Spironolactone ja kuukautiset
Onko kokemusta lääkkeestä? Miten on vaikuttanut kuukautisiin?
Minulle ihotautilääkäri kirjoitti hiustenlähtöön, ja antoi ohjeeksi syödä vain kolme ekaa viikkoa kuukautiskierrosta. Pääsin aloittamaan lääkkeen vasta kp 3, mutta lääkärin mukaan tämä oli ok.
Tarkoitus oli pitää tauko viikkoa ennen kuukautisia, mutta söin vahingossa pari päivää tuon yli. Ja kun pari päivää olin ehtinyt pitää taukoa, tulivatkin kuukautiset. Kolme-neljä päivää etuajassa. Ajattelin, että kyseessä on vain pientä tiputtelua, mutta kunnon menkat tässä on tullut. Lääkärin ohje oli, että lääke aloitetaan taas kp 1, joten ei muuta kun syömään taa lääkettä vaivaisen 2 päivän tauon jälkeen.
Pelottaa, että kierto menee kokonaan sekaisin. Ja mistä tiedän, milloin taas uudet menkat alkavat ja eli milloin aloittaa pilleritön tauko.
Koskaan aiemmin kuukautisten kanssa ei ole ollut mitään häikkää, tulleet päivälleen, ja olen sentään 39-vuotias. Heti imetyksen jälkeenkin kierto on toiminut moitteettomasti.
Mietin, että kauanko uskallan kokeilla näitä lääkkeitä. Vaarana kuitenkin on, että tulee anemia, ja se itsessään aiheuttaa hiustenlähtöä. Vaikea sanoa toimiiko lääke hiustenlähtöön, koska vasta reilu 3 viikkoa olen sitä syönyt.
Nostan.