Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako? Rikosilmoitus

Vierailija
26.06.2016 |

Eli riidan päätteeksi mies kävi kimppuuni ja nyt on naama verillä. Auttaako ilmo, kun kaikki tapahtui riitatilanteessa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai auttaa, jos tiedät mitä haluat saavuttaa.

Vierailija
2/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, mutta jos kyseessä oli riita niin käytitkö myös itse väkivaltaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako ilmo, kun kaikki tapahtui riitatilanteessa?

En ihan ymmärtänyt, ei pahoinpitely ole sallittua oli riita tai ei. Yleensä pahoinpitelyt tapahtuu riitatilanteessa, harvemmin silloin kun on molemmilla mukavaa.

Vai tarkoittaako riitatilanne sitä, että itse hyökkäsit miehesi kimppuun ja hän vain puolusti itseään ja sinä sait siinä rytäkässä vammoja?

Vierailija
4/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. riidan aloittaminenkaan tee väkivallasta oikeutetumpaa, joten se mikä johti väkivaltaan on se ja sama, ellet sitten itse ollut mukana tekemässä väkivaltaa. Tekisin sinuna ilmoituksen, sinun ei tarvitse vaatia rangaistusta edes (syyttäjä päättää), saattaisin todellakin poliisin tietoon. Itse annoin väkivallan tapahtua niin monta kertaa, kunnes sain sellaiset vammat, että en voinut olla ilmoittamatta, se on hänelle myös sellainen merkki, että toivottavasti tajuaa miten vajavasta asiasta oli kyse.

Vierailija
5/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei esim. riidan aloittaminenkaan tee väkivallasta oikeutetumpaa, joten se mikä johti väkivaltaan on se ja sama, ellet sitten itse ollut mukana tekemässä väkivaltaa. Tekisin sinuna ilmoituksen, sinun ei tarvitse vaatia rangaistusta edes (syyttäjä päättää), saattaisin todellakin poliisin tietoon. Itse annoin väkivallan tapahtua niin monta kertaa, kunnes sain sellaiset vammat, että en voinut olla ilmoittamatta, se on hänelle myös sellainen merkki, että toivottavasti tajuaa miten vajavasta asiasta oli kyse.

*vakavasta

Vierailija
6/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löitkö sä vai et?

Vierailija
7/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako ilmo, kun kaikki tapahtui riitatilanteessa?

En ihan ymmärtänyt, ei pahoinpitely ole sallittua oli riita tai ei. Yleensä pahoinpitelyt tapahtuu riitatilanteessa, harvemmin silloin kun on molemmilla mukavaa.

Vai tarkoittaako riitatilanne sitä, että itse hyökkäsit miehesi kimppuun ja hän vain puolusti itseään ja sinä sait siinä rytäkässä vammoja?

Meillä on ollut jonkin verran erimielisyyttä eräästä asiasta. Kun puhuimme asiasta mies laittoi korvanapit eikä kuunnellut. Kiskasin kuulokkeet pois, jonka jälkeen mies kävikin kimppuun :(

ap

Vierailija
8/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus. Poliisi sitten päättää johtaako se mihinkään. Sen voi tehdä myös ilman, että vaatii rangaistusta, jos niin haluaa.

Vierailija
9/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naamasi oli veressä? Jos et käynyt lääkärilläkään ja nyt jälkikäteen mietit että teetkö ilmoituksen niin et ehkä pysty mitään todistamaan...

Vierailija
10/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta on yhteiskunnassamme kiellettyä ja yleensä ajatellaan, että pahoinpitelijän toimet pitää alistaa virkakoneiston tutkittavaksi ja sitten yhteiskunnan antaa hänelle tuomio jos tekijä on rikokseen syyllistynyt... Tuota voi pitää selkeänä lähtökohtana, mutta henkilökohtaisesti ajattele, että kun kyseessä on perheväkivalta niin kaikkein tärkeintä on että tuo ei toistu.

Elimme noin 5 vuotta sitten vaimoni kanssa sellaista vaihetta, että riitelimme todella usein. Riidat äityivät aivan mahdottomiksi, molemmat rikkoivat tavaroita ja huusimme kuin hullut. Kerran vaimoni tuli "iholle kiinni" ja huusi jotain, että lyön sinua.. No minä sitten tönäsin vaimoni niin, että hän kaatui lattialle ja lähdin pois.. Sovimme tuon riidan ja sanoin vaimolleni, että jos vielä joskus teen sinulle jotain fyysisesti niin otan samantien itse eron... Vaimoni oli sitämieltä että eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ollut... Itse en vain hyväksy itseltäni väkivaltaista käytöstä ja pelkään, että jos siihen kerran sortuu niin siitä tulee helposti tällainen "normaali ongelmien ratkaisumalli". On suhteita, joissa riidat ratkotaan aina väkivallalla...

Viestini sinulle on siis, se että pidä huoli ettei suhteestanne tule sellaista, että siinä käytetään väkivaltaa ongelmien ratkaisuun... Arvioi itse kannattaako asiasta ilmoittaa poliisille vai luotatko siihen että jos asian sovitte niin tämä ei enään toistu...

Vierailija
11/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanotaan naiselle jolla on kaksi mustaa silmää? Ei mitään, hänelle on sanottu jo kahdesti.

Vierailija
12/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävit miehen kimppuun ensin?

Lääkärin kautta rikosilmoitusta tekemään.

Vierailija
13/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos se on kimppuun käymistä että kiskasen korvanapit pois korvilta, niin kyllä kai sitten..

Ja kasvot ovat täynnä naarmuja, koska mies viilsi juomatölkillä kasvoihin

Ap

Vierailija
14/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvanappien pois otto EI ole käsiksi käymistä tai väkivaltaa, vinkiksi vain. Tölkillä kasvoihin (! voi jäädä pysyviä arpia) taas on törkeä pahoinpitely jo sillä perusteella, että on käytetty nk kättä pidempää.

Vierailija
15/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se on kimppuun käymistä että kiskasen korvanapit pois korvilta, niin kyllä kai sitten..

Ap

Tuo on tietysti huonoa käytöstä sinulta, mutta ei kimppuun käymistä. Huono käytös ei oikeuta väkivaltaa. Mene nyt ihmeessä lääkärille näyttämään vammasi, kerro että kyseessä oli pahoinpitely. Ja tee se rikosilmoitus. Vaarana voi olla se, että väkivalta toistuu ja ikään kuin tulee "normaaliksi", niin että totutte siihen ja ajattelette ehkä kumpikin, että mitä pienistä vaikka väkivallasta tulisikin koko ajan asteittain rajummaksi. Satun tietämään, että sellainen on hyvin yleistä väkivaltaisissa parisuhteissa.

Vierailija
16/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerroppas nyt ihan tarkasti miten se tilanne sinusta meni... Siis viilsi juomatölkillä??? Siis menikö se niin, että otit napit pois ja mies huitaisi kädessään olleella juomatölkillä jossa oli terävä reuna vai hakiko mies oikein varta vasten jotain terävää käsiinsä, jolla sitten tarkoituksella viilsi sinun kasvojaan??? Vai miten?

Joka tapauksessa päätit miten hyvänsä, niin valokuvaa sinulle aiheutuneet vammat ihan vaan varmuuden vuoksi... Tee tämä myös miehellesi selväksi

Vierailija
17/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvanappien pois otto EI ole käsiksi käymistä tai väkivaltaa, vinkiksi vain. Tölkillä kasvoihin (! voi jäädä pysyviä arpia) taas on törkeä pahoinpitely jo sillä perusteella, että on käytetty nk kättä pidempää.

Se on silti perusmuotoinen pahoinpitely, ei törkeä vaikka tuossa on käytetty kättä pidempää.

Vierailija
18/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä koskit ensiksi joten tuskin tulee mitään seurauksia. Naiseus ei suojaa.

Vierailija
19/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Löit naamasiyllättäen tölkkiini.t.miehesi

Vierailija
20/31 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kerroppas nyt ihan tarkasti miten se tilanne sinusta meni... Siis viilsi juomatölkillä??? Siis menikö se niin, että otit napit pois ja mies huitaisi kädessään olleella juomatölkillä jossa oli terävä reuna vai hakiko mies oikein varta vasten jotain terävää käsiinsä, jolla sitten tarkoituksella viilsi sinun kasvojaan??? Vai miten?

Joka tapauksessa päätit miten hyvänsä, niin valokuvaa sinulle aiheutuneet vammat ihan vaan varmuuden vuoksi... Tee tämä myös miehellesi selväksi

Siis kun kiskasin napit pois, mies heitti ruokaa päälleni. Tästä hyvästä heitin tölkistäni juomaa hänen päälle. Mies haki keittiöstä uuden tölkin, kaatoi sisälmyksen päälleni ja alkoi hieromaan tölkkiä kasvoihini. Tämän jälkeen sanoin että minulle tulee haavoja, jonka jälkeen hän haki desinfiointiainetta ja hieroi sitä kasvoihin. Siinä rytäkässä heitin tietokoneen portaista alas, joka meni rikki. Tämä vasta kaiken tuon paskan jälk. Niin ei taida kauheasti minulla olla mitään häntä vastaan, kun itsekin typerästi käyttäydyin..

Ap