Pitääkö pettämisestä aina kertoa?
Olen ollut poikaystäväni kanssa 3,5vuotta. Rakastan poikaystävääni ja näen meillä yhteisen tulevaisuuden. Ajaudun joskus humalassa pettämään häntä.
Ensimmäisen kerran suutelin toista miestä baarissa suhteemme alkuaikoina sen jälkeen olen mm.suudellut kolmen eri miehen kanssa,yhden kanssa mennyt sänkyyn ja viimeisimmän kanssa hieroimme toisiamme vaatteet päällä.
Jos olisit kyseisessä tilanteessa niin kertoisitko? Koska jos kertoisin kaikki nuo niin erohan siitä tulisi mitä en todellakaan halua.
Kommentit (14)
Varmaankin tuntuu helpommalta jättää joku kännipano kertomatta ja hieman miehestä ja suhteesta riippuen se voi olla järkevääkin. Täytyy kuitenkin muistaa, että mies voi saada tietää sen jotain muuta kautta.
Ap:n kuitenkin kannattaisi varmaan pysyä sinkkuna...
Isä sanoi aina että jos pettää pitää pitää turpansa kiinni eikä satuttaa toista oman omatunnon keventämiseksi, asiassa on pointtinsa.Toisaalta ajattelisin että silloin varastaa toisen ihmisen aikaa ja rakkautta jos ei kerro tuollaisista, koska ei se ihminen enää välttämättä haluais olla siun kanssa jos kertoisit. Vaikea tilanne joka täytynee kaikkien puntaroida itse.
Ystäväsi kannalta olisi reilua kertoa petollisuudestasi sekä runsaasta alkoholinkäytöstäsi. Voisi nuori mies harkita, kannattaako tuollaisen kanssa jatkaa ja ehkä perusta perhe. Petturi pettää aina, kun siihen tarjoutuu mahdollisuus, ja sehän tarjoutuu kyllä, kun on ohranjyvä silmässä. Miksi muuten luuhaat baareissa yksin ilman poikaystäväsi seuraa? Jos et itse kerro, niin toivottavasti joku muu tekee sen, poikaystäväsi parhaaksi.
Kertomalla siirrät pahan olon poikaystävääsi. Hänellä kuitenkin on oikeus tietää, mutta asia ei ole helppo.
Jos kerrot niin älä käytä sanaa "ajaudun". Sänkyyn asti menemisessä olet tehnyt kymmeniä tietoisia päätöksiä. Olet päättänyt vastata flirttiin, jatkaa keskustelua sen mentyä yli tiettyjen rajojen, vastata kosketukseen, vastata suudelmaan, lähteä jatkoille yms. yms.. Ajautuminen on tapahtuman ja oman tekosi vähättelyä.
Kanna vastuu, hyväksy itse tekosi osaksi elämääsi ja myönnä asia kunnolla itsellesi ennenkuin alat siitä poikaystävällesi puhumaan.
Oletko varma siitä että rakastat häntä? Tekosi eivät oikein puhu sen puolesta.
No kun kännissä pettää ni ei tarvitse kertoa:)
Minä en näe teillä yhteistä tulevaisuutta jos moraalisi on noin alhaisella tasolla.
Miten h*lvetissä sä voit sanoa rakastavasi miestäsi ja silti olet kykeneväinen loukkaamaan häntä ja vehtaamaan muiden miesten kanssa?????!! Häpeäisit. Ja kyllä, sinulla olisi velvollisuus kertoa miehellesi tapahtuneesta.
Olet jo päätynyt tilanteeseen, jossa tiedät, että jos mies tietäisi sinusta totuuden, hän ottaisi eron. Ja HUOM: tietäisi SINUSTA totuuden: känni ei aja tekemään sellaista, mitä ei selvinpäin tee yhtään mieli. Käytät humalatilaa tekosyynä, vaikka todellisuudessa jos olet kyennyt seksiin, olisit kyennyt myös pistämään pelin poikki aiemmin. Tässä vaiheessa suhde ei enää ole sama, kuin se mistä lähditte liikkeelle, vaan perustuu salailuun ja valheisiin. Nyt on enää ajan kysymys, milloin miehesi saa tietää (etenkin kun et näytä juuri osoittavan katumusta, ja todennäköisesti jatkat toimintaasi). Voit vaan miettiä, oletko sen verran selkärankainen, että kerrot itse, vai odotatko, kunnes mies kuulee sen joltain muulta. Joka tapauksessa et ansaitse miestäsi, ja tällä hetkellä "varastat" hänen aikaansa ja rakkauttaan, kun selvästi tiedät, että totuuden kuullessaan mies lähtisi.
Mä olen pettänyt yhden ainoan kerran exääni. Oltiin yhdessä 8 vuotta ja petin silloin kun oltiin oltu noin vuosi yhdessä. Harrastin seksiä toisen miehen kanssa. Omatunto kolkutti pahasti kaikki noi vuodet, mutta ajattelin että kertominen loukkaa enemmän, kuin tietämättömyys. Enkä viitsinyt enää muutaman vuoden jälkeen tapahtuneesta kertoa. Päätin, etten kerro ikinä, mutta en myöskään saa enää ikinä pettää. Pettäminen ei ole sen jälkeen käynyt mielessäkään. Erottiin noin puoli vuotta sitten mun aloitteesta. Ei vaan tuntunut enää hyvältä olla yhdessä ja huomasin olevani kiinnostunut muistakin miehistä. Onneksi oli selkärankaa lopettaa suhde ja vasta sen jälkeen tapailla ja harrastaa seksiä muiden kanssa.
Eli mä sanoisin, että älä kerro jos pystyt lopettamaan tuon pettämisen. Jos et pysty lopettamaan, niin kerrot totuuden tai et kerro ja lopetat suhteen.
Lopeta juominen! Alholi ei selvästi sovi sulle. Toiseksi alkoholi on sulla vain tekosyy pettämisiin. Annat tavallaan itsellesi luvan hölmöillä alkoholin turvin.
Sulla on aika paljon ongelmia ja sääliksi käy sun poikaystävä. Mut vastaus varsi aiseen kysymykseen: ainoastaansilloin pettämisestä ei kannata kertoa eikä siinä olisi mitään järkeä, on silloin kun suhde menee varmasti poikki. Ja tuolla tarkoitan oikeasti poikki menemistä eikä mitään päässä pyörivää ajatusta "joskus oon vielä sinkkj". Miksi satuttaa silloin toista lisää erotilanteessa kerto alla pettämisestä. Itse en haluaisk silloin enää tietää.
En vain tiedä miten asian kanssa eletään.Petin 20 vuotta sitten hirveässä kännissä,en edes itse tajua että tein niin.Asia vaivaa edelleen ja ahdistaa.Miksi en kertonut heti?En pystynyt ja uskoin Älä kerro neuvoihin.Kannattaisiko kertoa nyt?On avioliitto ja pari lasta.En ole pettynyt sen jälkeen,enkä petä.Miten tämän kanssa pystyy elämään,olemaan ja antamaan itselle anteeksi?Tuntuu että valehtelen kaikille,ystävillekin jotka eivät tie mikä sika olen.Haluaisin tunnustaa syntini koko maailmalle,kertoa miehelle ja toisaalta en,se vaan helpottaisi omaa oloa ja siirtäisi paskan toisille,koko perhe kärsisi.Asiaa on vaan niin tuskaista kantaa, mielenterveys on koetuksella.Älkää pettäkö.
Annat nyt vaan olla sen 20vuoden takaisen pettämisesi. Eihän tuossa ole enää järkeä.
En