Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sekoamassa

Vierailija
20.06.2016 |

Teen toimistotyötä ja meinaan nukahtaa sinne. Sydän hakkaa ja ahdistaa. Ahdistaa ajaa meluisan kaupungin läpi pyörällä kotiin.. Ihmiset tuijottaa pahalla. Ajatukset pysähtyy välillä kokonaan.. Unohdan, että olen pyörän selässä ja näytän kai oudolta.

Kun pääsen pienelle tielle, joka menee metsässä ja rannan lähellä, rauhotun. Tunnen kuinka metsä ottaa syliin.

Mietin, pitäisikö hakea saikkua? Kesäloma on ihan pian, mutta työpäivät tuntuu kestävän 20h.

Olenko sekoamassa? Nämä ajatukset ovat ihan aitoja.. Auttaisiko työpaikkapsykologi??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
2/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olet. Googlaa paniikkihäiriöstä ja mieti, voisiko olla kyse siitä.

Vierailija
4/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aiemmin ollut tällaisia tuntemuksia, että unohdan missä olen.

En normaalisti ole ahdistunut ihmisistä.. Työni on haasteellista muttei mitenkään liikoja vaativaa. Nyt se tuntuu isolta taakalta. Koko touko- ja kesäkuun olen vain odottanut lomaa. Että pääsee pois kaupungista.

En usko paniikkihäiriöön. Ystävälläni on se.. Tämä on enemmän sellaista lamaannuttavaa väsymystä ja ahdistusta aina kun olen töissä. Tai työmatkalla. Tai baarissa. Jos olen muuten vaan kaupungilla, nautin.

Ap

Vierailija
5/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui tuolta aina. Ongelma katosi kun muutin maalle ja karsin negatiiviset ihmiset elämästäni.

Vierailija
6/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liikaa stressiä. Jos tosiaan loma ei ole ihan pian tulossa, niin hae saikkua. Itse olen kokenut kerran burnoutin ja tuollainen vaihe oli siinä alussa. Siitä eteenpäin aika pian seurasikin sellainen, etten pystynyt tekemään työtä ja jos yritinkin, tuli vaan avuton itku. Siitä sitä mentiin psykiatrin kautta 4 kk saikulle sitten.

Vierailija
7/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muuttaa maalle, kaupunki on liian meluisa kaltaisellesi aistiherkälle ihmiselle. Minäkin rauhoitun luonnossa ja liiat ärsykkeet hermostuttaa.

Vierailija
8/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuunnella musiikkia toimistossa, ainakin välillä jos se auttaisi?

Vierailija
9/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meren aaltojen ääni rauhoittaa

Vierailija
10/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meren aaltojen ääni rauhoittaa

Mä aloin katsoa tätä itse ja ihanat maisemat, ollapa tuolla saarella missä näkyi vaan yksi talo ja vain luontoa ja meri. Ei olisi muita ihmisiä, ihanaa.

Vierailija
11/14 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä soi toimistolla radio, mutta musiikki ei ole mieleistäni.. Voisin toki ottaa kuulokkeet mukaan. Joudun kyllä päivän aikana vastaamaan paljon puhelimeen niin ei oikein onnistu. Tänään jäin kotiin. En vaan pysty menemään sinne. Vein lapset päiväkotiin.

Ei voida oikein muuttaa maalle.. Työt on täällä ja lasten päiväkoti ja ystävät. Asuntokin ostettu alle vuosi sitten. En voi vaihtaa työtä, kun mistään en tätä enempää saa palkkaa.. Ainoa vaihtoehto on lyhennetty työpäivä..

Ahdistaa. Nyt tuntuu ettei minulla ole oikeutta olla kotona rauhassa, kun lapset joutuu olemaan melussa. Kotitöitäkin olisi.. Mutta haluaisin vain nukkua ja sitten mennä metsään.

Välillä toivon yksinäistä lomaa jossain korpimökissä, alkeellisissa oloissa, keskellä luontoa. Seurana kirja ja ehkä koira.....

Mitään muuta en osaa kun toimistotyötä.. Ei ole kädentaitoja enkä opi sellaisia. Olenko ikuisesti tässä business-oravanpyörässä?? Ahdistaa jo elokuu ja töihinpaluu. Firma menee miinuksella ja kauheat paineet syksylle.

Ap

Vierailija
12/14 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovah tehneet tästä maailmasta liian hankalan ja urbaanin. Kaikki yksinkertainen on minimoitu. Kaikki se mitä oli 1800-luvun alussa.. Ja ehkä lopussakin.

Kun saisi istua kartanon puutarhassa ja väitellä rennolla otteella. Kun voisi palata sinne, ja kuulua siihen eliittiin joka vaan on, saa ja nauttii.

Nykyään on aina ahdistus olla hyödyksi, tuottaa, tehdä ja menestyä.

Omalle maalle ei saa edes rakentaa.... Meillä olisi idyllinen maapläntti, mutta rakennuslupia ei heru. Ei vaikka mitkä jäteratkaisut maksaisi.. Ei edes kelomökkiä saa rakentaa.. Syy:asutus ei ole siellä...

Ap

Vierailija
13/14 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma ei ole tarkoitettu sairastamista varten. Olet aika huonossa kunnossa kyllä. Otahan yhteyttä työterveyteen, et ole maailman napa, vaan jos teillä on töissä jo talous kuralla, niin sinun sairauslomasi ei sitä asiaa vie maalta merelle. Haet saikkua ja parantelet itseäsi, voi olla että olosi paranee, kun saat levätä ja sen jälkeen lomailla. Teetkö töitä elääksesi, vai elätkö tehdäksesi töitä? Elämä on elämää varten annettu <3

Vierailija
14/14 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä soi toimistolla radio, mutta musiikki ei ole mieleistäni.. Voisin toki ottaa kuulokkeet mukaan. Joudun kyllä päivän aikana vastaamaan paljon puhelimeen niin ei oikein onnistu. Tänään jäin kotiin. En vaan pysty menemään sinne. Vein lapset päiväkotiin.

Ei voida oikein muuttaa maalle.. Työt on täällä ja lasten päiväkoti ja ystävät. Asuntokin ostettu alle vuosi sitten. En voi vaihtaa työtä, kun mistään en tätä enempää saa palkkaa.. Ainoa vaihtoehto on lyhennetty työpäivä..

Ahdistaa. Nyt tuntuu ettei minulla ole oikeutta olla kotona rauhassa, kun lapset joutuu olemaan melussa. Kotitöitäkin olisi.. Mutta haluaisin vain nukkua ja sitten mennä metsään.

Välillä toivon yksinäistä lomaa jossain korpimökissä, alkeellisissa oloissa, keskellä luontoa. Seurana kirja ja ehkä koira.....

Mitään muuta en osaa kun toimistotyötä.. Ei ole kädentaitoja enkä opi sellaisia. Olenko ikuisesti tässä business-oravanpyörässä?? Ahdistaa jo elokuu ja töihinpaluu. Firma menee miinuksella ja kauheat paineet syksylle.

Ap

Voi olla ap ettet tarvisikaan sitä maallemuuttoa tai muuta radikaalia, jos saisit vaan stressin ja ahdistuksen pois. Itsekin silloin burnoutiin mennessä olin varma, että mun työt alalla (it-ala) on tehty, että olen vaan liian heikko kestämään alan painetta, mutta nyt olen ollut jo 8 vuotta burnoutin jälkeen samassa työpaikassa, samalla alalla, ilman mitään ongelmia.

Mun tarvitsi vaan saada levätä ja "järjestellä pääni uudestaan", mihin auttoi työterveydestä saamani psykiatrin keskusteluapu myös. Olin ennen liian vastuuntuntoinen ja liian venyvä, ja stressasin töistä. Burnoutin jälkeen oli pakko itseni suojelemiseksi opetella pitämään tiukasti rajansa ja olemaan murehtimatta töistä kotona enää. Nyt tulen vaan duuniin, teen omaa tahtia työni, en mieti sitä enää illalla, eikä mitään stressiä ole, silti vaikka samalla työpaikalla moni muu edelleen hoippuu burnoutin rajoilla uskoen että "tällä alalla on pakko"...

- 6