Te, jotka maksatte lapsellenne ajokortin, entäs auto?
Ostatteko myös auton, vai annatte käyttää omaanne?
Kommentit (40)
Meillä on kaksi autoa, joten saa käyttää kumpaakin tarvittaessa.
Oma isäni opetti mut ja 3 sisarustani ajamaan sekä osti jokaiselle auton. Ei se mikään kummoinen ollut, mutta auto kumminkin. Meillä ei kyllä ole varaa ostaa lapsillemme omia autoja.
Sen näkee sitten, mutta en usko että ostamme.
Olen huomannut, että mitä vähävaraisempi perhe on, sitä useammin hankitaan 18-vuotiaalle auto.
Itse en uskaltaisi ostaa lapselleni muutaman tonnin autonrämää.
Ostimme lapsille omat autot. Eivät ne kalliita ollut, mutta ajoivat asian.
Mulle ei ostettu autoa, ostin itse. Sitä ennen sain ajaa poikaystävän ja hänen perheensä autoilla.
Ajattelin ostaa tytölle 3-4000e auton, jolla myös opetan hänet ajamaan. Meidän molemmat autot on automaattivaihteisia, joten niillä ei voi opettaa.
Ne vakuutukset ovat niin kalliita, ettei ole varaa ostaa omaa autoa, mutta mun autoa saa käytytää joskus.
Vierailija kirjoitti:
Ne vakuutukset ovat niin kalliita, ettei ole varaa ostaa omaa autoa, mutta mun autoa saa käytytää joskus.
No paljonko se vakuutus maksaa?
En aio ostaa, mutta saa ajaa perheen autolla mahdollisuuksien mukaan. Meillä on nytkin kaksi autoa, mutta toista tarvitaan vain silloin tällöin.
Saivat lainata meidän autoja. Nyt (25 ja 27) omat.
On erittäin WT jos ei perheellä ole sen vertaa varaa, että saisi hankittua juuri kortin saaneelle auton.
Teinin (kallis) mopo myydään ja niillä rahoilla saa jo käytetyn auton.
Vierailija kirjoitti:
On erittäin WT jos ei perheellä ole sen vertaa varaa, että saisi hankittua juuri kortin saaneelle auton.
Eikä, ku just wt:t ostaa.
Mulle maksettiin 1 vaihe, 2 vaiheen ja autot maksoin ite. Henkilökohtaisesti en ees ois suostunu siihen et joku muu kustantaa mun auton, lähinnä siks ku tuunailen sen verran paljon että ois maksajalta tullu sanomist. :D ja sulle joka sanoit ostavas 3-4t auton lapselle niin huhhuh! Ekan auton kannattaa kyl olla alle tonnin rassi, huomattavasti enemmän tulee ketuttaa ku kalliimman auton peruuttaa porsaaseen tai laskee ojan pohjalle :D
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ostaa tytölle 3-4000e auton, jolla myös opetan hänet ajamaan. Meidän molemmat autot on automaattivaihteisia, joten niillä ei voi opettaa.
Onko tuon hintainen auto turvallinen?
Molemmille lapsille ostettiin jotkut 600-700e autot. Niillä sitten ajelivat ja molemmista tuli pirun hyviä kuskeja :) Nykyään molemmat asuu muualla eikä ole varaa ylläpitää autos, eli lainaavat sillon tällöin meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle maksettiin 1 vaihe, 2 vaiheen ja autot maksoin ite. Henkilökohtaisesti en ees ois suostunu siihen et joku muu kustantaa mun auton, lähinnä siks ku tuunailen sen verran paljon että ois maksajalta tullu sanomist. :D ja sulle joka sanoit ostavas 3-4t auton lapselle niin huhhuh! Ekan auton kannattaa kyl olla alle tonnin rassi, huomattavasti enemmän tulee ketuttaa ku kalliimman auton peruuttaa porsaaseen tai laskee ojan pohjalle :D
Laskisitko oman lapsesi alle tonnin auton kyytiin, saatika kuskiksi? Eikö mahdollisimman turvallinen ole paras omalle lapselle?
Maksoimme ajokortin mutta auto ja sen käyttökulut pitää maksaa itse. Armeijan ajalta autoimme kuluissa. Molemmat pojat ostivat rippilahjarahoilla mopot ja sen myymällä rahoittivat osan autosta. Loput säästivät syntymäpäivälahjoista ja kesätöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskisitko oman lapsesi alle tonnin auton kyytiin, saatika kuskiksi? Eikö mahdollisimman turvallinen ole paras omalle lapselle?
Mun auto ei maksanut mitään. Lapsi ajoi sillä ajokorttinsa isän opettamana. Inssi kehui autoni kuntoa. Suurin riski on kuskin korvien välissä, ei auton hinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Maksoimme ajokortin mutta auto ja sen käyttökulut pitää maksaa itse. Armeijan ajalta autoimme kuluissa. Molemmat pojat ostivat rippilahjarahoilla mopot ja sen myymällä rahoittivat osan autosta. Loput säästivät syntymäpäivälahjoista ja kesätöistä.
Meidän teinillä on 1500e mopossa kiinni ja 6000e rahastossa, toivottavasti ei laita koko omaisuuttaan autoon..
Hankittiin toinen auto joka myös perheen käytössä.