Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoterapiassa käyneet!

Vierailija
23.06.2016 |

Kauanko kävitte, auttoiko eli tuliko elämä paremmaksi? Itse kärsinyt toistuvista masennuksesta jo yli 20 vuotta ja nyt pääsin Kelan terapiaan...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole käynyt, mutta lapseni käy parasta aikaa, ja näyttää toimivan hänelle, tosin hänen masennustaan on kestänyt vain kolmisen vuotta... Sulla tulee kestämään enemmän, ihan varmasti, mutta luota siihen, että elämäsi alkaa helpottumaan!

Vierailija
2/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa valita terapeutti huolella, eli käydä vaikka muutaman luona tutustumiskäynnillä (jos vain suinkin rahat riittävät tällaiseen). se kemioiden kohtaaminen merkitsee todella paljon onnistumisen kannalta. itse sain jonkin verran apua, mutta ei se nyt mitään ihan taikoja tehnyt. kannattaa kuitenkin ehdottomasti kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt terapeutilla yli 8 vuotta. Valtava-rahoitteisessa 3 vuotta, Kelan tukemana 3 vuotta, muut ajat harvemmin ja omarahoitteisesti. Olisin varmaan tappanut itseni, jos en olisi vaikean masennuksen aikana käynyt. Nyt tää on enää semmosta ylläpitävää hoitoa. Mulla on isoja traumoja, joitten käsittelyyn olen saanut paljon apua ja vointiani on parantunut oleellisesti.

Vierailija
4/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vuosi menossa paraikaa. Kemiat pelaavat todella hyvin yhteen terapeutin kanssa. Olen kuin uusi ihminen nykyään. Itsemurhan partaalta työelämään ja parisuhteeseenkin. Alle kahdessa vuodessa. KAIKKEIN tärkeintä on se, että koet, että voit puhua mistä tahansa terapeuttisi kanssa. Ja että saat häneltä jotakin. Työkaluja ongelmien työstämiseen, ei pelkkää voivottelua ja selkään taputtelua.

Vierailija
5/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt mitä se hyödyttää tuntemattomalle höpötellä omia asioita. Eikö kaveri aja saman asian? Eihän näitä teraperttejä edes kiinnosta teidän huolenne, jos kiinnostaisi he kuuntelisivat ilmaiseksi huolenne.

Vierailija
6/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Siis olen jo aloittanut terapian ja kemiat natsas jo ensimmäisen kanssa :) Ja hän jo huomaa 2 kk:n jälkeen muutosta minussa, vaikka pitkä on matka vielä.... Tsemppiä muillekin <3

Ap

Vierailija
7/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin päälle ei voi kaataa pahoja traumoja ja esim. vihaa ilman, että toinen luhistuisi.

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ymmärtänyt mitä se hyödyttää tuntemattomalle höpötellä omia asioita. Eikö kaveri aja saman asian? Eihän näitä teraperttejä edes kiinnosta teidän huolenne, jos kiinnostaisi he kuuntelisivat ilmaiseksi huolenne.

Vierailija
8/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapia on täysin eri asia kuin juttelu ystävien tai esim. psyk. sh:n kanssa.

Ap

Vierailija
9/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut juurikaan, ei siellä oikeasti puhuttu niistä asioista, jotka mieltäni vaivaavat. Se oli lähinnä jonkinlainen keskustelukerho minulle. Kolme v. kävin. Laiska psykiatri, kun ei vaatinut, ja itse olis myös enemmän pitänyt miettiä ajatuksiani ja toimintatapojani. Myöhemmin olen nyt kirjoista opetellut ja terapioinut itseäni, josta on hyötyä, kunhan vaan teen asioita.

Vierailija
10/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene terapiaan, vaan korjaa ne asiat, jotka masentavat. Yksinkertaista.

Vierailija
11/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia  pelasti mun elämälle. 3 vuotta siellä kävin, eihän se mikään hokkuspokkus-juttu oo. Vaatii paljon puhumista, pohtimista ja työtä. Ja kalliiksikin se tulee, vaikka KELA korvaa osan.

Nro 5 on taas näitä järjen jättiläisiä jotka ei tajua mistään mitään!

Tukehdu tyhmyyteesi.

Vierailija
12/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että riippuu ihmisestä. Minun silmissäni terapeutti vain yrittää auttaa ajattelemaan asioita joita ei itse tule ajatelleeksi. Mutta näin introverttina ainakin itse automaattisesti yritän ratkoa ongelmiani. Joten minulle ei ollut hyötyä. Sen sijaan toinen normaali ihminen vierellä auttaisi ehkä enemmän.

Vierailija
13/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 3 v + 2 v (välissä 8 v) eikä mikään muuttunut. Töitä tein aika hitosti itseni eteen molemmilla kerroilla. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä nyt.

Vierailija
14/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 3v ja todellakin auttoi. Ei mullistavaa ahaa-elämystä, joka korjaisi kaiken, vaan jatkuvaa tukea levottoman mielen kesyttämiseksi työkuntoon. Sama ihminen olen edelleen, samat taipumukset, mutta terveempi pohja. Olen tosi kiitollinen, että pääsin.

Vierailija
15/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viiden vuoden ajan neljä kertaa viikossa psykoanalyysissa. Se vei kymmeniätuhansia euroja ja oli ajankäytöllisesti haastavaa järjestää, mutta ehdottomasti elämäni parhaita päätöksiä. Analyysin ansiosta vaihdoin alaa ja olen unelma-ammatissani. Parasta on silti se, että olen nyt sinut itseni kanssa ja tyytyväinen elämään.  On surullista, että moni mieluummin kitkuttelee masennuksen, ahdistuksen tai muun psyykkisen kivun kanssa, eikä hakeudu hoitoon. 

Vierailija
16/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit ei ainakaan ymmärrä yhtään mistä puhun jos kerron asioista mitkä vaivaa tai mitä päässäni liikkuu. Joten täytyy olla ihan koulutus että osaa auttaa minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme