Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen narkomaani kasvattaa unikoita pihalla, jossa lapseni leikkii

Häh?
27.06.2016 |

Olenko tiukkapipo, kun tämä loukkaa minua? Loukkaa siksi, että kyseinen henkilö on aiheuttanut paljon pelkoa ja surua meille huumeaikanaan ja minusta tuntuu, että hänellä on joku agenda nyt ylläpitää huumeiden gloriaa kasvattamalla unikoita pihallaan.

Kiinnitin asiaan huomiota, kun kävin viimeeksi ja katselin uutta kukkapenkkiä, johon olin aiemmin tuonut mielestäni kauniita kukkia. Niiden sijaan penkissä oli rumia varsia. Mies tuli minulle hiljaa kertomaan, mitä unikoita siihen oli pitkän tutkimisen jälkeen istuttanut. Myöhemmin googlasin lajikkeen ja se löytyi esim. huumemyönteisistä keskusteluista, jossa käytiin läpi sitä, kuinka kasvia voi käyttää päihtymiseen.

Kysyin vaimoltansa, että miksi pihaan on istutetettu myrkyllisiä kasveja, kun siellä leikkii paljon pieniä lapsia. Hän ei tiennyt, mitä kasvit ovat. Olisihan paljon kivoja myrkyttömiäkin vaihtoehtoja. Muutenkin mietityttää ja harmittaa, että miksi mies minulle vihjailee tutkineensa kyseisiä kasveja ennen istutusta? Hän tietää, että huumeasiat ahdistavat minua. Vaaimolleen ei ole kuitenkaan sanonut mitään. Minulle tästä tulee kyllä mieleen jotain negatiivista. Mutta ei siitä voi puhua ääneen, koska minua pidettäisiin höyrähtäneenä. Mistään kyseisen henkilön puuhista ei voi puhua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitti

Vierailija
2/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi leikkii tämän henkilön kukkapenkissä?

Vierailija
4/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Lapsilla tulee menemään pää ihan pyörälle nyt, kukkien katselusta ja haistelusta.

Vierailija
5/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pointtini ei ehkä suoranaisesti ollut, se, että lapset olisi jotenkin vaarassa kyseisistä kasveista. Enemmänkin se, että voiko henkilöön luottaa. Hän on toisaan paljon hallaa tehnyt meille omilla sekoiluillaan ja minusta tuntuu, että kukkavalinnat alleviivaavat hänen huumemyönteisyyttään. Olen aiemmin vuosia sitten löytänyt hänet mm. keittelemästä unikkoteetä.

Ei tässä muuten, mutta kyseinen mies on isäni ja hänen päihdesekoiluja tässä on lapsuudessa ihan tarpeeksi tullut katsottua. Ja jotenkin nuo unikot menee vertauskuvallisesti "ihon alle". mminulla. Toivoisin, että hän nyt vaihtaisi suuntaa. Ihan myös vertauskuvallisestikin luopumalla unikoiden kasvattelusta. Osoittaisi meille muille, että arvostaa lapsiaan. Jos joku voi tämän ymmärtää.

Vierailija
6/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat olevan höyrähtänyt ja tämän tietäen naapurisi vedättää sinua nyt. :D

Unikko on kaunis kasvi, mutta joo, kamalan lyhytikäinen.

Vierailija
7/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi tavallisessa unikossa ei mitään ooppiumia ole, jos sitä pelkäät. Pitää olla nimenomaan Ooppiumunikko ja ei ehkä kovin helppoa saada taimia/siemeniä.

Vierailija
8/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut naapuri, vaan isäni, jonka sekoiluja olen lapsuuteni saanut seurata. Olen väsynyt kaikkeen, mikä viittaa päihteilyyn. Ehkä olen tyhmä tiukkapipo.  Itsellänikin on unikoita pihallani, mutta valitsin lajeja, joita ei voi käyttää päihtymiseen.

Halusin vain purkkaa pahan mielen jonneki (tänne), kun meill'ä ei voi mistää puhua ääneen.

AP

Vierailija
9/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella nolla pistettä, sisällön (sen vähän mitä nyt jaksoin lukea) perusteella myöskin nolla.

Vierailija
10/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi tavallisessa unikossa ei mitään ooppiumia ole, jos sitä pelkäät. Pitää olla nimenomaan Ooppiumunikko ja ei ehkä kovin helppoa saada taimia/siemeniä.

Ihan saa siemeniä kaupasta. Ja "valmiita" siemenkotia kukkakaupoista. Tosin jotkut kukkakaupat ovat lopettaneet myynnin. Venäjällä aikoinaan oltiin edistyksellisimpiä ja raakaoopiumi oli luokiteltu huumeeksi.

Ja ne mausteena myytävät unikonsiemenetkin ovat nimenomaan oopiumunikon siemeniä.

Vierailija
11/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten on parempi leikkiä kadulla kuin tuollaisella huumeviljelmällä.

Vierailija
12/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle mummolla on kukkapenkissään unikoita, ja lapsenlapset leikkivät ihan tyytyväisinä vieressä.

Oikeasti tavallisista kukkapenkin unikoista tuskin mitään huumetta saa, eikä ole lapsillekaan vaarallisia.

Vierailija
13/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläsi on varmaan myös vaarallisesti katseleva koira.

Vierailija
14/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps,  myönnetään, otsikko ehkäpä väärin muotoiltu. Mutta pointti ei tosiaan ollut kuitenkaan, että kasveista olisi suoranaisesti lapsille vaaraa. Vaan henkilön asenteessa korjattavaa. Toivoisin, että vihdoin lopettaisi päihteiden ihannoimisen ja alkaisi kunnioittaa/arvostaa omaa perhettään. Ja haluaisi kaikin tavoin tarjota myös niille tässäkin ketjussa useasti mainituille lapsille terveen esikuvan ihmisestä, joka ei jää kiinni sekoilumenneisyyteen edes vertauskuvallisella tavalla. Hän siis näyttää tieten valitsevan juuri tietynlaisia kasveja pihalleen (voimakkaita), vaikka tietää niiden muistuttavan sekavasta menneisyydestä (mm. heroiini). Hänellä oli (kai sitten) kivaa, muilla helvettiä. Muutama vuosi sitten laittoi kannabista pihalle. 

AP

Vierailija
15/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysymys: höyryääkö hän lapsille että tuo on unikko ja siitä saa nannaa sekoboltsituotetta, aijai kun tekee höpöä.

Jos ei, niin... No, lapsi ajattelee että tuossapa on kukka. Nätti kukka. Ja se siitä.

Vierailija
16/16 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa nyt sentään höyryää lapsille. Mutta kun luottamus on mennyt kyseiseen henkilöön aikanaan.. Minulle hän muistikuvani mukaan kerran markkinoi teininä, että voisin jotain poltella, mutta olin niin tiukkapipo, etten siihen ryhtynyt. Varmaan nyt jo vanhempana vähän viisastunut hänkin.

No, kukka on vain kukka. Nämä minun omat kokemani harmit ja menneisyyden haamut minun on käsiteltävä jossain erikseen. Ne on jotenkin pullahtaneet esiin lapsen saamisen myötä. Ehkä siksi nyt tällaiset pienet (?) asiat, kuten "väärä" kukka saa minut hermostumaan.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi