Imetysajan menkat.
Meillä neiti on pian 8kk, ensimmäiset kuukautiseni tulivat 3kk synnytyksestä. Niukkina tosin, mutta kuitenkin. Sen jälkeen ei kuulunut mitään, ennenkuin nyt tiistaina järkyttävät vatsakrampit ja selkäsärky, ja torstaina alkoi pienenpieni verestävä vuoto.
" Vuoto" on nyt jatkunut tosi ärsyttävänä tyyliin kaksi tippaa päivässä, eikä näytä muuttuvan suuntaan eikä toiseen. Krampit on kyllä loppuneet, eikä turvotusta lukuunottamatta ole mitään menkkaoireita.
Imetän edelleen 3-4 kertaa päivässä, ja tiedän ettei kierto ole välttämättä heti säännöllinen.. Varsinkaan kun itselläni on dignosoitu PCO. Mutta sekään ei tällaisia oireita ole aiheuttanut, eli mistä voi johtua tuollainen tiputtelu? Ennen raskautta kuukautiseni ovat olleet TODELLA runsaat.
Kiitollinen olisin kokemuksista ja tiedoista!
Arica ja Catina 7,5kk
Kommentit (3)
..oli kyllä ihan selvästi menkat. Tavallista niukemmat tosin, mutta vuotoa oli kuitenkin huomattavasti enemmän, kuin tämänhetiset 2tippaa päivässä..
Ärsyttävää!
Arica ja Catina 7,5kk
. En tiennyt, että ovatko ne sitten kuukautiset vai ei, pari päivää siis tuli ja niin että pikkuhousunsuoja riitti koko päiväksi. Ne ne kai kuitenkin olivat. Imetin yhä, ja seuraavat tulivatkin sitten huomattavasti runsaampina vasta 2kk päästä ja niitä ennakoi järkyttävä OVULAATIOKIPU tasan 2 viikkoa aikaisemmin. Eli eka kierto oli rapiat 60pv, sitten meni 45, siitä se sitten laski pikkuhiljaa sinne täsmälliseksi 28-29 päivän kierroksi. Ja tuo ovulaatiokipu oli minun kohdalla se uusi juttu ja ensimmäisillä kerroilla niin järkyttävä, että jouduin sen yhden päivän särkylääkkeitä aina napsimaan. Minullakin pco-taipumusta, mutta ainakin tuo kierto oli ihan säännöllinen tässä välissä yli puoli vuotta, ja ovulaatiotkin tapahtuivat ja uusi raskaus alkoi ensi yrittämältä sitten.
eikkuli, nyt 34+5 pikkukakkosta odotellen
ja on tullut muutaman päivän pientä tiputtelua ja ihmettelen alkaako ne kuukautiset vai ei. Alavatsa oli kipeä ja olen ollut kireä. Sopisi kyllä kuvaan, mutta normaalia vuotoa ei ole tullut. Täysimetän myös.
No tää ei sua auttanut, mutta kerroin miten mulla on mennyt.
Neuvolassa kysyin tästä, eivät osanneet sanoa oikein mitään muuta kuin, että ne voivat alkaa vaikka imettääkin.
Edellisen lapsen kohdalla, kuukautiset tulivat vasta kun olin lopettanut imettämisen.