Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaude, yllätysperintö!

Vierailija
20.06.2016 |

Asunto Tampereelta ja sata tonnia päälle. Asunto on vain yksiö, mutta Amurissa eli sadan tonnin asunto kai sekin. En ole vielä selvitellyt asiaa, kun tuli niin yllätyksenä.

Ihan tuntematon ihminen oikeastaan minulle, mutta sukulaissuhteet menevät näin. Olisi siis äidilleni sisarena menneet, mutta hän on valitettavasti kuollut. Lapsena joskus tämän enoni nähnyt.

Nyt kyllä lähden kaljalle!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hauskaa verotuksen kanssa.

Vierailija
2/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tuli sitä käteistä, saat siitä maksettua ne n. 80000e perintöverot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Minäkin perin vähän samalla tavalla, tosin perinnöllä oli jakajia, mutta kuitenkin. Oli jotenkin uskomaton tunne :). Minulle ainakin tuli perintö kreivin aikaan, sillä asunnossa oli juuri putkiremontti ja olisin ilman sitä ehkä joutunut  myymään asunnon.

Vierailija
4/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä hauskaa verotuksen kanssa.

Täytyy nyt tietysti ottaa selvää, mutta ei sellaista tilannetta ole, että perintö olisi pienempi kuin vero :) Sivuperinnöstä toki rankimman päälle menee vero. 

Vierailija
5/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tästä sinulle ilmoitti todella mukava lakimies Nigeriassa, joka sattu olemaan kuollleen kaukaisen sukulaisesi lakimies? 

Vierailija
6/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tuli sitä käteistä, saat siitä maksettua ne n. 80000e perintöverot...

Meinaatko, että noin paljon? 

Noh, on ainakin sitten se asunto. Täytyy nyt ottaa selvää huomenna. Tänään JUHLIMAAN! Tarjoan tietty kavereille!

Vierailija
7/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain perinnön 72 000e ja veroa meni n. 5000, eli kyllä voi iloita ap:kin! Ja koska vielä hyppäsi edesmenneen äidin yli, säästyi ap yhdeltä perintöverolta kokonaan.

Vierailija
8/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! :)

Vierailija
9/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tästä sinulle ilmoitti todella mukava lakimies Nigeriassa, joka sattu olemaan kuollleen kaukaisen sukulaisesi lakimies? 

Heh, ei... asia hallussa juridisesti ja Suomessa!

Vierailija
10/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mamman päiväuni, heh heh.

Vierailija
11/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kuolema on toisen onni! Ole tarkka rahojesi kanssa. Mieti kannattaako asunto myydä vai vuokrata. Sijoita rahasi ainakin kolmeen eri paikkaan. Osta myös osakkeita. Voit ostaa  osalla rahalla (mutta ei missään nimessä koko summalla)  enemmän riskiä sisältäviä osakkeita. Niillä voit tehdä hyvän tilin. Muista: vaikeampaa kuin saada rahaa on onnistua pitämään se - ja jopa kasvattaa sen määrää.

On monta entistä varakasta, jotka olivat vain hetken varakkaita, koska eivät onnistuneet pitämään rahaa itsellään. Puhumattakaan hankkimaan sitä lisää.

Vierailija
12/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto Tampereelta ja sata tonnia päälle. Asunto on vain yksiö, mutta Amurissa eli sadan tonnin asunto kai sekin. En ole vielä selvitellyt asiaa, kun tuli niin yllätyksenä.

Ihan tuntematon ihminen oikeastaan minulle, mutta sukulaissuhteet menevät näin. Olisi siis äidilleni sisarena menneet, mutta hän on valitettavasti kuollut. Lapsena joskus tämän enoni nähnyt.

Väärin. Nyt äkkiä selvittämää millä kierrät verotusta mikä on ihan järjetön näissä. Vihjeeksi keinoja on ;)

Vierailija
13/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin innoissani, nyt pääsee tytärkin haluamalleen vaihto-oppilasvuodelle Yhdysvaltoihin tai Australiaan. 

Olen joutunut sanomaan ei oota tässä yhteydessä. 

En mikään köyhä ole, mutta parikymmentä tonnia tuosta vain on minulle mahdotonta. 

Ihan lottovoittaja- fiilis, vaikka ihan normaaleja rahoja tietysti monelle. 

(korkkasin siiderin, parempaa ei tällä hetkellä ole)

Vierailija
14/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa kateellisia. :D

Vierailija
15/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Nyt äkkiä selvittämää millä kierrät verotusta mikä on ihan järjetön näissä. Vihjeeksi keinoja on ;)

Lailliset keinot tervetulleita, laittomat eivät missään nimessä. Eli avaa vihjeesi?

Vierailija
16/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!!!!!! Nauti:)

Vierailija
17/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Vero tulee muuten maksuun vasta joskus ensivuonna, eli pidä käteistä ettet joudu pakkosaumassa myymään alihintaan kämppää. Verolaskuri on netissä ja pankista varmaan saa arvion summasta, ettei tuu ylläreitä. Summa tulee olemaan aika suuri. Ja kesäretkenhän teet enon haudalle kukkakimpun kera?

Vierailija
18/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain. Summa tosin jäi alle verotettavan, muta kiva potti silti. Nyt voin rauhassa köllötellä 3 vuotta hoitovapaalla ilman että perheemme täytyy pihistellä.

Vierailija
19/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnittelijoille! 

Lähden nyt juoksemaan... niin oudolta kuin se ehkä tuntuu. Mutta kunnon juoksulenkki ulkoilmassa tasoittaa päätäni aina. 

Vierailija
20/25 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lailliset keinot tervetulleita, laittomat eivät missään nimessä. Eli avaa vihjeesi?

No ennakkotoimenpiteenä perittävälle: kannattaa muuttaa Ruotsiin asumaan ja kuolla siellä. Jos siis haluaa säästää perilliset perintöveroilta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi