Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksesta osastolle

Vierailija
23.06.2016 |

Miten ahdistunut ja masentunut pitää olla päästäkseen osastohoitoon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaraksi itselleen tai muille.

Vierailija
2/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei enää omasta itsestä ja arjen rutiineista huolehtiminen onnistu niin tarjotaan avo-osastoa. Itse päädyin sinne kun olin aivan lamaantuneessa tilassa vaikean masennuksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uhkaa vetää kaikki lääkkeet kerralla, päätyykö osastolle.

Vierailija
4/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutakuinkin oltava psykoottistasoinen masennus, selkeä itsemurhavaara (esim. itsemurhayritys) ja lisäksi se, ettei pärjää arjessaan eli ei kykene pitämään huolta perusasioista kuten henkilökohtaisesta hygieniasta, syömisestä... Näin se kai nykyään on.

Vierailija
5/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin kuin nro 4 kirjoitti.

Vierailija
6/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, ei välttämättä.

Vierailija
7/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uhkaa vetää kaikki lääkkeet kerralla, päätyykö osastolle.

Tuskin. Ekaksi pitäisi vetää oikeasti ne lääkkeet ja sitten mennä ambulanssilla vatsahuuhtelun kautta osastolle. Psykiatrit ovat tottuneet tuollaisiin uhkailuihin ja manipulointiin kun joku mielenterveyspotilas haluaisi osastolle, mutta ei ole oikeasti osastohoidon tarpeessa. Miksi haluat sinne?

Vierailija
8/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutakuinkin oltava psykoottistasoinen masennus, selkeä itsemurhavaara (esim. itsemurhayritys) ja lisäksi se, ettei pärjää arjessaan eli ei kykene pitämään huolta perusasioista kuten henkilökohtaisesta hygieniasta, syömisestä... Näin se kai nykyään on.

Muuten pitää paikkansa, mutta psykoosi ei ole edellytys, "pelkkä" vakava masennus riittää jos nuo muut mainitut kriteerit täyttyvät.

Vierailija
9/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut psykoottista masennusta eikä itsemurhayrityksiä. Itsemurhavaara kyllä oli sekä olin hyvin itsetuhoinen (jalat täynnä arpia ja niittejä yms). Hygieniakin onnistui mutta kotoa lähteminen ei oikein, lisäksi masennustaustaa oli jo vuosikaudet.

-osastolle päätynyt nro 2

Vierailija
10/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö haluan osastolle... Minulla oli vasta psykoosi ja nyt kaikki masentaa. En saa otetta kotitöistä, ruoka ei maistu, ahdistaa jne. Osastolla unirytmi saataisiin kuntoon ja sanoi ruokarytmi. Itsariajatuksia ja pari alaikäistä vielä kotona.

Vierailija
11/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetulla ollessani siellä oli tyyppejä jotka meikkasivat päivittäin ja olivat päällepäin tyylikkäitä. Ei mitään hygieniaongelmaa ollut.

Vierailija
12/12 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kokemusta vain nuoriso-osastosta (noin 10 vuoden takaa) mutta sinne pääsin vasta parin yliannostuksen jälkeen. Osastolla oli tosin myös eräs nuori jolla ei tietääkseni ollut itsetuhoisuutta taustalla mutta oli vain masennuksen seurauksena lähes toimintakyvytön (tyyliin kannettiin sängystä osastolle).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi