Onko enemmän sääntö kuin poikkeus, että korkeaan virkaan päästyään harkintakyky pettää?
Esim. nuo piispat. Kaikki "tavallisen tason" pomot taatusti ymmärtävät, että ei firman rahoilla osteta virpojien pääsiäismunia. Ja kaikki tavalliset kuntien ja valtion työntekijät ymmärtävät, että ei verovaroilla osteta vodkapaukkuja aamukuudelta.
Kommentit (11)
No jaa. Tuskin ne matalammankaan tason ihmisistä kaikki sitä ymmärtävät. Nämä korkean tason ihmiset on vaan suurennuslasin alla ja jäävät kiinni. Ketkuja on joka portaalla. Jostainhan ne huipulle sinne nousee.
Sääntö.
Maan tapa, yhteinen salaisuus - et voi olla se joka paljastaa yleisen kyseenalaisen käytännön.
Esim vapaamuurareita jos miettii, niin sieltä lähtee verkostoja ja nämä pelit osataan.
Vaikeneminen on pakollista.
Kaikki pelaa yhteen
Noista virpomismunista :D
Jos ne on tosiaan hintavasta gourmekaupasta ostettu...
Niin ei niitä kyllä virpojille ole annettu :).
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Tuskin ne matalammankaan tason ihmisistä kaikki sitä ymmärtävät. Nämä korkean tason ihmiset on vaan suurennuslasin alla ja jäävät kiinni. Ketkuja on joka portaalla. Jostainhan ne huipulle sinne nousee.
Juurikin näin. Iso osa ihmisistä käyttää enemmän tai vähemmän hyväkseen kaikkia niitä etuisuuksia, jotka hänen käytettävissään ovat. Tavan tallukan toimia ei vaan kukaan ole kyttäämässä.
Käsi pystyyn, kuka ei ole koskaan tehnyt mitään moraalisesti arveluttavaa?
Minä menin tekniseen keskukseen tekemään vesi ja viemäriin liittymissopimusta, kun olin laittanut nimen paperiin niin minulle työnnettiin muutaman kympin lahjukset vastineeksi :) Olin pöyristynyt ja yritin sopertaa jotain etten ota vastaan mutta puoliväkisin työnsivät käsiini. Ilmeisesti halusivat näin tehdä oman jokapäiväisen kuormasta syönnin ja veronmaksajien rahojen kuppauksen oikeutetummaksi kun asiakkaatkin on mukana "mafian" touhuissa.
On erityisen tuomittavaa että veronmaksajien rahoja otetaan omaan käyttöön muodossa tai toisessa.
Itse olen tämän johdosta alkanut minimoida verojen maksua.
Menipä ketju hilajiseksi kun julkisen työntekijät alkoivat miettiä omaa tekemistään siellä työpaikalla :)
Tavallisen duunarin perseilystä ei tehdä otsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Noista virpomismunista :D
Jos ne on tosiaan hintavasta gourmekaupasta ostettu...
Niin ei niitä kyllä virpojille ole annettu :).
Kuitista:
"Suklaamunia krapulan hoitoon"
Se on poistettu se pitkähkö ketju aiheesta, alkoi sanoilla "sanokaa ettei ole totta...jne...verovarojamme " ....jne.
.
Nyt on outoa vaientamista.
Minkä ihmeen takia?
Eihän tässä kyseessä olleet suuret rahat, vaan nimenomaan periaate siitä harkinnasta, mikä on sopivaa ja mikä ei.