Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhautumiseni kesätyöpaikan hausta

Köyhä poju
18.06.2016 |

Olen 18-vuotias nuori mies. Olen hakenut kesätöitä jo 12-vuotiaasta asti.
En ole päässyt yhteenkään sisään. Ärsyttää paljon katsoa kun kaverit ja edelliset koululaiset saa kesätöitä.

Cv:ni on hyvä. Olen saanut kehuja työharjoittelupaikoista. Yhdessä työharjoittelu paikassani sanoi pomoni:
"Tulevaisuudessa et saa töitä niin helposti, nimesi takia ja ulkomuotosi tahoilla, olet vielä lapsi siksi otinkin sinut ."

Ihmettelen, miksi sukulaiset valitaan ensin ja henkilöt joilla on tuttavia työpaikoilla?
"Naiset saa töitä kaupasta, mene muualle kysymään työpaikkaa", näin sanoi yv pomo minulle.

Ei oo rahaa ja mittani alkaa olla täynnä. Puhelin myyjänä irtisanouduin ensimmäisen päivän aikana.

En tiedä mitä teen. Tulevaisuuteni on kankkulan kaivoon heitetty syntymästäni asti.
Peruskoulussa opettajat vähättelivät minua, en saanut tarvittavaa opetusta.

Sana varastoni on melko heikko. Lukiossa olen panostanut ja tehnyt parhaani.

Kaverit,ystävät, koululaiset ja opettajat, sekä jokainen jätti minut koulun päätyttyä,
koska "Ei ole enään yhteistä ja minulle ei tarvitse puhua".

Onko antaa neuvoa, mistä saisin kesätöitä Vantaalla? Mielellään ei provikkaa (myynti työtä),
eikä loukku sopimuksia.

Tavoitteenani olisi hankkia auto kortti, oma asunto jne.

Ymmärrättehän varmasti nuoren murteet, kun jokainen käy päälle, sekä uhittelee.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HkScan tehdas Jumbon vieressä. Soittele sinne, sieltä saa aina töitä jos jaksaa tehdashommia.

Vierailija
2/6 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän huono aika etsiä kesätöitä. Kesätöiden haku kannattaa aloittaa tammikuussa. Kuulostaa hullulta, mutta monet paikat palkkaavat kesätyöntekijät tammi-helmikuussa.

Mitä aiot tehdä nyt lukion jälkeen? (Olet ilmeisesti siis tämän kevään ylioppilas, ymmärsinkö oikein?) Haitko johonkin opiskelemaan?

Mitäköhän tuo entinen pomosi tarkoitti kommentillaan ulkomuodostasi ja nimestäsi? Ei tuollaisten seikkojen pitäisi vaikuttaa. Ellet sitten ole jotenkin todella epäsiisti, pukeutunut likaisiin ja tahraisiin vaatteisiin ym.

Viestissäsi on aika paljon yhdyssanavirheitä. Olisiko mahdollista, että joku oikolukisi hakemuksesi ja auttaisi korjaamaan virheet, jos sellaisia sattuu?

Oma neuvoni on, että ei kannata antaa periksi. Kannattaa katsoa mol.fi sivustolta kaikki avoimet paikat. Lisäksi sinuna laittaisin suoraan viestiä paikkoihin, joihin voisin kuvitella pääseväni. Siivousfirmat, kaupat jne. Yhteystiedot löytyy usein nettisivuilta. Hakemuksen jättämisen jälkeen (esim. viikon sisällä) kannattaa vielä soittaa ja ilmaista kiinnostuksensa. Toivottavasti tuolla reseptillä pääsisi haastatteluun.

Tsemppiä sinulle! Kyllä sinua vielä onnistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä poju kirjoitti:

Olen 18-vuotias nuori mies. Olen hakenut kesätöitä jo 12-vuotiaasta asti.

En ole päässyt yhteenkään sisään. Ärsyttää paljon katsoa kun kaverit ja edelliset koululaiset saa kesätöitä.

Cv:ni on hyvä. Olen saanut kehuja työharjoittelupaikoista. Yhdessä työharjoittelu paikassani sanoi pomoni:

"Tulevaisuudessa et saa töitä niin helposti, nimesi takia ja ulkomuotosi tahoilla, olet vielä lapsi siksi otinkin sinut ."

Ihmettelen, miksi sukulaiset valitaan ensin ja henkilöt joilla on tuttavia työpaikoilla?

"Naiset saa töitä kaupasta, mene muualle kysymään työpaikkaa", näin sanoi yv pomo minulle.

Ei oo rahaa ja mittani alkaa olla täynnä. Puhelin myyjänä irtisanouduin ensimmäisen päivän aikana.

En tiedä mitä teen. Tulevaisuuteni on kankkulan kaivoon heitetty syntymästäni asti.

Peruskoulussa opettajat vähättelivät minua, en saanut tarvittavaa opetusta.

Sana varastoni on melko heikko. Lukiossa olen panostanut ja tehnyt parhaani.

Kaverit,ystävät, koululaiset ja opettajat, sekä jokainen jätti minut koulun päätyttyä,

koska "Ei ole enään yhteistä ja minulle ei tarvitse puhua".

Onko antaa neuvoa, mistä saisin kesätöitä Vantaalla? Mielellään ei provikkaa (myynti työtä),

eikä loukku sopimuksia.

Tavoitteenani olisi hankkia auto kortti, oma asunto jne.

Ymmärrättehän varmasti nuoren murteet, kun jokainen käy päälle, sekä uhittelee.

Minkälainen on nimesi? Siis oletko maahanmuuttaja- tai romanitaustainen vai miten nimi vaikuttaa työnsaantiin. Oletko käynyt työkkärissä kysymässä esim. palkkatuella töihin menon mahdollisuutta. Minkälainen ikäraja kesätyösetelissä on? Olet siinä mielessä hyvässä asemassa että kuulut nuorisotakuun piiriin ja olet etusijalla töitä jaettaessa. Työkkärin työpaikkailmoituksissa usein on paikkoja avoinna joissa edellytetään nuorisotakuun piiriin kuulumista koska saavat niihin tukea.

Vierailija
4/6 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän huono aika etsiä kesätöitä. Kesätöiden haku kannattaa aloittaa tammikuussa. Kuulostaa hullulta, mutta monet paikat palkkaavat kesätyöntekijät tammi-helmikuussa.

Mitä aiot tehdä nyt lukion jälkeen? (Olet ilmeisesti siis tämän kevään ylioppilas, ymmärsinkö oikein?) Haitko johonkin opiskelemaan?

Mitäköhän tuo entinen pomosi tarkoitti kommentillaan ulkomuodostasi ja nimestäsi? Ei tuollaisten seikkojen pitäisi vaikuttaa. Ellet sitten ole jotenkin todella epäsiisti, pukeutunut likaisiin ja tahraisiin vaatteisiin ym.

Viestissäsi on aika paljon yhdyssanavirheitä. Olisiko mahdollista, että joku oikolukisi hakemuksesi ja auttaisi korjaamaan virheet, jos sellaisia sattuu?

Oma neuvoni on, että ei kannata antaa periksi. Kannattaa katsoa mol.fi sivustolta kaikki avoimet paikat. Lisäksi sinuna laittaisin suoraan viestiä paikkoihin, joihin voisin kuvitella pääseväni. Siivousfirmat, kaupat jne. Yhteystiedot löytyy usein nettisivuilta. Hakemuksen jättämisen jälkeen (esim. viikon sisällä) kannattaa vielä soittaa ja ilmaista kiinnostuksensa. Toivottavasti tuolla reseptillä pääsisi haastatteluun.

Tsemppiä sinulle! Kyllä sinua vielä onnistaa!

Olen maksanut, että ammattilainen tekee cv:ni. Olen hakenut kesätöitä/ osa aika töitä viisi kertaa kuukaudessa koulu aikana ja lomalla kerran päivässä. Mol.fi on täysin kökkö. Soitellut olen usein ja saan vastaukses, ettei juuri nyt ole tarvetta kesätyöntekijälle.

Tuntuu siltä, että loputon ravailu sossussa ja kirppiksissä hyöriminen on tulevaisuutta.

En tahdo koskea sian lihaa. HKscan ei sovi minulle.

T.ap

Vierailija
5/6 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta viisi hakemusta kuukaudessa on aivan liian vähän. Minun tyttäreni, joka on kuuden laudaturin ylioppilas ja osaa neljää kieltä niin hyvin, että pärjää niillä töissä, lähetti ainakin 40 hakemusta tammi- ja helmikuun aikana. Hän sai kutsun yhteensä kolmeen haastatteluun. Onneksi yhdestä niistä hän sai kesätöitä.

Vierailija
6/6 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet muslimi jos et voi koskea sianlihaa? Kyllä siellä on muutama kurdi töissä, mutta heille näköjään kelpaa raha paremmin kuin sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan