Miksi fb-kavereiden poistaminen tuntuu niin radikaalilta?
Vaikka ei pidä siitä ihmisestä, mutta joutuu olemaan tekemisissä esim. poikaystävän kautta. Mulla yks sellainen tyyppi ja mietin poistanko vai en. En tarvi jaxuhaleja vaan ihan vaan mielipiteitä.
Kommentit (16)
Se jotenkin paljastaa, etten pidä hänestä. Haluaisin hoitaa homman tyylikkäästi. Ap
Ja olisko seuraava tapaaminen vaivaannuttava kun on huomannut tulleensa poistetuksi. Ap
Ei sitä facea oo tarkoituskaan ottaa niin vakavasti. Mulla on esim. entisiä luokkakavereita yms. joiden kanssa en oo tekemisissä facea enempää. Mä vaan en koskaan julkaise siellä mitään sellaista mistä en vois kertoa kenelle tahansa. Eli ei mitään; Kävin tänään lenkillä kummempaa.
Itselläni on fb kavereina vain sellaisia joita tapaan muutenkin. Yhtäkään ei ole tarvetta poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja olisko seuraava tapaaminen vaivaannuttava kun on huomannut tulleensa poistetuksi. Ap
Jos joku poistaa sut kavereistaan niin otatko itseesi ja vaivaannut jos näet jossain? SInä siis koet velvollisuudeksi pitää kaverilistallasi ihmisiä joista et pidä vai onko sulle vaan tärkeää että sulla on joku tietty määrä kavereita siellä?
Miksi et hoitaisi ystävyyssuhdettasi jos se voi huonosti?
Ajatteletko että sun ajatusmaailma saattaa olla vähän liian tiukkis? Yllättääkö että saatat olla ajatuksiesi kanssa melkolailla yksin vai onko sulla kuvitelma että kaikki on niinkuin sinä?
Oletko suoriutuja? Feikkaatko? Ja onko sulla ympärilläsi suojamuuri jonka takana olet piilossa?
Näillä kysymyksillä haen takaa sitä että miksi kuvittelet mitä mieltä muut ovat ja miksi heidän ajatukset olisi jotenkin alemmat/ylemmät? -Miksi se kiinnostaa?
Hesus mikä kyökkipsykologi tuo no:8
Jaa, kyllä poistaminen on töykeää.
Olet sosiaalinen ja tunteva ihminen, joka tietää miltä tuntuu tulla jätetyksi ulkopuolelle. Vaikka kyse ei olisikaan mistään tärkeästä ystävyyssuhteesta, pistää se kuitenkin miettimään miksi on tullut "hylätyksi".
Poista vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku poistaa sut kavereistaan niin otatko itseesi ja vaivaannut jos näet jossain? SInä siis koet velvollisuudeksi pitää kaverilistallasi ihmisiä joista et pidä vai onko sulle vaan tärkeää että sulla on joku tietty määrä kavereita siellä?
Miksi et hoitaisi ystävyyssuhdettasi jos se voi huonosti?
Hän ei siis ole ystäväni, vaan miehen hyvä ystävä. Eikä mulle merkkaa kavereiden lukumäärä pätkääkään. Ehkä todellakin mietin liikaa. Rasittavaa.
Miksi poistaa? Voithan piiloittaa hänen julkaisunsa ja omat julkaisut tältä tyypiltä,niin et edes muista että olette frendejä.
Aina sanotaan että "älä ota facebookia niin vakavasti",vaikka suurin osa aikuisistakin ihmisistä ei muuta tee kuin kalastaa tykkäyksiä,pettyy kun ei kuvia kommentoida,julkaisuja huomioida tai tuttu poistaa facelistalta.Näin on!
Ihan rehellisesti.Kyseinen hlö takuulla miettii jossain vaiheessa miksi poistit ja saattaa jopa loukkaantua.
No mä nyt siirsin sen rajoitettu-listalle. Eli eräänlainen kompromissi. Kiitos asiallisista vastauksistanne :). Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä poistaminen on töykeää.
Ei yhtään sen töykeämpää kuin se, että siellä roikkuu tyypit joista ei koskaan kuulu yhtään mitään! En kaipaa sellaisia ystäviä, en edes faceen. Siivoan siellä säännöllisesti.
Minä ainakin pidän Facebookia tärkeänä ja sosiaalista vastavuoroisuutta siellä tärkeänä. Jos yhtäkkiä joku tuttava tai kaveri lakkaisi kiinnittämästä kuulumisiini mitään huomiota, vaikka aiemmin on ollut osallistuva, niin taatusti ihmettelisin. Pahoittaisin jopa mieleni. Varsinkin tuntuisi kamalalta, jos yhtäkkiä poistaisi koko kaveruuden.
Jäisin ihan varmasti pähkäilemään mitä pahaa olen tehnyt, liikkuuko kylillä jokin kummallinen valhe.
Hyvin etäisen ihmisen katoaminen ei tuntuisi kauhealta, arvelisin hänen "siivonneen" pois kontakteja, joiden kanssa ei vain ole tekemisissä yhtään. Poistan itsekin sellaisia ihmisiä, jotka eivät IKINÄ kirjoita mitään eivätkä edes jaksa klikata tykkäyksen tykkäystä. Sosiaalinen media ei ole mielestäni sosiaalista noin.
Jos haluaa käyttää Facea vaikkapa ryhmien takia, niin ehkei kannata pyydellä sinne kavereita turhaan.
itse poistan aina ihmisen kun tulee synttäri ilmoitus ja en ole muutamaan kuukauteen ollut yhteydessä