Miksi nainen on ilkeä miehelle, joka on yksipuolisesti ihastunut?
Seurasin tällaista vierestä, kun mies oli pitkään ihastunut ja sitten viimein kertoi asiasta, niin nainen olikin tosi ilkeä ja tyly hänelle siitä, että hän oli tähän ihastunut! Kävi vähän sääliksi, kun se mies ei oikein tiennyt, että mitä teki väärin. Kysessä ei siis ollut mikään stalkkaus vaan ihan normaaleja aikuisia ihmisiä molemmat.
Kommentit (15)
No joku, jolta puuttuu empatia ja tunneäly, voi toimia noin.
Normaali ihminen ei halua pahoittaa toisen mieltä.
Siksi, koska jotkut miehet jää roikkumaan, inttämään ja vinkumaan jos heille ystävällisesti ilmaisee ettei ole kiinnostunut. He eivät ota sitä todesta vaan jatkavat maanitteluaan ja asian esille ottamista sopivassa tilanteessa ja kuvittelevet että mahiksia on kun nainen on kerta ystävällinen. Se on todella rasittavaa. Kun ärähtää kunnolla ja antaa selkeän viestin että evvk niin ehkä kovapäisinkin tajuaa..tai sitten ei.
Hyvä kysymys, jota olen miettinyt. Olen itse mies joka on parikertaa kokenut tämän.
Onko joillain naisilla sellainen ajattelutapa, että miehen tunteet ovat jotenkin likaisia? Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin. Miltä tuntuu?
Toinen voisi olla se, että mitä jos naisella ei ole kykyä samaistua ihastuneen käytökseen? Luullaan tunnetta ehkä epäaidoksi huijausyritykseksi?
Ja vielä. Onhan se varmaan turn off kun ihastunut henkilö uskaltautuu ujosti esittämään asiansa, eikä käyttäydy siinä tilanteessa itsevarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitähän ne miehetkin ovat naisille, jotka heihin ihastuneita yksipuolisesti. Käyttävät jopa seksiin vailla tunteita, pelkän oman himon takia.
No tuo on vähän erilaista ilkeyttä.
Mies yrittänyt taas naista liigansa ulkopuolelta. Nainen kyllästynyt sellaiseen, hänellä on valinnanvaraa.
Sitä kutsutaan nimellä beta male shaming. Olen itsekin nuorempana kokenut tuon, kun olin semmonen kamupoika naiselle ja sitten tunnustin tunteeni niin aiemmin ystävällinen ja kaverillinen nainen heittäytyikin yllättäen tylyksi ja katkaisi välit kokonaan kun kamupoika/betauros ei ollutkaan munaton nössö vaan sillä oli jotain hiton tunteita ja ehkä jopa myös (hyi yök) seksuaalisia haluja. En siis mitenkään törkeällä tavalla ilmaissut tunteitani vaan epävarmasti ja ujosti, ja sekös naisia vituttaa kun nössömies alkaa jotain yrittämään.
naikkonen johon eräs mies ei edes väkisin rakastunut saatikka ihastunut, tolkuttaa "olen kyllä rakastunut sinuun vielä/edeleen", mutta kumminkin sitten huutelee "nythän sitten tiedät , etunimi (että rakastan)"
mitäs sitten? matkan päästä perässä huutelemalla ja seurailemalla ei oikein , ikävä kyllä, vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä. Onhan se varmaan turn off kun ihastunut henkilö uskaltautuu ujosti esittämään asiansa, eikä käyttäydy siinä tilanteessa itsevarmasti.
Ei ole, vaan suloista.
Siis minusta.
Kaikki ihmiset ei ole järin empaattisia tai kivoja. Koittakaa valita tunteidenne kohteeksi lämpimiä ja kilttejä ihmisiä, niin ei käy noin.
samaa olen itsekkin miettinyt. yksi läheisimmistäni kavereista huusi päin naamaa "vittu mitä sä sanoit ?!!??!" tyylisiä valituksia kun yksi poika (kaverikin kaiken lisäksi) ilmaisi tunteitaan tytölle. en siinä muuta tajunnut tehdä kun silmät suurina tuijottaa
Mahdollinen stalkkaus ja ahdistelu pelottaa.Olen yli 35v ja saan huomiota kaikilta käppänöiltä papoilta ja varatuilta esim. töissä.Miesten asenne mun ikäiseen sinkkuun on,että pitäisi olla kiitollinen,imarreltu ja ymmärtää antaa.Joskus tulee oltua vähän tyly.
kyllä tuli muuten mieleen vuosien takaa miehen perässä kuolaava nainen, jonka touhut ja Tarpeet (kundikaveristaan huolimatta) kyllä huomattiin. pieni viesti suoraan naiselle "että mies on rakastunut sinuun" räjäytti pankin.
"
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska jotkut miehet jää roikkumaan, inttämään ja vinkumaan jos heille ystävällisesti ilmaisee ettei ole kiinnostunut. He eivät ota sitä todesta vaan jatkavat maanitteluaan ja asian esille ottamista sopivassa tilanteessa ja kuvittelevet että mahiksia on kun nainen on kerta ystävällinen. Se on todella rasittavaa. Kun ärähtää kunnolla ja antaa selkeän viestin että evvk niin ehkä kovapäisinkin tajuaa..tai sitten ei.
Nimenomaan tämä! On ennemmin sääntö kuin poikkeus, että jos miehelle ei ole tyly, niin hän tulkitsee sen siten, että nainen on kiinnostunut. Eikä se ole vain rasittavaa vaan aika monesti helvetin pelottavaa. Kun sanot suoraan monta kertaa ystävällisesti että harmi mutta minua ei kiinnosta, niin ne jää silti siihen roikkumaan, tuijottamaan suoraan silmiin, lääppimään ja pahimmassa tapauksessa stalkkaamaan pidemmäksi aikaa. Nähty niin monta kertaa, että helpoimmalla pääsee kun kerran ärähtää kunnolla että painu helvettiin. Ikävää niille kivoille miehille, mutta ehkä te voisitte miesten kesken joskus puhua siitä että ei todella tarkoittaa EI.
Millä tavalla nainen oli tyly ja ilkeä? Onko mahdollista, että nainen halusi vain ilmaista napakasti, ettei ole kiinnostunut. Napakka ja sillä tavoin "tyly" vastaus saattaa olla välttämätön monien kohdalla, ettei turha ja ahdistava yrittäminen jatku. Ehkä tämä kyseinen mies olisi vähemmällä napakkuudella ymmärtänyt, mutta nainen halusi tehdä asian varmuuden vuoksi selväksi?
No jos sitä naista pelottaa olla enää ystävällinen ettei se toinen ala kuvittelemaan liikoja.
Pari miespuolista kaveriani ovat olleet ihastuneita minuun, ja se on jotenkin vähän inhottavaa, koska sitten on koko aika sellainen fiilis että se mies haaveilee jostakin suuremmasta.
Ilkeitähän ne miehetkin ovat naisille, jotka heihin ihastuneita yksipuolisesti. Käyttävät jopa seksiin vailla tunteita, pelkän oman himon takia.