Miksi tuulipuput taputtavat koneen laskeutuessa?
Oikeesti hei! Taputatteko myös bussikuskille, kun olette päässeet kotipysäkillenne? :D
Kommentit (66)
Anna heidän taputtaa, jos tapututtaa. Mitä väliä, oikeasti?
Tosin en mäkään monta kertaa ole taputusta kuullut koneessa. Joskus, kun on laskeuduttu tasaisesti huonolla säällä. Itsekin taputin silloin ;)
t. Pupu
Miksi tuulipuput eivät taputa bussikuskeille?
Voi ei. Nyt kehitin mielessäni jo kokonaisen tuulipupujen yhteiskunnan. Asuvat pilvien päällä, vähän niin kuin Halinallet. Syövät ehkä hattaraa ja vaahtokarkkeja, ja onnellisesti taputtavat arjen pikkuiloista. Voi, kunpa pääsisin joskus tuulipupujen pilvilinnaan...
Kiitos nauruista, piristi kummasti! =)
Tämäntyyppiset hassut ketjut on av:n parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat tuulipuput?
Tuulipuput ovat pupuja, jotka tuulisella säällä lentelevät eestaas ees.
Onko ne jotain tällaisia?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/70/98/9f/70989ffb0324f0f6117f…
Tuulipuput... Ookoo. No itse en näe järkeä taputtamisessa mutta monet sellaiset lennot olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistan joskus olikohan 1970, kun Keihäsen matkatoimiston Härmän mimmi laskeutui Malagaan Torremolinoksen reissulla, niin kyllä känninen suomalaiskansa taputti ja hurrasi. Ne oli yhdenlaisia reissuja ne.
Voi jospa olisin saanut olla mukana!
Olen kerran ollut sellaisella lennolla jossa taputettiin, luulin että siinä vittuiltiin lentäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Missä taputetaan? Olen olettanut tuon olevan urbaanilegendaa, sillä en ole ollut koneessa, jossa olisi taputettu.
Kyllä tuo oli tapana Finnairkin koneissa vielä joskus mun lapsuudessa, ainakin lomalennoilla. Ja voi olla vieläkin muualla maailmassa tapana.
Tuulipuput saattavat vielä päästä av:llä arvoon arvaamattomaan :)
Veljeni kannustaa lapsiaan taputtamaan, jotta kaikki maailmanmatkaajat saavat poyristya ja ahdistua moisesta junttimaisesta kaytoksesta.
Ymmärrän sen, että tuulipuput taputtavat tuossa tilanteessa, niin peruspositiivisia ja kannustavia kun ovat, mutta että ihmisetkin. Ja vielä suomalaiset. Kaikkea sitä kuuleekin.
Etkö oikeasti pysty itse järkeilemään syytä? Kiitokseksi. Monet ihmiset kiittävät myös bussikuskeja, lentokoneessa sanallinen kiitos olisi hankalampi toteuttaa. Joskus 90-luvun lopulla alkoi kiihtyvään vauhtiin vähenemään tämä vanha tapa, joten te joilla on vasta tänä halpalentojen aikakautena varaa matkustella, tai olette kovin nuoria, ette ole varmaan ilmiöön törmänneet.
Juuri näin, minä huikkaan bussikuskille aina kiitoksen, ja kiittäjien päivittelijöitä pidän aika sivistymättöminä. Vaikka en koneessa taputakaan, ei se sinne ohjaamoon kuulu. Matkustamohenkilökuntaa kiitän lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti pysty itse järkeilemään syytä? Kiitokseksi. Monet ihmiset kiittävät myös bussikuskeja, lentokoneessa sanallinen kiitos olisi hankalampi toteuttaa. Joskus 90-luvun lopulla alkoi kiihtyvään vauhtiin vähenemään tämä vanha tapa, joten te joilla on vasta tänä halpalentojen aikakautena varaa matkustella, tai olette kovin nuoria, ette ole varmaan ilmiöön törmänneet.
Muistan kyllä lapsuudestani, kun porukka taputti lomalennoilla laskeutumisten jälkeen.
Mä olen taputtanut lentokoneessa monta kertaa viimeisten viiden vuoden aikana :) Käydään kohtuullisen usein etelässä lomalennoilla ja oisko 2 tai 3 kertaa ihan viime vuosina kun joku on aloittanut. Tää on mun mielestä ihana vanha tapa ja ehdottomasti liityn mukaan! Sen verran av-mamma toki olen etten itse tohdi aloittaa. Mua aina vähän pelottaa laskeutuminen, joten onhan se ihanaa kun kone on turvallisesti hidastanut ja sit vielä se kun rullaillaan palmupuiden reunustamalla kiitoradalla, räntäsade on vaihtunut auringossa väreilevään ilmaan ja ihana loma kaikilla alkamassa. Kyllä siihen hetkeen taputukset istuu. Voi kuinka tykkäänkään etelänmatkoista!
Bussissa ei taputeta, koska tuulipuput säilyvät yleensä ottaen hengissä matkan aikana. Lentokoneessa taas taputetaan, jos selvittiin elävinä lentomatkasta, kiitokset ohjaamoon.
Kyllä muistan joskus olikohan 1970, kun Keihäsen matkatoimiston Härmän mimmi laskeutui Malagaan Torremolinoksen reissulla, niin kyllä känninen suomalaiskansa taputti ja hurrasi. Ne oli yhdenlaisia reissuja ne.