KAIKISTA pahin juhannusmenu juomineen
Mökillemme on tulossa juhannuksena pilvin pimein tuttuja ja sukulaisia. Olisi hyvä, jos tarjoilulla saisi savustettua mahdollisimman monet ajoissa pois. Mitä ruokia ja juomia, ette voi sietää ?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vegeruoka ;)
Miksi alapeukut? Itselläni ei ole mitää vegeruokaa vastaan, mutta kuvittelisin että normisuomalaisen perinteisiin juhannusruokiin (grillimakkarat tms) se ei kuulu. Tämä ei siis ollut henk.koht. kannanotto siihen että vegeruoka olisi pahaa, joten turha tulla vegaanien alapeukuttamaan kun heidän herkkunsa eivät kelpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen mökkiolosuhteisiin tartar-pihvejä. Alkuruoaksi voisit sulattaa pakasteina jotakin simpukka tms hässäkkää salaatin joukkoon. Jälkiruoaksi kahvia mustana. Ruokajuomana vettä, maitoa ja ykkösolutta.
Voittaja
Ykkösolut. Paras tähän mennessä :)
grillitassut joissa rustot rutisee suussa, halvinta mahdollista päärynäsiideriä ja halpaa lightlimsaa huoneen lämpöisenä.
Et tarjoa alkoholia ollenkaan, vieraat lähtevät liukkaasti.
Nauran täällä, mutta monet ihmiset syö just noita herkkuja juhannuksena:)
Rainbow-makkaraa, itsetehtyjä salaatteja joissa kaikissa on jotain monen inhokkeja esim. oliiveja, kapriksia, anjoviksia. Juomaksi sokerittomia mehutiivisteitä, kahvin kanssa maitojauhetta, jälkkäriksi joku maustamaton kuivakakku.
Miksi turhaan täällä morkaatte suomalaisia juhannusruokia ja -juomia, kun näitä kotiinsa hinaa 80-90% porukasta? Koirille ja kissoilleko te sitä einestä hinaatte? Ehei, sitä te syötte vaikka esitätte jotain muuta.
Tietyissä suomalaisissa makkaroissa ei ole mitään vikaa ja itse asiassa kuuluu meillä ainakin perinteeseen niitä haukkailla mm. Atrian Käristeet ovat maukkaita. Jotkut oluetkin ovat ihan hyviä. Viinejä en juo lähes ollenkaan ja juhannusmenuun laittoon kotimaastani löytyy laaja valikoima edullisia ja maukkaita elintarvikkeita joista loihtia vaikka mitä. Silloin kun olemme Suomessa niin osan tuotteista tuomme mukanamme ja osan ostamme Suomesta... Suomesta tosin on vaikea saada oikeasti hyvää ruokaa paitsi kala suoraan kylän kalastajilta. Muu tavara on kallista ja suomalaisen elintarviketeollisuuden... usein pilattua sontaa.
Suomalaiset ovat vaan tottuneet syömään huonoa ruokaa joten eivät osaa parempaa vaatiakaan ja inhimillisellä hinnalla.
t. ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa missä lukee Rainbow.
Luepas joskus Rainbow -tuotteiden ainesosasisältö ja valmistaja, ja vertaa niitä samanlaisen kalliimman tuotteen vastaaviin. Saatat yllättyä.
Grillattavaksi pelkkiä tofugrillereitä, niitä jotka ei ole pakasteena vaan eineshyllyssä, olettaen että niitä on vielä olemassa. Olin itse pitkään kasvissyöjä ja minä sekä kukaan kasvissyöjäkavereistani ei saatu noita alas, sekasyöjistä puhumattakaan. (Sen sijaan ne pakasteena myytävät soijanakit on ihan hyviä eli niillä ei ehkä saa vieraita vielä karkotettua.)
Lisäksi mauttomia, mustaksi hiiltyneitä kasvisvartaita.
Jälkiruoaksi marie-keksejä ja laimeaa, vihreää mehukattia. Ei alkoholia.
Ei luulisi vieraiden kauaa viihtyvän.
Te puhutte -80 ja -90 luvun mökkiruuista.
Kyllä sinne nykyään ostetaan punaviiniä, juustoja ja keksilajitelmia, kalaa ja hyvää lihaa, tuoreita kasviksia grilliin ja juustokakkua jälkkäriksi.
Laita kaikille viesti, että noroa/mahatautia liikkeellä, älkää tulko. Saatte olla rauhassa ja teknisesti ottaen et valehtele, koska onhan noita tauteja aina jossain liikkeellä.
Kaikista pahin juhannusmenu juominen voisi olla jouluruoka. Rosollia, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikkoa, kinkku, riisipuuroa jne. Juomaksi pelkkää punkkua.
Lisukkeena seuraavana päivänä karjalanpaisti, maksalaatikko tai mykyrokka.
(Hyvissä grillimakkaroissa ei ole mitään vikaa. Itse tehty perunasalaatti on hyvää. Lisukkeesi vielä jotain chutneytä. Yöllä me niitä syödään yleensä notskilla paistettuna. Mutta makunsa kullakin).
Alkoholittomat juhlat.
Lähtee väki sukkelaan.
Jouluruoka on hyvä idea. :D
Voisitte myös väittää, että unohtui ostaa hiiliä / grilli on rikki tms. ja grillaamisen sijaan pääruoaksi olisi kesäkeittoa tai tillilihaa. Jälkkäriksi mämmiä.
Älä tarjoa mitään, eivätköhän lähde aika äkkiä pois :)
Äh. Lapsellista. Älä pilaa toisten juhannusta vaan sano ihan suoraan, että ei nyt... mutta tietysti jos väkisin haluaa ittestään pellen tehdä.
Iso lavallinen halvinta virolaista viinaa aikuisille ja yksi limpparipullo koko lapsikaartille. Runsaasti halvinta mahdollista grillimakkaraa käryämässä grillissä läpi viikonlopun. Joo ja viimevuotista äklömakeaa talvella mökillä kerran pari jäätynyttä ja sulanutta sinappia. Siinäpä perinteinen suomalainen juhannus! Mikä onni, ettei siihen tarvitse osallistua, vaan saa viettää juhannusta kotona juuri niin kuin mieli tekee. Siis ilman viinaa ja grillimakkaraa sekä passattavia.
Marinoituja Kassler-pihvejä monta laatikollista. Kuka hemmetti niitä oikeasti pystyy syömään?? Aivan järkyttäviä.
No siis kaikki nää extra-tuotteet sit niitä prinssinakkeja kylminä,laimeeta mehua,jotain keskiolutta
Minä suosittelen mökkiolosuhteisiin tartar-pihvejä. Alkuruoaksi voisit sulattaa pakasteina jotakin simpukka tms hässäkkää salaatin joukkoon. Jälkiruoaksi kahvia mustana. Ruokajuomana vettä, maitoa ja ykkösolutta.
Voittaja