Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile rasittavin tuntemasi ihminen?

Vierailija
23.06.2016 |

Millainen on?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin tuntemani juorukello. Hänellä ei ole yleensä mitään muuta kuin negatiivista sanottavaa, siis ei osaa keskustella mistään muusta kuin siitä, miten kauheaa se ja tämä on, ja miten se ja se on hankala ihminen. Ainoa ihminen, jonka kanssa mulla menee säännöllisesti sukset ristiin. Ei ymmärrä, että ihmiset eivät jaksa kuunnella hänen pitkiä jaarituksiaan. Pitkittää puheluja, vaikka kanssakeskustelija selvästi sanoisi, että nyt pitää lopettaa. Varmaan hän on tavallaan yksinäinen, koska ei pysty säilyttämään ystävyyssuhteita em. syistä. Harmi, koska hänessä on myös paljon hyviä puolia (ahkera ja ihan älykäskin, hyvä pitämään langat käsissään). Kun ei tarvitse olla tekemisissä hänen kanssa, käy enemmän sääliksi kuin vituttaa. Jos joutuu olemaan enemmän hänen kanssaan, tunteet kääntyvät päälaelleen, ja vituttaa enemmän.

Onkohan meillä sama kaveri? Kun sanot että nyt täytyy oikeasti lopettaa tää puhelu, vaihtaa vaan puheenaihetta :D

Kuulostaako muuten tutulta?

Kyllä! Samat ongelmat vuodesta toiseen, vika aina muissa muttei koskaan hänessä. Ei tajua että muilla on oma elämä ja tunti tolkulkka puhelimessa juoruaminen joka päivä ei ehkä kiinnosta kaikkia. Kavereita hänellä riittää, tuntee KAIKKI, mutta jostain syystä todella yksinäisen oloinen. On useita lapsia ja mies. En ymmärrä mistä löytääkin aikaa niihin maratonipuheluihin, joita soittelee ilmeisesti koko puhelinluettolon kanssa joka päivä.

Sitten ei ole sama :) Ei ole paljon lapsia tällä.

Apua näitä on enemmänkin :D

Vierailija
22/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin kykenemätön näkemään mitään ongelmaa koskaan itsessään. hän on moraalissaan erehtymätön, joten voi täysin armotta kaataa paskaa muiden niskaan, mutta itse loukkaantuu todella verisesti pienestäkin eri mieltä olemisesta. puhuu myös todella paljon pahaa muista. inhottava, vaikea ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova loukkaantumaan. Kuulostelee äänensävyjä ja jos kokee, että hänelle sanottiin joku asia vääränlaisella äänensävyllä, alkaa asian selvittely, murjotus, mykkäkoulu ja taas asian selvittely. Tätä jatkuu vaikka tuntikausia ellei toinen osapuoli "tunnusta" virhettään ja pyydä anteeksi.

Sama henkilö pitää itseään hyvänä ihmistuntijana. Voi saada jostain päähänsä, että toinen on vihainen/surullinen/jotain on vialla. Jos sanoo, että kaikki on ok, ei usko. Ainoa keino päästä tilanteesta on "tunnustaa" joku ongelma ja vatvoa sitä jonkin aikaa hänen kanssaan. Ja henkilö voi todeta että "kyllähän minä näin että joku sun mieltä painoi".

Vierailija
24/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka menee kaivelemaan toisten roskia?

Minä, moni muuttaja on mättänyt jätesäkkikaupalla hyvää tavaraa roskiin. Olen dyykannut Arabian astioita, Marimekon tekstiilejä, ehjiä kodin sähkövempeleitä jne.

Vierailija
25/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger on sosiaalisten normien noudattamattomuutta (kuten tarkoituksellinen ilkeyskin), ja sellaisesta on usein kyse näissä "suorissa ja rehellisissä" huomioissa. 

Pitää tälleen diagnoosin saaneena kommentoida, että se ei ole suoranaisesti normien noudattamattomuutta vaan niiden ymmärtämättömyyttä, joka taas johtaa noudattamattomuuteen, mikäli henkilölle ei koskaan ole opetettu hänen tapojensa epäsopivuutta tietyissä tilanteissa ja/tai hän ei ole saanut negatiivista palautetta käyttäytymisestään, jota sitten olisi itse prosessoinut päässään, että miksi sanomisiini/tekoihini reagoitiin näin.

Vierailija
26/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka on jatkuvasti lainaamassa jotakin ja palauttaa huonossa kunnossa jos palauttaa ollenkaan.

Vierailija
27/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihminen ei oli läpikotaisin rasittava. Jos joku ihminen tuntuu rasittavammalta kuin muut, silloin minun on syytä tarkastella omia asenteitani, ja miettiä miksi ärsyynnyn tuon ihmisen käytöksestä, ja miten voisin muuttaa ajatuksiani niin, etten ärsyyntyisi niin paljoa.

Vierailija
28/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fibromyalgikko. Aika moni sellaisen läheinen tietänee tämän persoonan piirteet.

Minulla on fibro, kertoisitko, millainen olen?

Joka paikkaan sattuu ja väsyttää, jos on vaarana, että joutuu tekemään jotain haastavampaa tai ylipäätään jotain. Kaikki aiheuttaa oireita, on yliherkkyyttä tuoksuille ja erityisherkkää luonnetta, eikä sähköallergiakaan tulisi yllätyksenä. Vatsaan sattuu ja valitellaan selkää mutta samalla kun kannetaan 50 ylikiloa, niin syödään kaksi marspatukkaa limsan kanssa lounaaksi. Tehdään tilapäivityksiä siitä, kun ollaankin vähän tutkimuksissa tai vaikkapa jos siihen liittyy suolihuuhtelua. Syytetään yhteiskuntaa, lääkäriä ja kaikkia siitä, ettei voida hyvin eikä mikään selviä. Syytellään ja hyökkäillään itse asiassa kaikkien kimppuun.

Vierailija
29/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävä, lähemmäs viiskymppinen mieshenkilö.

Rakastaa omaa ääntään, on aina oikeassa, eikä häntä todellakaan kiinnosta muiden mielipiteet. Jos yrität jotain poikkipuolista sanoa, mies korottaa ääntään ja paasaa omaa mielipidettään kunnes toinen luovuttaa.

Aika lailla kaikki, mitä muut tekevät, on typerää. Maailmassa on yhdenlaista hyvää leipää, kaksi hyvää muusikkoa ja hyväksyttäviä harrastuksia ovat pyöräily ja luonnossa vaeltelu.

Leffat, kirjat, teatteri, matkailu, urheilu jne. on paskaa.

Tosi raskasta seuraa, mutta kun tuo mies on oman mieheni veli... pakko sitä välillä vaan on jaksaa. Yleensä puren huulta ja nyökkäilen mukana ja toivon hänen poistuvan pian.

Vierailija
30/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että fibromyalgia on persoonallisuushäiriö 😂

Vierailija
31/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppinen naishenkilö. Ei tee mitään muuta kuin valittaa kaikesta, ikinä ei ole mitään positiivista sanottavaa. Ei pidä yhteyttä ihmisiin ja sitten itkee sitä ettei ole kavereita. Kääntää puheen aina itseensä että voi valittaa taas vähän lisää. Tuhlaa rahansa heti kuun alussa ja ruikuttaa koko loppukuun miten ei voi tehdä mitään eikä nähdä ketään kun rahat on niin vähissä. Aina koko maailma on häntä vastaan ja on niin huono tuuri ja kaikki muut on mulkkuja.

Vierailija
32/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella pihi ihminen, jonka ihmissuhteet arvotetaan sen mukaan, mitä niistä voi hyötyä. Hankkii tuttuja eri puolilta Suomea, jotta voi sitten lomat lokkeilla näiden luona. Kesälomillaan tekee aikatulun, miten reissaa tutun luota toiselle. Ei luonnollisestikaan osallistu kuluihin, mutta saattaa tuoda suurieleisesti vaikka kahvipaketin. Ajeluttaa itseään ajokortillisten ystävien kyydissä. Itse ei kuulemma tarvitse ajokorttia mihinkään. Itse asun ulkomailla, joten kutsuu itse itsensä meille säännöllisin väliajoin. Viime kerralla kun oli taas kutsunut itsensä meille viikoksi täysihoitoon, jäin hänelle velkaa 3.27 e kun kävimme yhdessä kahvilla hänen lähtöpäivänään. Pyysi saada summan paikalliselta valuutalta euroiksi muutettuna tililleen, ja siitä siis tuo erikoinen summa :D

Tiedän yhden tämmöisen tyypin. Kiertää sukulaisissa ja tuttavissa siellä, missä on parhaat tarjottavat pöydässä, tai jonkunlaista muuta hyötyä otettavissa. On jonkun sortin narsisti, puheissaan häneltä käy luontevasti kaikki hommat, muut ei ole sitten mitään. Kuitenkin todellisuudessa melko avuton henkilö jopa päivittäisissä kotiaskareissa. Kaikenlainen hyväksi käyttäminen, valehtelu ja selän takana puhuminen häneltä onnistuu sumeilematta, näissä kohdissa osaamista kyllä löytyy. Jäynänteko, josta ei itse edes hyödy millään tavoin, kuuluu myös kuvaan.  

Sääliksi käy hänen perhettään.

Vierailija
33/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen, minä itse välillä.... Mulla jää välillä päälle ammatti, varsinkin jos ollut pitkä työrupeama :( Käyn ylikierroksilla ennen ku pystyn rauhoittumaan. Kaikesta yleensä mielipide ja tietenkin se on se oikea. Kova ääni ja lappilaisittain kiroilee.... Yleensä tosi kiltti ja auttavainen, mutta jos tuo ylikierrosvaihde päälle, niin varmaan olen rasittava. Onneksi ystävät tietää, mistä kyse ja kestävät :D Mutta jos tuntematon, niin ei tiedä mistä kyse.... Ja sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä (johon hyvä lääkitys), mutta tuo ylikierrosvaihde kestää yleensä pari kolme tuntia.

Vierailija
34/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen joka vihjailee koko ajan kun mukamas liian hieno sanoakseen suoraan, ajattele itse -tyyliin.

Vierailija
35/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluttava ihminen on sellainen itseään kehuva puheautomaatti. Joka ikisen tarinan juoni on suurin piirtein se, kuinka loistava, hyvä erinomainen jne. tämä henkilö on. Upeat lapset, joista on tullut sellaisia koska "äiti on ilmeisesti tehnyt jotain oikein". Ja tosiaankaan näihin vuodatuksiin ei saa sanaa  kukaan muu väliin.  Ehkä on kyse siitä paljon puhutusta "terveestä itsetunnosta". Mutta sitä itsensä kehumista ja pönkitystä ei jaksa kuunnella oksentamatta kauhean pitkään. Tällainen opiskelukaveri, good luck vaan työelämä, kuka poimiikaan tämän helmen huomaansa.

Vierailija
36/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger kollegani. Todella rasittava tapaus, puhuu ja puhuu vaan eikä tajua lopettaa vaikka eleilläni näytän etten ole kiinnostunut. On myös röyhkeä, ei pyydä anteeksi. Juuh, kukaan meistä ei oikein tykkää hänestä.

Vierailija
37/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan rasittavin, mutta top 10:ssä.

Nainen n. 30v, en tiedä onko hänessä asperger-piirteitä vai onko kyse vain ilkeydestä vai mistä... Utelee tosi henkilökohtaisia ahdistelevaan tyyliin, stalkkaa ihmisiä somessa ja juoruaa huomionsa eteenpäin, ihmettelee kaikkea omista tavoistaan poikkeavaa ja tekee vittuilevia ja vihjailevia "huomioita", kyselee samat asiat monta kertaa, yleissivistykseltään ja monessa muussakin asiassa todella tyhmä, käytöstavat puutteelliset (mm. aivastelee jatkuvasti kämmeniinsä), ilmeisen kateellinen kaikille taloudellisesti paremmassa osassa oleville. Ex-opiskelukaveri, jota onneksi ei enää ikinä tarvitse tavata.

Minulla on useampi asperger ystävä, ja he ovat kaikki mukavia, eivät juoruile jne. Heidän kanssaan on aivan ihana keskustella, koska he ovat älykkäitä, lukeneita ja kiinnostuneet laajasti asioista. He puhuvat aina suoraan, mitä ajattelevat, mitä ovat mieltä, on niin ihanaa, kun ei tarvitse lukea rivien välistä ja yrittää tulkita koko ajan. He sanovat, mitä ajattelevat rehellisesti ja suoraan.

Asperger on sosiaalisten normien noudattamattomuutta (kuten tarkoituksellinen ilkeyskin), ja sellaisesta on usein kyse näissä "suorissa ja rehellisissä" huomioissa. 

Aspergerystäväni eivät koskaan sano rumasti kenestäkään tai kenellekään. He ovat oppineet, että se ei oikein, ja muistavat tämän, toisin kuin moni muu tuntemani ns. normaali ihminen. En tunne kaikkia tietenkään, mutta tämä pätee näihin ystäviini.

Vierailija
38/45 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fibro, kertoisitko, millainen olen?

Joka paikkaan sattuu ja väsyttää, jos on vaarana, että joutuu tekemään jotain haastavampaa tai ylipäätään jotain. Kaikki aiheuttaa oireita, on yliherkkyyttä tuoksuille ja erityisherkkää luonnetta, eikä sähköallergiakaan tulisi yllätyksenä. Vatsaan sattuu ja valitellaan selkää mutta samalla kun kannetaan 50 ylikiloa, niin syödään kaksi marspatukkaa limsan kanssa lounaaksi. Tehdään tilapäivityksiä siitä, kun ollaankin vähän tutkimuksissa tai vaikkapa jos siihen liittyy suolihuuhtelua. Syytetään yhteiskuntaa, lääkäriä ja kaikkia siitä, ettei voida hyvin eikä mikään selviä. Syytellään ja hyökkäillään itse asiassa kaikkien kimppuun.

Minulla on fibro, ja minulla on kipuja ja väsyttää. Olen myös tuoksuille ja äänille herkkä. En koskaan kuitenkaan puhu niistä toisille, en mielelläni edes silloin, kun vartavasten kysytään. Jos tuttu kysyy miten voin, vastaan aina että ihan ok vaikka sattuisi kuinka paljon. Käytän korvatulppia enkä valita melusta kenellekään, silloinkaan kun voisin, esim. naapuri pitää jatkoja yöllä ja kaiuttimet raikaavat ja kuuluu mieletöntä kolinaa ja herään unesta, vaikka on tulpat korvissa. Teen kaikki itse, niin hyvin kuin jaksan ja pystyn ja jos en, jätän tekemättä, jollei ole aivan pakko, jolloin hankin apua, josta maksan. Olen ylipainoinen, mutta en ole syönyt roskaruokaa, karkkeja tai jäätelöä tms. ikiaikoihin, en edes muista milloin viimeksi. Selkään ei onneksi satu. Yritän pärjätä mahdollisimman hyvin yksin, rasittamatta muita valituksillani, terveydelläni tai elämälläni. Onneksi minulla on muutama ystävä, joka pitää minusta sellaisena kuin olen, rajoitteineni kaikkineen.

Tuntemasi ihminen kuulostaa masentuneelta. Masennus voi ilmetä myös kiukkuisuutena ja agressiivisuutena, ei pelkästään alakulona.

Vierailija
39/45 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hauskoja, siis näin luettuna muiden kertomana. Omalle kohdalle osuessa varmasti raskaita ja ahdistavia ihmisiä!

Vierailija
40/45 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mistä aloittaisi. Sellainen helmi on kohdalle asunut. Kyseessä työkaveri ja olen alkanut epäillä että henkisessä hyvinvoinnissa on ihan oikeasti isompaakin pulmaa. Tässäpä muutama ote hänen käytöksestään:

- Todella herkkähipiäinen siitä miten häntä itseään tulisi kohdella. Muiden katseissa, eleissä, sanavalinnoissa yms. löytyy päivittäin häntä suuresti loukkaavia piirteitä. Muiden sanomisia ja tekemisiä puidaan selän takana loukkaantuneena maristen pitkään. Kuulijan pitää olla ymmärtävä ja myötätuntoinen, muuten suuttuu tai loukkaantuu lisää. Ja nämä on asioita joissa kukaan muu kuin hän itse ei oikeasti näe mitään loukkaavaa.

- Hän itse sen sijaan loukkaa muita tarkoituksella julman ronskisti ja harkitusti iskien heikkoihin kohtiin ja lisäksi tahattomat sammakot siihen päälle. Se on hänestä ymmärrettävää koska hänellä on niin vaikea elämä mielestään.

- Käyttää muita häikäilemättä hyväkseen. Pummaa aina ilmaiset autokyydit ja loukkaantuu jos joku ei suostu ilmaistaksiksi... Teettää ikävimmät työnsä kollegoilla ottaen itse kuitenkin kiitokset niistä yms.

- Jos hällä vaikka vähän nenä vuotaa niin koko avokonttori saa kuunnella kärsivää valitusta. Kun flunssa lakkaa niin alkaa yleensä joku muu vaiva ja taas sitä mennään valitellen karmeaa oloaan.

- Hänellä on ainoat oikeat mielipiteet ja samalla erittäin musta-valkoiset. Hänestä on ok tuomita muiden ajattelu koska hänellä itsellään on The Tieto esim. politiikassa, lasten kasvatuksessa, sisustuksessa, tavassa viettää vapaa-aikaa oikealla tavalla, oikeanlaisessa musiikkimaussa, pukeutumistyylissä jne. Toki myös tavassa tehdä töitä!

- Empatiakyky puuttuu. Esim. yksi kollega sairastui vakavasti niin hänen ainoa huolenaiheensa oli ettei vaan ole tarttuvaa ja ettei hän vaan olisi saanut tartuntaa. Yhden työkaverin lapsi oireili homekoulussa niin tämä kommentoi vaan että nyt täytyy pitää huolta ettei hänen oma mussukkansa joudu siihen kouluun. Ajatelkaa nyt miten kamalaa jos Hänen Upea Lapsensa joutuisi semmoiseen kouluun. Ei siis edes kohteliaisuudesta pientäkään myötätunnon osoitusta muiden huolia kohtaan...

Alkaa rasittaa enkä tosiaan ole ainoa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän