Onko 17-18-vuotias liian vanha rippileirille?
Oma poika olisi sen ikäinen siinä vaiheessa kun se olisi hänelle ajankohtaista. Pojalla on oppimisvaikeuksia ja siitä syystä on kouluunkin laitettu muutaman vuoden ikätovereitaan myöhemmin. Onko tuon ikäinen kuitenkin liian vanha rippileirille, kun isosetkin siellä ovat häntä vuoden kaksi nuorempia? Mitä mieltä olette?
Kommentit (5)
Seurakunnat ehdottavat päiväleiriä tai päivärippikoulua ihan siksi, että se on pojallesi mukavampi vaihtoehto.
Sinne sekaan vain, oppivat siinä muutkin leiriläiset sietämään erilaisuutta.
Jos poika muutenkin käy koulua muutamaa vuotta nuorempien kanssa (?) en usko että riparikaan olis ongelma. Ja varsinkin päivä- tai aikuisrippikoulu sopii hyvin.
Mä täytän tänä vuonna 18, ja olin just riparilla isosena. Toki isosena olo on eri asia kuin leiriläisenä oleminen, mutta kyllä mä sovin siihen ripariporukkaan ihan hyvin, vaikka olenkin melkein kolme vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Oma poika olisi sen ikäinen siinä vaiheessa kun se olisi hänelle ajankohtaista. Pojalla on oppimisvaikeuksia ja siitä syystä on kouluunkin laitettu muutaman vuoden ikätovereitaan myöhemmin. Onko tuon ikäinen kuitenkin liian vanha rippileirille, kun isosetkin siellä ovat häntä vuoden kaksi nuorempia? Mitä mieltä olette?
Itse kävin rippikoulun 17-vuotiaana,mutta en mennyt leirille,vaan kävin sen yksityisesti.Eli tapaamisia papin kanssa seurakuntakeskuksessa ja lopuksi ehtoollinen jossain tavallisessa jumalanpalveluksessa.Koin yksityisen rippikoulun käymisen mukavammaksi tavaksi kuin leirin nuorempien kanssa,mutta kaipa sekin on mahdollista,jos poika itse haluaa nimenomaan leirille.
Mun pojan kanssa samalla leirillä oli erityiskaksoset, tuttuja poikia. He olivat luokkaa alempana koulussa. Eikö pärjää vielä omanikäisten kanssa? Ei rippikoulua ole pakko käydä leirinä, on päiväleirejäkin ja erityisleirejä on joillain paikkakunnilla erikseen. Erityisleiri ei välttämättä ole kehitysvammaisten leiri.