Vanhempien kuuluu elättää lapsensa 24-vuotiaaksi asti.
Kaikki pitää maksaa: asuminen, ruoka, vaatteet jne. Mitään ei saa vaatia vastineeksi.
Kommentit (13)
No voi PASKA! Olen ollut omillani 15 vuotiaasta asti.. saanko nyt 42 vuotiaana lähettä laskun vanhemmille, tuosta puuttuvasta 9:stä vuodesta? =D
LOL sori ei tuu tapahtuun, olen yksinhuoltaja. Parasta mitä lapselle voin antaa on yrittää käyttää kaikki suhteet, että saa ekan kesätyöpaikan ja ekan harjoittelupaikan. Sanon sille että nyt teet töitä niin ettei ole mitään sanomista. Sitten on omillaan. Mutta hyvin se pärjää!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä menee noin.
Millä perusteella?
Mihin tämä väite perustuu? saahan yksin asuva esim. asumistukea? jos oikeasti olisi jossain määritelty tommoinen "elatus ikä", niin eikö silloin jäisi ne asumistuet ja toimeentulotuetkin nuorilta aikuisilta saaamatta? Vai onko tämä vaan ap:n (mielestäni jokseenkin typerä) mielipide?
Entä kuka elättäisi alle 24-vuotiaana omia lapsia saaneet? Eikös lapsenteko nykyään ala turhan myöhään, joten isovanhemmatko nämä kolme polvea elättäisivät juuri kun itse jäisivät viisikymppisinä työttömiksi ilman toivoa uudesta työstä? Vai olisiko tuo Kreikan malli hyvä, eläkeläinen elättää ja kotonaan majoittaa ja ruokkii niin monta sukulaistaan kuin suinkin pystyy hengissä pitämään?
Siis 18-vuotiaana synnyttänyt joutuu hylkäämään 6-vuotiaan lapsensa? Hirvittäviä mielipiteitä.
En ihan noin jyrkästi sanoisi, mutta kieltämättä itsekin hieman ihmettelen niiden vanhempien moraalia, jotka työntävät juuri täysi-ikäistyneet lapsensa sossun asiakkaiksi ja kieltäytyvät maksamasta enää mitään. Eri asia, jos on kysymys itsekin sosiaalituilla elävästä, silloinhan rahaa ei oikeasti ole annettavaksi kun kaikissa laskelmissa täysi-ikäinen lapsi tippuu pois, mutta jos sitä lasta oli varaa elättää alaikäisenä niin ei ne varat yhtäkkiä lopu täysi-ikäistymiseen.
Toisella paikkakunnalla opiskelevat, työssäkäyvät ynnä muut ovat eri juttu, itse puhun näistä, joiden on pakko muuttaa pois kotoa vanhempien painostuksen vuoksi tai jotka kotona asuvina nostavat toimeentulotukea. Sellaisten vanhempien toiminta hämmästyttää minua.
Vierailija kirjoitti:
Siis 18-vuotiaana synnyttänyt joutuu hylkäämään 6-vuotiaan lapsensa? Hirvittäviä mielipiteitä.
Mitä ihmettä tarkoitat tällä???
Up