Mikä musiikkivideo vaikutti sinuun merkittävästi?
Ihan millä tavalla vaan: tanssillisesti, tyylillisesti tai muuten?
Kommentit (20)
Ei mikään, en ole sellainen ihminen että noin pinnalliset asiat vaikuttaisivat muhun millään tavalla.
🇺🇦🇮🇱
Itselläni se oli tämä 1988-vuoden Da Butt -biisi:
Olin aivan :o että miten tällaista voi olla, mitä nuo "läskit" tekevät tuossa videolla? Ihanne oli kapealanteinen nainen tyyliin
tai
tai
Brigitte Nielsen, sama kapealanteinen kroppa silikoneilla
Kaffepulla kirjoitti:
Ei mikään, en ole sellainen ihminen että noin pinnalliset asiat vaikuttaisivat muhun millään tavalla.
Suosittelen sinulle tuota mainitsemaani videota. :)
1
U2 I still haven't found what I'm looking for
Yks missä tytsy hetkutti mahtavast per..ttä. Tuli stondis.
Prodigy: Smack My Bitch Up
Elämäni suistui raiteiltaan tuon nähtyäni. En uskonut enää joulupukkiin enkä sateenkaaria oksentaviin yksisarvisiin. Kasvoin pituutta n. 3 nanometriä. Juoksin Cooperin testin kärkiaikaan 12 min. Puhuin sujuvasti kielillä.
Britneyn baby one more time. 10v minä katsoin hämmentyneen ihailun vallassa britneytä ja mietin kuka voi olla noin kaunis, hyvä tanssija ja laulaja. Järjetön karismam Paras biisi ja video ever.
Michael Jacksonin Thriller pelotti pentuna ihan perkeleesti!
Peter Gabrielin Sledgehammer, tietenkin. Ja vielä nykyisinkin se hämmästyttää, koska tuona aikana ennen digitaalista käsittelyä tietokoneella sen tekeminen kesti tolkuttoman kauan, eli kärsivällisyyttä vaadittiin rutkasti. Käsityötä koko video.
Myös animoituihin piirroksiin perustuvat A-han Take On Me ja Dire Straitsin Brothers In Arms jäivät mieleen. Kate Bushin pienoiselokuva videossa Cloudbusting samaten.
Michel Gondryn ohjaamat videot White Stripesin Fell In Love With A Girl (legovideo!) ja Kylie Minoguen Come Into My World ovat olleet minusta kiinnostavia. Ja pikkutyttönä telkkarista Onnenpäiviä töllöttäneenä Weezerin Buddy Holly tihkui minusta ihanasti nostalgiaa ja oli samalla hauska yhdistelmä vanhaa ja uutta filmiä keskenään.
Nuo nyt tulivat heti mieleen. Jos alkaisin ihan oikeasti miettiä, keksisin varmasti monta muutakin hyvää, aikanaan minussa ihastusta herättäneitä.
Ehkä Kate Bushin Sensual World
Lähinnä se miten Kate tanssii ja tekee kaikesta taidetta ja "musiikkia suurempaa".
Haloo Helsinki-Vapaus käteen jää
Ehkä siksi että 8pallo oli niin realistinen ja koskettava
Pitää olla aika tapahtumaköyhä elämä, jos musiikkivideot vaikuttavat. Mua on kyllä ravistellut ja pysäyttänyt elämässä monikin asia, jopa ihan palasiksi asti, mutta ei sentään yksikään musavideo... jotain rajaa sentään... :D
🇺🇦🇮🇱
Enrique Iglesias feat. Sean Paul, Descemer Bueno & Gente de Zona: Bailando. Hyvä meininki 48-vuotiaalle tädille.
Kaffepulla kirjoitti:
Pitää olla aika tapahtumaköyhä elämä, jos musiikkivideot vaikuttavat. Mua on kyllä ravistellut ja pysäyttänyt elämässä monikin asia, jopa ihan palasiksi asti, mutta ei sentään yksikään musavideo... jotain rajaa sentään... :D
On varmasti vaikuttanut, muuten et tässä ketjussa kommentoisi. Sinulla ei vain ole kanttia myöntää sitä itsellesi. Tuntisitko silloin itsesi liian uncooliksi?
Kaffepulla kirjoitti:
Ei, vaan pitää olla aika köyhä elämä korvien välissä, jos ei kykene lukemaan kuvaa eikä ymmärtämään runoutta. Parhaat musiikkivideot ovat upeita lyhytelokuvia ja sellaisina paljon vaikuttavampia kuin monet täyspitkät elokuvat.
Itselläni David Bowien Ashes to Ashes räjäytti tajunnan, varsinkin se loppukuva jossa Bowien hahmo roikkuu letkuissa huumeriippuvuuden kahlitsemana. Toisena voisin mainita Genesiksen videon kappaleesta Land of Confusion, mutta sitä nykyiset sukupolvet eivät varmaan enää ymmärrä...
Tim McGraw: Humble and Kind