Syke koholla jatkuvasti flunssassa
Flunssa iski pari päivää sitten hyvästä vastustuskyvystäni huolimatta. En oikein edes muista, milloin olisin viimeeksi ollut kunnolla kipeä. Mutta sen muistan, että pulssi tuppaa nousemaan flunssan aikana. Mulla flunssa menee aina tosi nopeesti ohi, mutta nyt se vaan ei näytä lähtevän millään. Sen seurauksena syke on myös jatkuvasti koholla. Monilla syke tuppaa kohoamaan sairastuessa, mutta onko tämä pitkällä aikavälillä tervettä? Itselläni on koko ajan rauhaton olo ja hengitykseenkin pitää kiinnittää huomoita. Viime yönä nukuin noin 3 tuntia. Yskä ja nuha tietysti valvottivat, mutta syke aiheutti suurinta huolta, joten unta ei tulllut. Kannattaisiko minun käydä lääkärillä kysymässä jos tämä vielä jatkuu? Ei oikein osaa pysyä paikallaan kun tämä asia vaivaa. Olen jaksanut elää tämän oireen kanssa hyvin, mutta nyt kun tämä vaikuttaa nukkumiseenikin näin paljon, niin jostain olisi pakko saada apua. Onko teillä ollut samoja oireita ja jos olette hoitaneet niitä, niin miten? Tietysti flunssasta paraneminen veisi ongelman pois, mutta aika sitkeä tämä tauti tuntuu olevan.
Kommentit (12)
Jos jatkuu pitkään niin lääkäri auttaa. Eihän ylikuormitus sydämelle ole pitkäaikaisesti ja jatkuvasti hyväksi jos on sairaana. Liikunassa sitten tietysti erikseen...
Ite en oo ainakaa tehny mitää. Sit ku flunssa lähtee ni syke tasaantuu. Pitkässäkin flunssassa olen kestänyt joten kuten. Mutta parannuskeinona on saada vaan se flunssa pois.
Itse oli. Kerran päivystyksessä poskiontelotulehduksen ( rajun sellaisen jota flunssa edelsi) takia ja kysyin myös pulssin ja verenpaineen kohoamsiesta. Sanoivat, että on normaalia, kun kroppa yrittää taistella tautia vastaan ja se on jo itsessään rasite kropalle. Ja joo, olen itsekin todella levoton kun on jotain tuollaista kuin flunssa. Mutta en mä sen takia lääkäriin lähtisi, ellei ala ilmaantumaan oikeasti sydänoireita, kuten rintakipua tai rytmihäiriöitä.
Hei kiitoksia tosi paljon, näistä on aina apua! Ehkä vain yritän olla rasittamatta itseäni ja toivon paranevani nopsaan. Muitten kokemuksia on aina kiva kuulla kun niihin pystyy samastumaan. Ja tämäkin toi mielenrauhaa. :)
Nostan tätä. Itsekin tällä hetkellä flunssassa ja leposyke koholla. Tuntuu että pienikin kävely tms. nostaa pulssia kunnolla. On ollut aiemminkin flunssassa sama ja syke on tasaantunut parannuttua. Mutta miksiköhän kaikissa flunssissa ei tule tätä oiretta?
Ei muutamasta päivästä mitään haittaa sydämelle ole, jos ei pulssi tikuta levossakin isoja lukemia. Mulla roikkui yli puoli vuotta syke todella korkalla syöpähoitojen vuoksi, eikä siihen kiinnitetty mitään huomiota. Eikä siitä mitään haittaakaan ollut, kävin säännöllisesti sydäntutkimuksessa täsmälääkkeen takia, eikä mitään muutoksia tullut koko aikana sydämen kuntoon.
Onko leposykkeen ollessa korkealla myös verenpaine kohonnut?
Vierailija kirjoitti:
Onko leposykkeen ollessa korkealla myös verenpaine kohonnut?
Nämä eivät liity suoranaisesti yhteen. Itsellä esim. normisti ollut leposyke aika korkea aina, mutta verenpaine taas täysin normaali.
Sairaana en mittailisi paineita, varmaan voi nostaa lukuja.
Korona? Sydänoireet siinä tavallisia.
Kuinka nopea syke? Jos luokkaa 140 lyöntiä minuutissa, olisi syytä käydä lääkärissä. Toki koronatesti otettava myös.
Minulla nyt myös leposyke 90-100 pari päivää flunssan aikana. Ei kuumetta, yskää ja nuhaa. Koronan kotitesti oli negatiivinen.
itselläni samankaltainen ongelma, mutta minulla flunssa menee ohi nopeasti. Lepoa vaan, kyllä se siitä