Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähisukulaisen alkoholismi tabu?

Vierailija
19.06.2016 |

Uskaltaisitko kertoa ihmisille että isäsi tai äitisi on juoppo? Vai seuraisiko siitä väistämättä, että sinullakin tulkitaan olevan alkoholistin geenit? Ja ihmisten suhtautuminen sinuun muuttuisi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se luo ennakkoluuloja.

Vierailija
2/4 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole tabu, mutta vähän aihe josta ajattelen ettei ole minun asiani selittää asioita kenellekään.

En oikeastaan jaksa vatvoa sitäkään mitä muut ajattelevat minusta tai geeneistäni. Ystävien ja läheisten kanssa on muutakin puhuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se minun vikani ole, jos vanhemmallani on päihdeongelma. Olen kyllä sanonut asiasta, jos on tullut esim. puhetta omista vanhemmista ja joku kyselee missä he asuvat tms. Yleensä ottaen ihmiset ovat ihan ok asian kanssa, enkä itsekään nöyristele tai häpeile. "Isäni asuu sielläjasiellä, mutta emme pidä yhteyttä koska hänellä on päihdeongelma". Ei se minulle ole sen kummempi juttu.

Vierailija
4/4 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei mikään muu ole tabu kuin äidin alkoholismi. Isän alkoholismista on paljon helpompi puhua ääneen.

Ja sopivia tabun aiheita löytyisi kyllä mun lähisuvusta vaikka kuinka, kuten perheväkivalta, itsemurha, rattijuoppous, mielenterveysongelmat ja itsemurha. Mutta ne on ihan ok keskustelunaiheita.