Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sun pitäisi käyttää 100 euroa astioihin...

Vierailija
26.06.2016 |

...mitä ostaisit?

Perusjutut olemassa, haen vaihtelua ja tavallaan yhtenäisyyttä. En haluaisi mitään Kaukoidässä valmistettua. Konepestävyys ehdoton vaatimus.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikee satasella saada yhtenäistä, laadukasta astiastoa ...

Teemaa saa perin hengen perusjutut...

Vierailija
2/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Teemaa ja monia muitakin tunnettuja astioita saa käytettynäkin... Mutta ennen hankintaani miettisin, että mitä "ylimääräistä" oikeastaan tarvitsisin, vaikka voisiko piristystä hakea, vaikka vain lautasliinoja vaihtamalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeaa :DD

Vierailija
4/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos idea olisi saada mahdollisimman paljon astioita, ostaisin niitä esim Ikeasta.

Muuten käyttäisin rahan erittäin laadukkaaseen paistinpannuun, mutta siihen ei satanen riittäisi.

Vierailija
5/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin pari sataa lisää, sitten voisi jo jotain saadakin.

Vierailija
6/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yllä luki, että "perusjutut on". Eli nyt saa ihan kertoa, mitä ostaisi, jos olisi satanen ylimääräistä. Tykkään simppeleistä, skandinaavisista astioista mix&match-periaatteella, mm. Kiltaa on eri väreissä. Ja tosiaan haluaisin muualla kuin Kaukoidässä valmistettuja astioita.

Vierailija
7/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän satkulla saa kuin pari lautasta.

Vierailija
8/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydentäisin vaillinaista teekalustoani. Minulla on siis erikseen teekalusto (Portmeirionin Botanic Blue) ja minulla on vasta murto-osa kaikesta mitä kokonaiseen settiin kuuluu. Tuo teekalusto ei ole mitenkään yhteneväinen muiden astioideni kanssa mutta ei tarvitse ollakaan koska en käytä muita astioitani sen kanssa samaan aikaan. Teekalustoa käytän lähinnä kun on vieraita ja osaa siitä kun itse juon teetä.

Vierailija
9/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yllä luki, että "perusjutut on". Eli nyt saa ihan kertoa, mitä ostaisi, jos olisi satanen ylimääräistä. Tykkään simppeleistä, skandinaavisista astioista mix&match-periaatteella, mm. Kiltaa on eri väreissä. Ja tosiaan haluaisin muualla kuin Kaukoidässä valmistettuja astioita.

No sitten saat unohtaa arabian astiat.

Vierailija
10/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin jotain kivoja lasilautasia. Veikkaan, että lasiastiat on seuraava trendi.

Vierailija
11/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satku ei riittäisi mihinkään

Vierailija
12/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos idea olisi saada mahdollisimman paljon astioita, ostaisin niitä esim Ikeasta.

Muuten käyttäisin rahan erittäin laadukkaaseen paistinpannuun, mutta siihen ei satanen riittäisi.

Laadukkaan testivoittaja valurautapannun saa viidellä kympillä ja kestää sen 100 vuotta hoidettuna. Etteikö riitä?

Sinkkumies

Vierailija
13/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin jotain kivoja lasilautasia. Veikkaan, että lasiastiat on seuraava trendi.

Mä olisin veikkaamassa, että ovat menossa jo pois päin.

Vierailija
14/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä nää astia aiheiset postaukset tulee? ketä kiinnostaa jotkut astiat :D 

Vierailija
15/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaan testivoittaja valurautapannun saa viidellä kympillä ja kestää sen 100 vuotta hoidettuna. Etteikö riitä?

Sinkkumies

No ei tietenkään kun naapurin Irmalla on pannu joka maksoi 80€.

Vierailija
16/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 100 olisi käytössä, niin ostaisin pari tavallista lautasta, syviä lautasia riittävästi. No näillähän jo sitten pärjääkin. Pienet lautaset olen vienyt varastoon, kun ei niitä mihinkään tarvitse. Muovilautaset joita käytän retkeilyssä ajavat pienen lautasen virkaa, jos sellaista kerran kuussa "tarvitsee". 

Tee kupit ja sen sellaiset heitin jo 10 vuotta sitten mäkeen. Muutama niistä tosin hajosi omia aikojaan. Eipä niille mitään todellista käyttöä ole ollut. Kahvit juon kuksasta ja termosmukista.

Ja näillä tulee loistavasti toimeen, eikä tiskikasojakaan kerry, kun nuo pari lautasta on aina pakko pestä.

Sinkkumies

Vierailija
17/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei nyt vieläkään valjennut, että haluatko kuulla, mitä muut ostaisivat,  vai pyydätkö vinkkejä itsellesi. 

Tuolla satasella ei tosiaan montaa astiaa saa. Ikeasta toki, mutta valmistusmaa on sitten mitä on.

Itse en varsinaisesti tarvitse mitään astioita, mutta jos nyt olisi pakko jotain ostaa, niin hankkisin muutaman ison mukin. Aamukahvini on iso latte, joka olisi kiva juoda vaikka näistä:

https://store.iittala.fi/Muotoilijat/Klaus-Haapaniemi/Taika-Muki-04-l-v…

https://store.iittala.fi/Brandit/Iittala/Tanssi/Tanssi-Muki-04-l/p/K365…;

Vierailija
18/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Teemaa ja monia muitakin tunnettuja astioita saa käytettynäkin... Mutta ennen hankintaani miettisin, että mitä "ylimääräistä" oikeastaan tarvitsisin, vaikka voisiko piristystä hakea, vaikka vain lautasliinoja vaihtamalla? 

Varmaan tarvitsisin vähän tasaista täydennystä, raivasin juuri huonokuntoisia astioita pois. Tuntuu vain tylsältä alkaa metsästää jotain Kiltaa, jota liikkuu lähinnä tummanvihreänä ja mustana.

Eli jotain, joka sopisi näiden 50-60-lukujen Arabioiden kanssa, mieluummin vaaleaa kuin tummaa.

Vierailija
19/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydentäisin vaillinaista teekalustoani. Minulla on siis erikseen teekalusto (Portmeirionin Botanic Blue) ja minulla on vasta murto-osa kaikesta mitä kokonaiseen settiin kuuluu. Tuo teekalusto ei ole mitenkään yhteneväinen muiden astioideni kanssa mutta ei tarvitse ollakaan koska en käytä muita astioitani sen kanssa samaan aikaan. Teekalustoa käytän lähinnä kun on vieraita ja osaa siitä kun itse juon teetä.

Jos ei ole yhteneväinen, niin en suostu kupeistasi juomaan teetä!

Sinkkumies

Vierailija
20/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satku ei riittäisi mihinkään

No saa kertoa kalliimpiakin vaihtoehtoja, lähinnä pointtina oli, että ei olla ostamassa kokonaista astiastoa, kun sellainen ei kaappiin nykyisten lisäksi mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme