Laihdutusasiaa... taas kerran.
Mitähän pirua tässä nyt pitäisi tehdä. Painoa olisi hyvä saada ~10-15kg alas (nyt noin 70kg, normaalipaino / tavoite alle kuudenkymmenen tai hyvin lähellä sitä). Aikaa olisi kolmisen kuukautta enää, häät tiedossa. Reilussa kuukaudessa on lähtenyt kolmisen kiloa.
Aamupala, jos sen ehtii syödä:
Vettä 2-5dl sellaisenaan + lääkkeet ja vitamiinit (tämä toki joka aamu!)
Smoothie (banaani, marjoja, 2 dl vettä ja heraproteiinijauhe)
Iso kuppi teetä maidolla
Lounas: Salaatti joko lohi/kana/katkarapu yht. noin 400 g TAI K-kaupan salaattitiskiltä koostettu salaatti TAI valmiskeitto (kasvis) raejuustolla
Iso kuppi teetä maidolla + hedelmä TAI rahka TAI pilttipurkki
Päivällinen: Salaattia puolet lautasellisesta, 1/4 lihaa/kanaa, 1/8 peruna/riisi ja 1/8 raejuusto
Illalla teetä, joskus hedelmää tai riisikakku lihalla+juustolla+kurkulla.
Napostelua (jäätelö, karkkia, suklaata. sipsiä) 2-3 kertaa viikossa, tätä pitää vähentää.
Liikuntana kuntosali 1h per kerta 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi lenkkeilyä, porrastreeniä kerran-kaksi viikossa, kotijumppaa/venyttelyä/käsipainojen kanssa 1-3 kertaa viikossa.
Missä mun vyötärö, missä tulokset. Onko tosiaan niin, että nuo saakelin epilääkkeet (Deprakine, vaihdettiin pari viikkoa sitten Neurotol Slow) ovat jumauttaneet kilot kroppaan? Depran aloituksen jälkeen painoa tuli 15 kg reilussa vuodessa. Liikuntamäärä lisääntyi tuolloin kun autoa ei voinut ajaa ja ruokailu pysyi ennallaan. Toki ikää on tullut.
Kommentit (22)
Ongelmani lieneekin se, että (sairauden / lääkkeiden aloittamisen jälkeen) "räjähdysmäisesti" lisääntynyt paino ei vastaa mielikuvaa itsestäni, eikä peilistä katso MINÄ. Se tuttu ihminen, johon olen tottunut. Toivoisin että voisin katsella kuvia myöhemmin hyvällä omallatunnolla ja tunnistaa niistä itseni, eikä niistä näkyisi väsynyt ja olemukseltaan harmaa ihminen, jota en tunnista.
Pikadieettiä ei kannattane tässä hakea, sillä lääkitys ja epi seurannee koko loppuelämän, joten elämäntapoja on muutettava jos meinaa normaalipainoiseksi takaisin päästä. Kuitenkin jotain tehostusta tuntuisi kaipaavan, vaikka toki se kolmisen kiloa on ok, se vain ei näy missään. Eikä varmaan niin pienen määrän pidäkään tässä massassa näkyä.
-aloittaja-
Kuulostaa aika omituiselta, ettet ole nopeammin laihtunut, mutta ehkä se on vaan oma tahtisi ja kun kerran olet lääkityksellä, niin ehkä se on parasta mihin kroppasi nyt pystyy. Sisäistä onnea kannatan minäkin. Älä pilaa häitäsi huolehtimalla liikaa painostasi. Sen pitäisi olla yksi elämäsi onnellisimmista päivistä, joten keskity iloiseen mieleen.
Mitään ruoka- tai liikuntaneuvoja en voi antaa, koska syöt jo terveellisemmin kuin minä olen koskaan syönyt.