainostaa siitä somessa ja ulkomaillekin pääsee ilman, että hehkuttaa sitä netissä. Ja ennen kaikkea, kuntosalille voit mennä ilman, että kerrot siitä Facebookissa.

Pakko muuten kertoa hauska juttu, kun meidän lähimetsässä on alue missä jengi pitää koiriaan irti. Se pieni plantaasi on täynnä koiran kusta ja siellä kukaan järkevä ei poimi marjoja, koska alue on tunnettu siitä että siellä on elukoita joka päivä ja paljon. Eräät vaihtarit sitten kävivät aggressiivisesti poimimassa sieltä marjoja ja kuvasivat koirankusisia mustikoita superfoodina instaan ja oikein poseerasivat marjojensa kanssa. Nauratti kyllä kun tiesi, mitä ihanaa ne marjat sisältää.. 

Vierailija
7/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää eniten se niitten joidenkin julkkisten ym. kaksnaamaisuus, vedetään kaiken maailman steroidit ja muut kemikaalit kroppaan ja sitten esitetään niin tasapainoista ja terveellistä ihmistä.

Vierailija
8/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää eniten se niitten joidenkin julkkisten ym. kaksnaamaisuus, vedetään kaiken maailman steroidit ja muut kemikaalit kroppaan ja sitten esitetään niin tasapainoista ja terveellistä ihmistä.

Juu ja se lihan määrä mitä nämä kehonrakentajat vetää.. joka helkkarin päivä punaista lihaa ja kanaa, mikä määrä elukoita kuolee tämän helvetin fitnessbuumin seurauksena ja mikä määrä paksusuolensyöpään sairastuvia hormonihirmuja tulevaisuudessa meillä on?? Melanooma on toinen minkä saavat, kun grillaavat itseään solkussa ja auringossa, sillä bikinikuntoa vartenhan ne idiootit treenaa.

Nauroin pihalle mun personal trainer tutun kun kehtasi ehdottaa, että joka päivä söisin 12 kananmunan valkuaista ja lihaa kaks pakettia ja sitten tekisin treeniä kaks tuntia, että näyttäsin uikkareissa hyvältä. Siis miksi :D :D Ei hevon persien väliä mulle, mitä joku kynäniska tuumii toosastani. Ihan helvetin itsekeskeistä ja epäeettistä koko fitnesstouhu.

9/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja se lihan määrä mitä nämä kehonrakentajat vetää.. joka helkkarin päivä punaista lihaa ja kanaa, mikä määrä elukoita kuolee tämän helvetin fitnessbuumin seurauksena ja mikä määrä paksusuolensyöpään sairastuvia hormonihirmuja tulevaisuudessa meillä on?? Melanooma on toinen minkä saavat, kun grillaavat itseään solkussa ja auringossa, sillä bikinikuntoa vartenhan ne idiootit treenaa.

Nauroin pihalle mun personal trainer tutun kun kehtasi ehdottaa, että joka päivä söisin 12 kananmunan valkuaista ja lihaa kaks pakettia ja sitten tekisin treeniä kaks tuntia, että näyttäsin uikkareissa hyvältä. Siis miksi :D :D Ei hevon persien väliä mulle, mitä joku kynäniska tuumii toosastani. Ihan helvetin itsekeskeistä ja epäeettistä koko fitnesstouhu.

Mutta terveysruokabuumi on tavoittanut jo monia kehonrakentajia. Moni on kääntynyt täysin vegaaniksi, sillä se on huomattavasti terveellisempi vaihtoehto. 

Vierailija
10/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi :D :D Ei hevon persien väliä mulle, mitä joku kynäniska tuumii toosastani. Ihan helvetin itsekeskeistä ja epäeettistä koko fitnesstouhu.[/quote]

Fitness on narsismia

Vierailija
11/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsikaljamammat kiehuu kateudesta! :D

Vierailija
12/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äiti äiti ihmiset on liian terveellisiä!"

Vierailija
13/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule minä käyn salilla 4 kertaa viikossa ja sen päälle lenkkeilen koiran kanssa. Syön täysin normaalisti pääosin kasviksia, lihaa pari kertaa viikossa ja herkuttelen kun siltä tuntuu mutta välttelen arjessa sokeria, en juo alkoholia, sipsejä ehkä kerran vuodessa. Elän normaalisti, en punnitse ruokia tai vahdi kaloreita. Kehon rasvaprosentti on normaali ja kehosta löytyy kireyttä ja pehmeyttä normaalissa määrin. Lihaksisto on terve, veriarvot on hyvät, ei lääkitystä, sairauksia, migreeniä, huonovointisuutta. En edes muista, koska olisin ollut viimeksi kipeä. Joten kerro hyvä ihminen mulle nyt, että miksi minun pitäisi syödä 12 kananmunan valkuaista päivässä ja potea kateutta näitä idiootteja kohtaan, jotka niin tekee ? :D:D Oot kyllä vähä-älyinen.

Vierailija
14/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vooooi, etkö keksiny omaperäisempää kommenttia? *Ota tästä protskubanaanilettu rahkalla niin pysyy verensokerit kasassa*

Vierailija
15/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. :D mullaki pari kaveria ilmotti kovaan ääneen minulle ja varmasti kaikille tuttaville piireissään että: "ME ALOITAMME YHDESSÄ FITNESS-ELÄMÄN EMMEKÄ SYÖ ENÄÄ MITÄÄN EPÄTERVEELLISTÄ" no joo, ei tainneet tietää että esim. venhäleipä, juusto, makkara tms. on sitä epäterveellistä myös. no ei kestänyt monta päivää kun ne alkoivat taas syödä karkkiakin. ei siinä, kaikkee täytyy kokeilla, mutta vois ens kerral sit eka kokeilla onnistuuko tuollainen ns. elämäntapamuutos ennen kuin menee kovaan ääneen kuuluttamaan siitä kaikille. ihan saatanan noloa.

Vierailija
16/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitnessbuumi on ortoreksian piilottelua ja suomalainen mustikka on moninkertaisesti terveellisempää kuin chiat tai gojit. Nimim. Fysioterapeutti ja extreme lajien kuntosaliohjaaja, joka on nähnyt läheltä

Vierailija
17/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta pudottajaa vaivaa huumeskandaali ja se, että joku tutkimusryhmä tuli siihen tulokseen, että kropat menee ikuiselle säästöliekille, joten lähes kaikki ohjelmassa olleet on lihoneet takaisin. http://www.thewrap.com/biggest-loser-drugs-weight-loss/

Siinä meille esimerkillinen tapa pudottaa painoa. Pari piriä ja jo jaksaa juosta!

Vierailija
18/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule minä käyn salilla 4 kertaa viikossa ja sen päälle lenkkeilen koiran kanssa. Syön täysin normaalisti pääosin kasviksia, lihaa pari kertaa viikossa ja herkuttelen kun siltä tuntuu mutta välttelen arjessa sokeria, en juo alkoholia, sipsejä ehkä kerran vuodessa. Elän normaalisti, en punnitse ruokia tai vahdi kaloreita. Kehon rasvaprosentti on normaali ja kehosta löytyy kireyttä ja pehmeyttä normaalissa määrin. Lihaksisto on terve, veriarvot on hyvät, ei lääkitystä, sairauksia, migreeniä, huonovointisuutta. En edes muista, koska olisin ollut viimeksi kipeä. Joten kerro hyvä ihminen mulle nyt, että miksi minun pitäisi syödä 12 kananmunan valkuaista päivässä ja potea kateutta näitä idiootteja kohtaan, jotka niin tekee ? :D:D Oot kyllä vähä-älyinen.

Just joo Kaloriina Mammanen.. :D

Vierailija
19/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep. :D mullaki pari kaveria ilmotti kovaan ääneen minulle ja varmasti kaikille tuttaville piireissään että: "ME ALOITAMME YHDESSÄ FITNESS-ELÄMÄN EMMEKÄ SYÖ ENÄÄ MITÄÄN EPÄTERVEELLISTÄ" no joo, ei tainneet tietää että esim. venhäleipä, juusto, makkara tms. on sitä epäterveellistä myös. no ei kestänyt monta päivää kun ne alkoivat taas syödä karkkiakin. ei siinä, kaikkee täytyy kokeilla, mutta vois ens kerral sit eka kokeilla onnistuuko tuollainen ns. elämäntapamuutos ennen kuin menee kovaan ääneen kuuluttamaan siitä kaikille. ihan saatanan noloa.

Itse et edes yrittänyt. Miten noloa se on?

20/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fitnessbuumi on ortoreksian piilottelua ja suomalainen mustikka on moninkertaisesti terveellisempää kuin chiat tai gojit. Nimim. Fysioterapeutti ja extreme lajien kuntosaliohjaaja, joka on nähnyt läheltä

Uskon myös sen olevan ortoreksian hyväksytty manifestoitumismuoto (nimim. ortorektikon vaimo). Mutta kuinka voit verrata mustikkaa ja chiaa keskenään? Esim. omegoiden suhteen? Syö sinä omegasi mustikoista sitten, me muut otamme ne huomattavasti helpommin vaikkapa chiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi