Kirppariapua,hinta vaatteille 60-86 cm
Menen ensi vkloppuna myymään meidän pojan pieneksi jääneet vaatteet,mutta olen ihan hukassa hintojen kanssa.Kaikki vaatteet ovat siis pestyjä,hyväkuntoisia,merkkivaatteita ja niitä on ihan joka lähtöön vastasyntyneen vaatteista vuosikkaan talvihaalareihin.
Minkälaisia hintoja olette seuraavistä pyytäneet/maksaneet:
-Potkupuvut
-lyhyt-ja pitkähihaiset bodyt
-collegeasut
-unihaalarit
Entäs Skilan ja Lassien 86cm talvihaalarit,moitteettomassa kunnossa,onko 10 euroa liikaa per puku?
Ja sitten on iso kasa hattuja!Lindexin ja H&M suurin osa,eikä niitä ole käytetty kuin ehkä viisi kertaa per hattu,olisiko 2 euroa hyvä?On siis niin kesä-kuin talvi -ja välikausihattuja.
Ja vielä yksi!Mexxin farkkkukuosinen öljykangastakki,maksoin silloin uutena 50 euroa,olisko 10 nyt hyvä?Sekin käyttämätön..
Sain vihdoin tarpeekseni kevään myötä pursuavista vaatekaapeista ja tein suurkadotuksen..jos toinen lapsi tulee niin ostetaan sitten uutta taas vaikka:)
Kommentit (3)
olen kyllä sitä mieltä, että joskus noita ä-pakkauksen bodeja ja potkareita aliarvostetaan. Itse maksaisin siististä yhdistelmästä 2¿. Ne on materiaaliltaan erittäin mukavia ja usein myös käytännöllisiä.
Eli kannattaa miettiä niitä hintoja valmiiksi mutta tilanteen niin vaatiessa on oltava valmis tinkimään hinnasta. Eli itse mietin aina hinnan, jonka vaatteesta pyydän sekä alimman hinnan, jolla olen valmis vaatteen myymään. Tässä hintoja, joilla itse olen vaatteita myynyt:
- bodyt 0,50e-3e
- potkarit 1e-2,50e, kokopuvut 2e-4e
- yöpuvut 1e-3e
- collegeasut max 4e
Haalareista voi hyvin pyytää tuon 10e, joku voi sen siihen hintaan ostaakin, jos on siisti ja kivannäköinen. Ja hatuista voi pyytää 1e-2e, uusinakin niitä välillä saa H&M:ltä hintaan 2e. Jos hinnat ovat kohdallaan niin porukkaa pyörii pöydän ympärillä kovasti, jos pyynnöt liian kovia niin ostajat kyllä kaikkoaa. Ihan pilkkahintaan ei tarvitse myydä mitään, ei ainakaan ihan ensimmäiselle ostajalle kannata myydä puoli-ilmaiseksi niitä ns. parempia ja hintavia vaatteita (voi olla vaikka trokari...).
Mihin olet menossa myymään? Minkä kokoinen Mexx:in takki on??
t. Nonna2 (nonniska@suomi24.fi)
vähän vaikea tietty ilman näkemättä sanoa, mutta 0,50-1e on vauvan trikoovaatteista sellainen hinta, että pääset niistä eroon. ÄP-vaatteista ei makseta välttämättä sitäkään. Vähän paksummat sisävaatteet 1,5-2e.
Hatut 1e, sukat 10-20sent, ulkovaatteet riippuu kauheasti merkistä. Lassie on uutenakin tarjouksessa jotain 20e, joten siitä käytettynä alle 10e. Neuleet 2-3e. Isommat collegepuvut 2,50e.
Itse olen siis myynyt ja ostanut suunnilleen tuolla hinnalla. Ja merkkeinä nämä tavalliset Lindexit, Tutta ym. Sitten jos myyt uutena todella kalliita vaatteita, kuten esim. Marimekko, L&B..., niin niistä maksetaan myös käytettynä enemmän.