Törkeä äiti täysi-ikäiselle
Tilanteeni on siinä mielessä kummallinen, että olen 21 vuotias, asunut omillani 16 vuotiaasta, opiskellut itselleni alan ja käyn töissä. Ongelmani on se, että tapasin aivan ihanan miehen, hän on minua 4 vuotta vanhempi. Olemme seurustelleet 7kk ja tulevaisuus näyttää meidän osalta hyvältä. :) Äitini ei pidä miehestä yhtään, olen seurustellut aikasemminkin eikä koskaan ole ollut tällaista tilannetta. Tilanne on kärjistynyt siihen, että äitini uhkaa lähteä elämästäni kokonaan jos en jätä miestäni. En tiedä syytä tähän, olen kysynyt mutta en saa vastausta.
Rakastan miestäni jonka kanssa näen tulevaisuuteni, ja rakastan äitiäni jota tulen tarvitsemaan aina. Mikä voisi olla syynä siihen että oma äiti haluaa omalta lapseltaan onnen pois? Kokemuksia?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän sitä miestä. Millainen? Ja mikä hänessä on äitisi mielestä vikans?
Hän on ihana! Tulee juttuun kaikkien kanssa, iloinen, nauravainen ja positiivinen. Samaan aikaan erittäin aikuismainen, osaa ottaa tilanteen haltuun oikealla vakavuudella.
On aidosti kiinnostunut minun, sekä perheeni asioista koska tietää että he ovat minulle tärkeitä.
Olemme olleet vanhempieni luona useasti kylässä, isäni pitää hänestä todella paljon. Mieheni on myös sanonut pitäväni heistä molemmista, eikä ole sanonut pahaa sanaa äidistäni vaikka aihetta olisi. Toivoo vaan että pystyisi vakuuttamaan äitini siitä, että rakastaa minua eikä halua satuttaa.
Äitini tosiaan on sanonut, että tulen pettymään tähän mieheen hyvinkin pian.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Pannut äitiäsi joskus.
Jotain tällästä tuli mullakin heti mieleen. Jotain tietää miehestä mitä muut ei.
Missä äitisi on töissä? Ehkäpä työn kautta tietää jotain miehestä, esim.jos on sossussa, Kelassa, poliisissa, terveydenhuollossa, joku muu hallinnollinen missä pääsee tietoihin käsiksi tai työskennellyt keissin parissa. Ei vain voi sanoa salassapitovelvollisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pannut äitiäsi joskus.
Jotain tällästä tuli mullakin heti mieleen. Jotain tietää miehestä mitä muut ei.
Kieltämättä mietin itsekkin tätä, heillä on kuitenkin sen verran paljon ikäeroa että tuskin liikkuisivat samoissa piireissä ja mies on kotoisin toiselta paikkakunnalta.
Heidän välillään ei ole ollut mitään "jännitettä", että tietäisivät toisensa jo ennakkoon jostain muualta.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä äitisi on töissä? Ehkäpä työn kautta tietää jotain miehestä, esim.jos on sossussa, Kelassa, poliisissa, terveydenhuollossa, joku muu hallinnollinen missä pääsee tietoihin käsiksi tai työskennellyt keissin parissa. Ei vain voi sanoa salassapitovelvollisuuden vuoksi.
Ei ole töissä missään, minkä kautta olisi mahdollista saada tietoja yksityiselämästä.
- Ap
Tai sitten ap:n äiti tietää miehen taustasta ja perheestä jotain sellaista mitä ap ei tiedä. Minulle kävi näin, vanhempani todella jyrkästi painostivat minua eroamaan exästäni, mutta eivät suostunet syytä kertomaan (eivät halunneet järkyttää) vaan vakuuttelivat vaan, että nyt olisi parempi kuunnella. Myöhemmin miehen perhetaustasta paljastui todella ikäviä juttuja, joita en todellakaan olisi halunnut tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ap:n äiti tietää miehen taustasta ja perheestä jotain sellaista mitä ap ei tiedä. Minulle kävi näin, vanhempani todella jyrkästi painostivat minua eroamaan exästäni, mutta eivät suostunet syytä kertomaan (eivät halunneet järkyttää) vaan vakuuttelivat vaan, että nyt olisi parempi kuunnella. Myöhemmin miehen perhetaustasta paljastui todella ikäviä juttuja, joita en todellakaan olisi halunnut tietää.
En vaan käsitä miksei tuotakin voisi lapselle ihan suoraan kertoa (siis jos ei ole saanut tietää jonkun vaitiolovelvollisuutta vaativan ammatin kautta) jos tietää tämän puolisosta jotain, jonka vuoksi ei voi tätä ihmistä hyväksyä.
Jos poikani alkaisi sitten joskus seurustella naisen kanssa, joka esim. olisi tuomittu törkeästä pahoinpitelystä puukotettuaan edellistä miestään, niin totta helvetissä istuisin pojan kanssa alas ja kertoisin tästä hänelle suoraan + huoleni, että hänelle myös tulisi sattumaan jotain pahaa tämän naisen kanssa.
Avaa vähän sitä miestä. Millainen? Ja mikä hänessä on äitisi mielestä vikans?