Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 68-vuotias ja kärsin unettomuudesta. Nukun lyhyet yöunet ja herään neljältä yöllä

ei
25.06.2016 |

ja nukun päivisin. Olen tosi hermostunut ja häiriinnyn metelistä- mikä avuksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuore ilmiö? Tuli vain lääkitys mieleen, tämmöiset voi olla joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksiakin.

Myöskin nyt kesällä kannattaa koettaa saada makkari pimeäksi vaikka pimennysverhoilla, vaihtaa lakanat useammin ja tarvittaessa ostaa tuuletin.

Vierailija
2/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana ihminen tarvitsee vähemmän unta. Miksi nukut päivällä? Eikö silloin ole juuri eniten melua? Onko vaiva myös talvella vai vaan nyt valoisana kesäaikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ympärivuotinen. Olen ihan sekaisin vuorokausirytmistä.

Vierailija
4/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan selvittää, että pärjäätkö 4 tunnin yöunilla, vai kenties 5 tai 6 tuntia. Sitten menet illalla nukkumaan, ja kun heräät, nouset  ylös ja et nuku päivällä. Menet sitten taas illalla myöhään nukkumaan, ja katsot koska heräät. Jos haluat pidentään yöunta, pitää välttää päikkäreitä ja tehdä enemmän ulkona jotain päivän mittaan, ja syödä hyvin.

Vierailija
5/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaako mun isä aaveelle..

Vierailija
6/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei iskä jos se olet sinä. Älä katso telkkaria keskiyöhön vaan mene sänkyyn ja nuku. Et ota päiväunia vaan menet ulos lenkille jos väsyttää.

Vierailija
7/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nuku yöllä hyvin, jos nukkuu päivällä. Jätät päiväunet pois, ulkoile. Nukkumaan ei kannata mennä liian ajoissa että unta riittää. Olet eläkeikäinen, joten et varmaan kovin suuresti itseäsi fyysisesti rasita. Elimistö ei tarvi paljoa lepoä. Päiväunet sekoittaa kaikkien rytmin. Toisaalta olet eläkeläinen. Mitä haittaa, jos nukut päivällä ja valvot yöllä?

Vierailija
8/8 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia naamariin. Monilla iäkkäämmillä on sen tuotanto vähentynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi