Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi 20-vuotiaan pitäisi huolehtia itse itsestään ja asioistaan.

Vierailija
27.06.2016 |

Aikuinen ihminen kantaa vastuun omasta elämästään, parikymppiseltä nuorelta sitä ei voi vaatia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias on jo aikuinen. Itse sen ikäisenä asuin jo omassa kodissa ja elätin itseni täyspäivätyöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin kaksikymppisenä omilleni, eihän sitä enää niin vanhana kehdannut loisia vanhempien kustannuksella.

Vierailija
4/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen kantaa vastuun omasta elämästään, parikymppiseltä nuorelta sitä ei voi vaatia.

Koska sitten APn mielestä alkaa aikuisuus?

Vierailija
5/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun asuu avopuolison kanssa yhteisessä kodissa, niin eipä sinne äitiä kaivata huushollaamaan, onneksi. Työssäkäyvät nuoret huolehtivat itse omasta elämästään ja syksyllä aloittavat opinnot taas.

Vierailija
6/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20v on aikuinen ihminen. Jos sinua on lellitty tai sinä lellit lapsiasi vielä yli 18v ikäisenä on se vain sinun oma häpeäsi eikä muiden tarvitse ottaa sitä huomioon vaan he voivat kohdella lastasi, kuin aikuista joka hän ikänsä puolesta onkin.

Vierailija
7/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohoijaa!!  Itse lähdin kotoa 19 vuotiaana ja sen jälkeen olen luottanut omiin siipiini. Vanhemmat auttoivat kotoa poismuutossa , sain lahjaksi mikroaaltouunin ja silitysraudan. Muutenkin kyllä tiedän, että saan apua, jos pyydän. Mutta on hieno tunne, kun selviää omillaan!

Saahan parikymppinen jo äänestämällä osallistua valtakunnantason asioihin, miksei sitä samalla tavalla voi ottaa vastuuta myös omasta elämästään??

Vierailija
8/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuossa iässä monet haluavat päättää jo omista asioistaan ja käyttävät itsemääräämisoikeuttaan ja lain mukaan ovat oikeudellisessa vastuussa, samoin käyttävät äänioikeutta.

Jos toisin, silloin nuori pitäisi olla vanhempiensa holhouksessa ja päätösvalta nuoren asioihin.

Vierailija
9/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuuteen kuuluvat tiedot ja taidot eivät ilmesty mistään esimerkiksi 30-vuotiaana, vaan niitä opetellaan lapsuudesta alkaen. Parikymppisenä opettelun pitäisi olla siinä vaiheessa, että nuori aikuinen pärjää pääsääntöisesti itse. Siinä vaiheessa edellisen sukupolven pitää antaa tilaa nuoren levittää omat siipensä :)

Vierailija
10/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi

Vierailija
11/11 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisuuteen kuuluvat tiedot ja taidot eivät ilmesty mistään esimerkiksi 30-vuotiaana, vaan niitä opetellaan lapsuudesta alkaen. Parikymppisenä opettelun pitäisi olla siinä vaiheessa, että nuori aikuinen pärjää pääsääntöisesti itse. Siinä vaiheessa edellisen sukupolven pitää antaa tilaa nuoren levittää omat siipensä :)

Näin on ja nimenomaan vanhemman pitää osata luopua lapsestaan ja iloita siitä, kun nuori pärjää omillaan. Vanhempi voi olla tukena, mutta suunta on pesästä pois potkiminen! Niinhän kaikki muutkin eläinlajit tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi