Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa välillä opettaa lapselle käytöstapoja kun aikuisetkaan ei niitä aina noudata

Vierailija
23.06.2016 |

Eli olen opettanut että esim. naapureita ja kassatyöntekijöitä tervehditään ja lapsi tekeekin yleensä aina näin. Masentaa vaan välillä katsoa sitä ihmetystä kun tervehdykseen ei vastatakaan. Esim. eilen tytöni yritti pihalla tervehtiä (omituisen viivasuista) naapuriamme, mutta tämä oli kuin ei huomaistaan. Nyppi vain viivasuisena kukka-amppeliaan. No, onneksi lapsi osasi jo itse päätellä, että se on "erikoinen naapuri"...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi tärkeimmistä opetuksista lapselle onkin, että ihmisiä on erilaisia. Oma lapsi ihmettelee usein roskaamista, koska se on niin huonoa käytöstä. Olen vain selittänyt että kaikki ihmiset eivät osaa käyttäytyä yhtä hyvin, mutta hyvä käytös kyllä palkitsee nyt ja myöhemmin.

Vierailija
2/2 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsellesi, että vaikka kaikki eivät osaakaan käyttäytyä hyvin, niin kyllä hyvä käytös saa muut ihmiset kohtelemaan itseä paremmin ja kaikilla on mukavampaa.

Minulla on tällä hetkellä asiakkaana nuori, joka saisi kyllä paljon parempaa kohtelua ja palvelua, jos hän itse tervehtisi ja sanoisi kiitos. Ja ei teinin oma vika, varmasti tulee kodista, jossa näitä asioita ei ole opetettu. Huonosti käyttäytyvät eivät vain tajua, että oikeasti hyvillä käytöstavoilla (ja ihan niillä normaaleilla) muuttuu jo ihmisten suhtautuminen ja luodaan ensivaikutelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi