Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyllyjen välissä kökkijät

Vierailija
18.06.2016 |

Mikähän siinä on, että kun kaupassa on ahtaat käytävät, aina joku - yleensä naisihminen - seisoo keskellä käytävää eikä pääse ohi kummaltakaan puolelta? Henkilö ei siis tee mitään väistääkseen, kun toinen ihminen haluaisi päästä ohi. Voisitteko ystävällisesti jatkossa tehdä niin, että seisoisitte jommalla kummalla puolella sitä käytävää? Voisitte mun puolesta ihailla niitä hyllyjä vaikka koko päivän - kunhan pääsisin siitä ohi.

Toinen juttu on se, että jos joku nainen liikkuu lastenvaunujen kanssa kaupassa ja tulee vastaan ahtaassa paikassa, jään odottamaan, että hän menee ensin. Tässä tilanteessa tämä henkilö yleensä hidastaa askeliaan ja nostaa nokkansa pystyyn tyyliin Minäääää minä olen maailman kaunein. No ei kuule pätkääkään kiinnosta - edelleenkin vaan haluan siitä ohi.

Itse elän elämääni pyrkimyksenä olla kohtelias ja huomaavainen. En ollenkaan tajua, että on olemassa ihmisiä, joiden tavoitteet sosiaalisessa elämässä ovat täysin päinvastaisia. Mutta sitten toisaalta taas jossainhan teidän av-palstan toisten kiloista numeron tekevienkin täytyy shoppailla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Sieltä toiselta käytävän reunalta näkee koko hyllystön tavarat lattiasta kattoon. Toisinaan olen uppoutunut valikoimiin, ettei aina näe lähiympäristöään.

Sinähän voisin sanoa, että "anteeksi, pääsekö ohi? Kiitos!" Kuten ystävälliset ja kohteliaat ihmiset tekevät. Ihan normaalia kanssa käymistä.

Vierailija
2/5 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä toki avata suunsa ja pyytää päästä ohi. Ei kaikilla ole silmiä takaraivossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen nyt huomaa, jos joku ihminen on lähestymässä! Outoa, että pitää kerjätä anteeksipyyntöjä eikä vaan voi yksinkertaisesti väistää. Jos samassa kaupassa pitää 10 kertaa pyytää anteeksi samaa asiaa, alkaa se turhauttamaan. Suurin osa ihmisistä kai käsittääkseni kuitenkin tiedostaa ympäristönsä kaiken aikaa.

ap

Vierailija
4/5 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi lastenvaunukommentti oli?!

Ja hei, avaat vaan suusi ja kohteliaasti pyydät päästä ohi, niin useimmiten ainakin onnistuu. Onko vaikeeta? Ei.

Vierailija
5/5 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tämä on "naisihminen" siitä syystä, että naiset eivät saa laiskoja miehiään käymään kaupassa.

Kirjastossa ihmettelin, kun suurikokoinen mies tutkiskeli hyllyjä seisoen täsmälleen kahden hyllyn välissä. Ei toivoakaan päästä kummaltakaan puolelta ohi. Luuliko hän olevansa ainut ihminen maailmassa? Olisin sanonut jotain piikikästä, mutta ei sitä ikinä tuossa tilanteessa keksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi